A mostanában sok váddal illetett EA megszólalt a scripteléssel kapcsolatban és olyan választ adott, amelyre számítani lehetett.
Az egyik legősibb pletyka a FIFA közösségen belül az az, hogy az EA játékaiba, és ez igaz a futball szimulátorukra is, a Dynamic Difficulty Adjustment, jobban mondva a script bele van programozva. Erre már találtak némi bizonyítékot, bár az igazság az, hogy egyetlen játék sem volt megnevezve a dokumentumban.
Persze vannak, akik biztosra veszik, hogy ez alapján működik a játék, mások továbbra is szkeptikusak és talán akadnak olyanok is, akik egyáltalán nem foglalkoznak ezzel a részével, csak megpróbálják élvezni a szoftvert. Ez beszélgetés, sőt vádaskodás most egészen odáig fajult, hogy kénytelen-kelletlen, de megszólalt maga a videojátékfejlesztő óriás is az üggyel kapcsolatban:
For those that will ask why it took us a while to respond:
— Corey Andress (@EACoreySA) 2019. június 17.
We wanted to be 100% sure that this patent didn’t exist in the game. This includes all aspects - every mode and gameplay.
Hopefully this ends speculation, and appreciate the patience while we got the answer.
"Hallottuk a közösség aggodalmát a DDA (Dynamic Difficulty Adjustment - vagy ahogy nevezik: script - a szerk.) kapcsán, de szeretnénk megerősíteni mindenkit, hogy az EA Sports FIFA programokban nem használjuk. Soha nem szeretnénk ilyet használni, ami előnyt vagy hátrány biztosít a játékosoknak egymás ellen. A technológia célja egyébként, hogy feltárjuk, hogyan segíthetnénk azon játékosoknak, akiknek nehézségei vannak egy adott játék bizonyos szakaszában."
Az EA azzal magyarázta miért tartott ilyen sokáig a végleges válasz közlése, mert 100%-ig biztosítani akarták a játékosokat, hogy a technológiát nem implementálták a FIFA-ba. Ráadásul azt remélik, hogy ezzel a további spekulációkat meg tudják szüntetni. Már csak azért is, mert mostanában egyre több rajongótól hallani azt, hogy nem áldoz pénzt a szeptemberben megjelenő következő epizódra.
Azok számára, akik esetleg nem tudják: alapvetően a játékosok úgy vélik, hogy az EA és a játék rendszere dinamikusan módosítja a mérkőzés kimenetelét annak érdekében, hogy a gyengébbik fél erősebbnek tűnjön és vica versa. Egyelőre erről elfogadható bizonyíték nem került elő, de a DDA létezik, hiszen a dokumentum után maga a kiadó is elismerte.
Biztos vagyok benne, hogy sokakat ez a válasz nem győzött meg és talán csak még tovább szította a tüzet, viszont lehet nyomást gyakorolni a kiadóra, és kénytelenek olyan témákat boncolgatni, amik igenis fontosak.