Minden, amit tudnod kell az új játékmódról, a Taktikus Csapatharcról

Az biztos, hogy jövő héten már kipróbálhatjuk a PBE-n, de ezen kívül még rengeteg érdekességet osztott meg velünk Scarra és a Riot.

Nagyon úgy tűnik, hogy a gaming ismét egy műfajváltás elé néz. Az elmúlt két évben, szinte mindent a Battle Royale uralt, míg előtte a MOBA-k, FPS-ek vagy éppen az MMORPG-t tették ugyanezt. Ezúttal viszont nem csak műfajváltás, hanem egy tökéletesen új változat érkezhet meg, aminek a neve Auto chess. Ez egyébként még nem a hivatalos megnevezés, de mivel már minden más változat foglalt és az eredeti mód is ezen a néven indult, így a közeljövőben és ebben a cikkben is az Auto chess műfaj nevet fogjuk használni. A Dota2 Auto Chess a kínai Drodo-tól indult, akik egy nap úgy döntöttek, hogy a játékon belül megtalálható Arcade játékmódokhoz az ő általuk elképzelt, körökre osztott stratégiai játékot is kipróbálhatják a játékosok. Január 4-én indult útjára az Auto Chess hódítása, azóta pedig több mint 300 ezer átlag játékost hozott a Dota 2-nek.A képlet nem egyszerű, normális tutorial híján pedig egy kicsit nehéz elkezdeni, de a gondolkodás és a stratégia kedvelőinek hamar kedvencé válhat. Az alap formula, ami minden közelgő Auto Chess játékban megtalálható lesz a következő.

Egységek

Minden körben a játék feldob 5 egységet, amiknek általában különböző ára, faja és kasztja van. Természetesen feldobhatja ugyanazt az ötöt is, hisz a szerencsefaktor leginkább itt ütközik ki. Három ugyanolyan egység összegyűjtése után egy két csillagos lesz belőlük, aki erősebb és három helyett csak egy pozíciót foglal az asztalunkon. Ha hármat sikerül összegyűjteni a két csillagosból is, akkor abból három csillagos lesz, amit már nem fejleszthetünk tovább, ellenben hatalmas előnyt nyújt az ellenfeleinkkel szemben, hiszen erősebb és több életerővel rendelkezik, mint mások.

Fajok és kasztok

Minden egység rendelkezik legalább egy fajjal és kaszttal. Mindezek szinergiákat hozhatnak létre, ami erősebbé, gyorsabbá teheti egységeinket vagy éppen varázs/páncéltörést ad a fajok képviselőinek. Persze ennél sokkal bonyolultabb megismerni minden szinergiát és rájönni, hogy ki, kivel működhet jól, de mivel a Taktikus Csapatharc pontos szinergiái még ismeretlenek, ezért ezzel nem foglalkoznánk bővebben.

TL:DR: Az egységek rendelkeznek fajokkal és kasztokkal, miközben folyamatosan fejleszthetjük őket, ezáltal erősebbek leszünk

Szintezés

Természetesen ebben a műfajban is megtalálhatóak a szintek. Minél magasabban vagy, annál több egységet rakhatsz ki (2-es szintnél kettőt, 3-as szintnél hármat és így tovább). Minden kör után kapunk alapból egy tapasztalati pontot, de ha haladnia akarunk a tempóval akkor néha nekünk is költenünk kell a pénzünkből a fejlődésre.

Gazdaság

Nehéz lehet elhinni ennyi információ után, de direkt a végére hagytam a legnehezebb és legfontosabb játékmechanikát a pénz, avagy a manánk kezelését. Ez tűnhet először a legnüansznyibb dolognak, de a valóságban a legtöbbször ezen áll vagy bukik a mérkőzés. Minden egyes körért kapunk alapértelmezetten egy goldot, ha nyertünk. A Riot által kiadott Auto Chessben kicsit könnyítettek a dolgunkon, hisz a győzelmi vagy vereségi sorozat azonnal elkezdődik, így ha egymás után kettőt nyertünk vagy éppen vesztettünk, akkor azonnal megkapunk plusz egy aranyat. Sajnos a pontos részleteket nem árulták még el, de az eredeti Dota2 Auto Chessben a győzelmi széria plusz 3 goldig mehet fel, míg a vereség 3-ig.

