Battlefy-botrány: Tudtak a kritikus hibáról, mégsem tettek ellene semmit

Battlefy-botrány: Tudtak a kritikus hibáról, mégsem tettek ellene semmit

Egyesek szerint már több, mint egy éve fenn áll a Battlefy rendszerének hibája, az üzemeltetők mégsem tesznek semmit.

Közel háromszáz amatőr, fél-profi és veterán profi játékos gyűlt össze Las Vegasban, hogy részt vegyenek a Hearthstone történetének legnagyobb offline versenyén. A világ minden pontjáról időt, pénztárcát és energiát nem kímélő kártyások végül felemás szájízzel ülhettek fel a repülőre, hogy a hazaúton elgondolkodjanak magukban, tényleg megéri versenyezni a mostani körülmények között. Itt nem a nézői szempontból unalmas és profi szinten is többször kritizált Specialist formátumról van szó, hanem magáról a felületről, ahol megrendezték az 500 000 dollár összdíjazású tornát. A Battlefy rendszere ismét megmutatta, hogy égető szükség van egy beépített Tournament módra a HS-en belül, vagy legalább egy olyan platformra, ami nem működik hibás API-val.

A verseny kezdete előtt öt és fél órával kikerült a Twitterre egy poszt Friiz jóvoltából, amin a Masters Tour Las Vegas 297 versenyzőjének hősválasztása volt látható. A francia játékos nem tett semmilyen törvénybe ütközőt, nem törte fel a Battlefy oldalát, egyszerűen kihasznált egy hibát, amiről már hónapok óta tudnak, de nem tettek ellene semmit.

Azok, akik nem aludtak, vagy gyorsan szerettek volna változtatni egy-két dolgon, ezeknek az információknak a tudatában még megtehették, ugyanis ekkor még nem zárult le a deckleadás. Ahogy a számok is mutatják, nem sokan éltek ezzel a lehetőséggel, de a verseny kimenetelének szempontjából nagyon fontos változások így is történtek.

A Battlefy szerencséje, hogy viszonylag kevesen vették csak észre a fenti tweetet, de Xixo és PNC elmondásai alapján többen is gyorsan változtattak a lineupjukon. (Pletykálják, hogy pont a későbbi tornagyőztes, dog is Rogue-ról Mage-re váltott, amikor megtudta, hogy rengeteg Warrior lesz.) Classt nem sokan, de tech kártyákat annál inkább. A számok azt pontosan nem tükrözik, hogy összesen hány Class csere is történt, mivel csak az összesített számokat mutatják. Például, ha valaki Mage-ről váltott Rogue-ra, más meg Rogue-ról Mage-re, az a statisztikában nem jelenik meg sehogy.

A Battlefy természetesen reagált a kiszivárgott adatokra, de inkább ne tették volna.

Először is ők nem találtak semmi kivetnivalót abban, hogy néhányan változtattak csak a dolgokon, szerintük a verseny integritása nem csorbult. Továbbiakban felhívják mindenki figyelmét, hogy az exploitok kihasználása, majd ezzel a tiltott előnyszerzés minden formája tiltott, sőt kifejezetten kérik a közösséget, hogy jelezzék, ha látják, hogy valaki ezzel él. A valós probléma azonban az, hogy ez nem exploit (amit nagyon nehéz reprodukálni megfelelő tudás hiányában), hanem egy bármikor megismételhető programozási hiba kihasználása, amihez semmilyen programozási tudás nem kell, csak egy Google Chrome és néhány kattintás. Legalábbis a verseny idejében még simán működött ez a folyamat, azóta már elérhetetlen ez a funkció. 

Nem volt más választásuk a programozóknak, mivel a Blizzard hivatalos közleményében jelentette ki, hogy minden jövőbeli Battlefy-os hibát óriási erőkkel próbálnak kiküszöbölni a fejlesztők. Úgy tűnik, hogy egy lépéssel közelebb kerültünk egy kiskapukat nem tartalmazó versenyoldalhoz. A végső szög a Battlefy koporsójába egy áprilisi beszélgetés egy játékos és a Battlefy Supportja között még áprilisból, egy Shadowverse verseny kapcsán. A kártyás leírta lépésről lépésre, hogyan is kell megszerezni bármelyik regisztrált versenyző deck kódját, amit nyugtázott is a Battlefy, de SEMMIT nem tettek azért, hogy az egy hónappal későbbi Masters Tour Las Vegason ne ismétlődhessen meg az egy hónappal tudomásukra jutott jelenség.

Xzirez szerint már több, mint egy éve létezik ez a "bug" a Battlefy rendszerében, ami miatt a 2018-as HCT Oslot is elhalasztották. Friiz, a Masters Tour Las Vegas Class statisztikáinak kiszivárogtatója, azt válaszolta Xzireznek, hogy beszélt közvetlenül a Battlefy egyik fejlesztőjével és kijavítják az összes hibát a következő versenyekre. A játékosok, a nézők és mindenki, aki a jövőben Battlefy-on tervez versenyen részt venni, vagy ott szervezni egyet csak abban bízhat, hogy a Blizzard és a profik nyomására érdemi változások történnek a Battlefy rendszerében.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!