Hirdetés

Minden, amit tudnod kell az új játékmódról, a Taktikus Csapatharcról

Wolfi | 19/06/11 14:42
Cikk mentése

Az biztos, hogy jövő héten már kipróbálhatjuk a PBE-n, de ezen kívül még rengeteg érdekességet osztott meg velünk Scarra és a Riot.

Hirdetés

Nagyon úgy tűnik, hogy a gaming ismét egy műfajváltás elé néz. Az elmúlt két évben, szinte mindent a Battle Royale uralt, míg előtte a MOBA-k, FPS-ek vagy éppen az MMORPG-t tették ugyanezt. Ezúttal viszont nem csak műfajváltás, hanem egy tökéletesen új változat érkezhet meg, aminek a neve Auto chess. Ez egyébként még nem a hivatalos megnevezés, de mivel már minden más változat foglalt és az eredeti mód is ezen a néven indult, így a közeljövőben és ebben a cikkben is az Auto chess műfaj nevet fogjuk használni. A Dota2 Auto Chess a kínai Drodo-tól indult, akik egy nap úgy döntöttek, hogy a játékon belül megtalálható Arcade játékmódokhoz az ő általuk elképzelt, körökre osztott stratégiai játékot is kipróbálhatják a játékosok. Január 4-én indult útjára az Auto Chess hódítása, azóta pedig több mint 300 ezer átlag játékost hozott a Dota 2-nek.A képlet nem egyszerű, normális tutorial híján pedig egy kicsit nehéz elkezdeni, de a gondolkodás és a stratégia kedvelőinek hamar kedvencé válhat. Az alap formula, ami minden közelgő Auto Chess játékban megtalálható lesz a következő.

Egységek

Minden körben a játék feldob 5 egységet, amiknek általában különböző ára, faja és kasztja van. Természetesen feldobhatja ugyanazt az ötöt is, hisz a szerencsefaktor leginkább itt ütközik ki. Három ugyanolyan egység összegyűjtése után egy két csillagos lesz belőlük, aki erősebb és három helyett csak egy pozíciót foglal az asztalunkon. Ha hármat sikerül összegyűjteni a két csillagosból is, akkor abból három csillagos lesz, amit már nem fejleszthetünk tovább, ellenben hatalmas előnyt nyújt az ellenfeleinkkel szemben, hiszen erősebb és több életerővel rendelkezik, mint mások.

Fajok és kasztok

Minden egység rendelkezik legalább egy fajjal és kaszttal. Mindezek szinergiákat hozhatnak létre, ami erősebbé, gyorsabbá teheti egységeinket vagy éppen varázs/páncéltörést ad a fajok képviselőinek. Persze ennél sokkal bonyolultabb megismerni minden szinergiát és rájönni, hogy ki, kivel működhet jól, de mivel a Taktikus Csapatharc pontos szinergiái még ismeretlenek, ezért ezzel nem foglalkoznánk bővebben.

TL:DR: Az egységek rendelkeznek fajokkal és kasztokkal, miközben folyamatosan fejleszthetjük őket, ezáltal erősebbek leszünk

Szintezés

Természetesen ebben a műfajban is megtalálhatóak a szintek. Minél magasabban vagy, annál több egységet rakhatsz ki (2-es szintnél kettőt, 3-as szintnél hármat és így tovább). Minden kör után kapunk alapból egy tapasztalati pontot, de ha haladnia akarunk a tempóval akkor néha nekünk is költenünk kell a pénzünkből a fejlődésre.

Gazdaság

Nehéz lehet elhinni ennyi információ után, de direkt a végére hagytam a legnehezebb és legfontosabb játékmechanikát a pénz, avagy a manánk kezelését. Ez tűnhet először a legnüansznyibb dolognak, de a valóságban a legtöbbször ezen áll vagy bukik a mérkőzés. Minden egyes körért kapunk alapértelmezetten egy goldot, ha nyertünk. A Riot által kiadott Auto Chessben kicsit könnyítettek a dolgunkon, hisz a győzelmi vagy vereségi sorozat azonnal elkezdődik, így ha egymás után kettőt nyertünk vagy éppen vesztettünk, akkor azonnal megkapunk plusz egy aranyat. Sajnos a pontos részleteket nem árulták még el, de az eredeti Dota2 Auto Chessben a győzelmi széria plusz 3 goldig mehet fel, míg a vereség 3-ig.

Mindezek tetejébe pedig ott van a kamat mechanika is, ami azt jelenti, hogy minél több pénzünk van, annál többet kapunk. 10 gold felett plusz egyet, 20 gold felett plusz kettőt és így tovább. Mindez 50 goldnál áll meg, 60-nál már nem kaphatunk 6-ot, hanem ugyanúgy 5-öt kapunk. Ez azt jelenti, hogy maximum 5+3+1 goldot kaphatunk a kör végén, ha minden kritériumot teljesítünk. Persze a végletekig nem spórolhatsz, hisz egységeket kell venned és a szintezés sem árthat.

TL:DR: A növekvő szinteknek köszönhetően rakhatunk ki több egységet, míg a pénzünk menedzselése a játék egyik legfontosabb mechanikája

A pálya

Ez az egyik legnagyobb különbség a Dota-s és a LoL-os Auto Chess között. A pálya nagyságrendileg kisebb a Riot-os változatban, bár a kispadunk ugyanúgy nyolc férőhelyes. Emellett nem kockákból, hanem hatszögekből állnak a mezők és sokkal kisebb területen helyezhetjük el a karaktereinket, ami nagy hátrány a Dota2 Auto Chess-hez képest, ahol a játék vége felé már csak a pozicionálás dönt. A tervek szerint megnövelik majd a pályát, hiszen erre Scarra és a többi tesztelő is nagyon panaszkodott.

A saját pályádon kívül még a hét másik ellenfeled pástján történő eseményeket is érdemes figyelni, hisz valakinél éppen a te egységeid harcolnak idegenben, miközben otthon is védekezel. Emellett érdemes azt is tudni, hogy az egységeket magába foglaló "tartály" közös, így ha túl sokan választják ugyanazokat az egységeket, akkor az esély is csökken, hogy többet találjunk belőle. Ez valószínűleg a Taktikus Csapatharcnál is így lesz.

Creep körök és a tárgyak

Az első három, a tized és ezután minden ötödik kör a Dota Auto Chessben creep körnek számít. Ekkor mindenki ugyanazon NPC ellenfelek ellen harcol, akik tárgyakat dobhatnak és nem számítanak bele a nyerési vagy vereségi szériába. Ezen körök lényege csak a tárgyak megszerzése, amiket rárakhatunk az egységeinkre. Ezek lehetnek apróbb páncélt adó, vagy Varázs ellenállást adó tárgyak, de ugyanúgy, mint a klasszikus Dota 2-ben, vagy LoL-ban továbbfejleszthetjük őket. A továbbfejlesztett tárgyak nagyon erősek és sokszor a meccs sorsát is eldönthetik.

TL:DR: A pálya szinte teljesen máshogy néz majd ki a Riot által készített Auto Chessben, a creep körök és a tárgyak viszont maradnak.

Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?