Mindezek tetejébe pedig ott van a kamat mechanika is, ami azt jelenti, hogy minél több pénzünk van, annál többet kapunk. 10 gold felett plusz egyet, 20 gold felett plusz kettőt és így tovább. Mindez 50 goldnál áll meg, 60-nál már nem kaphatunk 6-ot, hanem ugyanúgy 5-öt kapunk. Ez azt jelenti, hogy maximum 5+3+1 goldot kaphatunk a kör végén, ha minden kritériumot teljesítünk. Persze a végletekig nem spórolhatsz, hisz egységeket kell venned és a szintezés sem árthat.

TL:DR: A növekvő szinteknek köszönhetően rakhatunk ki több egységet, míg a pénzünk menedzselése a játék egyik legfontosabb mechanikája

A pálya

Ez az egyik legnagyobb különbség a Dota-s és a LoL-os Auto Chess között. A pálya nagyságrendileg kisebb a Riot-os változatban, bár a kispadunk ugyanúgy nyolc férőhelyes. Emellett nem kockákból, hanem hatszögekből állnak a mezők és sokkal kisebb területen helyezhetjük el a karaktereinket, ami nagy hátrány a Dota2 Auto Chess-hez képest, ahol a játék vége felé már csak a pozicionálás dönt. A tervek szerint megnövelik majd a pályát, hiszen erre Scarra és a többi tesztelő is nagyon panaszkodott.

A saját pályádon kívül még a hét másik ellenfeled pástján történő eseményeket is érdemes figyelni, hisz valakinél éppen a te egységeid harcolnak idegenben, miközben otthon is védekezel. Emellett érdemes azt is tudni, hogy az egységeket magába foglaló "tartály" közös, így ha túl sokan választják ugyanazokat az egységeket, akkor az esély is csökken, hogy többet találjunk belőle. Ez valószínűleg a Taktikus Csapatharcnál is így lesz.

Creep körök és a tárgyak

Az első három, a tized és ezután minden ötödik kör a Dota Auto Chessben creep körnek számít. Ekkor mindenki ugyanazon NPC ellenfelek ellen harcol, akik tárgyakat dobhatnak és nem számítanak bele a nyerési vagy vereségi szériába. Ezen körök lényege csak a tárgyak megszerzése, amiket rárakhatunk az egységeinkre. Ezek lehetnek apróbb páncélt adó, vagy Varázs ellenállást adó tárgyak, de ugyanúgy, mint a klasszikus Dota 2-ben, vagy LoL-ban továbbfejleszthetjük őket. A továbbfejlesztett tárgyak nagyon erősek és sokszor a meccs sorsát is eldönthetik.

TL:DR: A pálya szinte teljesen máshogy néz majd ki a Riot által készített Auto Chessben, a creep körök és a tárgyak viszont maradnak.

Mit tudunk a Taktikus Csapatharcról?

Hivatalosan csak annyit tudunk, hogy a játékmód a 9.13-as frissítésben érkezik meg az élő szerverekre, míg a 9.14-ben a ranked is megjön. Minden a fogadtatáson múlik, hisz ha sokan játszanak fel, akkor gyorsan állandó játékmóddá válhat, ha viszont kevesebben érdeklődnek, mint arra számít a Riot, akkor akár teljesen eltörölhetik az egészet. Természetesen a hivatalos információk után kiderült, hogy az előző héten pár ismertebb streamer elment Los Angeles-be, hogy leteszteljék a játékot. Összesen három régióban kerestek meg 8-8 tesztelőt, Ázsiában, Európában és Amerikában. A legtöbbet az utóbbiról tudjuk, mivel az egyik tesztelő Scarra volt, aki a hivatalos bejelentés után másról sem tudott beszélni, csak a Taktikus Csapatharcról. Esti közvetítésében és videóban is elmondta, hogy miket látott és mit gondol a játékról. Ha valaki már otthonosan mozog az Auto Chess világában és az angol nyelv sem áll messze tőle, a következő videóban rengeteg apróságot megtudhat személyesen Scarratól:

Nézzük mit tudhattunk meg a videóból és az esti streamből:

Egységek a Taktikus Csapatharcban

Természetesen a LoL hősei lesznek a megvásárolható egységek, a kezdéskor pedig körülbelül 50-en lesznek, köztük olyanok, mint Yasuo, Mordekaiser, Ahri, Lulu, Aurelion Sol vagy éppen Vayne. Scarra azt is elárulta, hogy a "sakktáblánkra" is vehetünk majd skineket, ami mellett a Kicsi Legendáinkra is rakhatunk különböző kinézeteket. Ők lesznek azok, akik engedelmeskednek parancsainknak és végrehajtják a műveleteket, csak úgy, mint Dota-ban a Courier.

Teljesen új tárgy rendszerrel érkezik a játékmód, amit nem más, mint CertainlyT készített el. Neki köszönhetünk olyan hősöket, mint Zed, Yasuo, Zoe vagy éppen az átdolgozott Mordekaiser. Kicsit hasonlóra kell gondolnunk itt is, ugyanis a tárgyak végtelenül egyszerűek, de borzalmasan erősek lesznek tőlük az egységeink. Összesen 7 tárgy kerül be a játékmód indulásakor, az összerakásuk pedig gyerekjáték lesz: ha valamelyikből sikerül megszerezni kettőt, akkor az egy sokkal erősebb itemmé válik (Például két KN Kard, egy Határtalan Pengévé, vagy a két Istennő könnycseppje egy Arkangyal pálcájává). Mindemellett érdemes megemlíteni a legőrültebb tárgyat is, ami a szurdok boltjában nem található meg. Ez nem más, mint a Magic Dust, amit egy karakterre ráhelyezve újabb kasztot választhatunk számára. Ha valami csoda folytán kettőt találunk a varázsporból, akkor egy Force of Nature lesz belőle, aminek segítségével teljesen ignorálhatjuk a szinteket és azonnal kirakhatunk 10 egységet. Mindez viszont borzasztó ritka és valószínűleg át is alakítják a hivatalos érkezésig.

A 9.13 után további hivatalos információkat ígért Scarra és meglebegtette, hogy akár egy teljesen másik játék jövőjéről is hallhatunk. Egy-egy mérkőzés a Dota2 Auto Chessben körülbelül 45-50 percig tart az utolsó 2-3 játékosnak, míg a Taktikus Csapatharcban ezt körülbelül fél órára szeretnék csökkenteni a fejlesztők. Scarra azt is elárulta, hogy kik azok a championok, akik biztosan 5 goldba kerülnek majd, így nagyon erősek lesznek ám ritkák és csak egy bizonyos szint felett juthatunk hozzájuk. Ilyen lesz például Kayle, Karthus vagy Yasuo. Utóbbinak egy nagyon érdekes és humoros kasztot adtak, ugyanis ő lesz a játék egyetlen Exile-ja (száműzöttje) a képessége pedig az lesz, hogy minél messzebb kell rakni a saját, barátságos egységektől, ami által egy jókora páncélt kap magára.

Végül, de nem utolsó sorban pedig egy teljesen saját és új mechanikát is kitalált a Riot, ami nagyban segítheti a játékba való visszatérést.

A körhinta

A tesztelők elmondása szerint, minden 5. kör után nem csak a creepek érkeznek majd meg egy kis csatára, hanem mindenkit beteleportál a játék egy középső szigetre, ahol egy körhinta fog az óramutató járásával megegyezően forogni. Rajta láthatunk majd 8 egységet és 8 tárgyat, mindez egyébként az első körben is megtörténik majd, ahol mindenkit szabadjára engednek és mindannyian elvehetünk egy tárgyat és egy egységet a körhintáról. A játék későbbi szakaszába viszont bekerül egy újabb mechanika, amivel a jelenleg legutolsó helyen álló játékos éledhet be először, majd lecsaphat arra a tárgyra és egységre, amit csak akar. Ezután az utolsó előtti egy fél másodperccel később olvad ki és ugyancsak letámadhatja a körhintát. Mindez így folytatódik egészen az első helyig, mindig fél másodperccel az előző után. 

A PBE-s megjelenés után még többet tudunk majd a játékmódról, azt pedig külön szeretnénk kiemelni, hogy senki ne ijedjen meg, nem olyan nehéz, mint az elsőre tűnik!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!