Rengeteg új mechanikával és újdonsággal érkezik a FIFA20

Rengeteg új mechanikával és újdonsággal érkezik a FIFA20

A trailer után megérkezett az első Pitch Notes is a FIFA20-hoz!

A tegnapi nap folyamán az EA megosztotta velünk a FIFA20 első előzetesét, ezt követően pedig megkaptuk a mechanikák első, részletesebb leírását.

Ugorjunk is egy fejest a mélyvízbe, nézzük meg, milyen újdonságokkal vár majd ránk az új játék. A fejlesztők elsődleges célja természetesen ugyan az volt, mint az előző években: a közösség visszajelzései alapján fejlődni, valamint hogy még realisztikusabbá tegyék a játékmenetet. 

Az egyik komoly céljuk az egy-az-egy elleni szituációk kialakítása volt, ugyanis mindenki jól tudja, hogy a valódi életben is rengetegszer találjuk magunkat hasonló helyzetben a futballpályán. A legszebb akciók is általában egy szép egy-az-egy helyzet megnyerése után indulnak. A Positioning System átalakításának köszönhetően, mind a támadó, mind a védekező játékosnak több helye és ideje lesz arra, hogy felmérje a terepet és akár olvassa az ellenfél játékát. A szélső támadókkal könnyen a védők mögé törhetünk, míg középpályásként, akár kulcspasszokat is osztogathatunk. 

A fejlesztők egyik fő célja az volt a FIFA20-ban, hogy a játékmenet ne csak arról szóljon, hogy az ellenfél megmozdulásaira próbálunk reagálni, hanem inkább arról, hogy olvasni és kicsit előregondolkodni is tudjunk az ellenfél stílusa alapján. 

  • Helyezkedés és mozgás: Az AI pozíciónálását is átdolgozták, ennek köszönhetően a játékosok sokkal realisztikusabban viselkednek majd a pályán, valamint tartják majd a távolságot és a lehető legjobb ütemben reagálnak le egy-egy helyzetet. A felesleges mozgolódásra is úgy néz ki találtak megoldást, az AI innentől kezdve teljes mértékben ragaszkodik majd a felálláshoz és próbál felkészülni az ellenfél következő lépésére. 
  • Eszközök:
    • új strafe dribbling
    • irányítható szerelések
    • agilis védekezőmozgás

Íme néhány fontos mozgásnak a gombkombinációja:

  • Lofted Ground Pass: X+X / A + A
  • Lofted Ground Through Pass: △+△ / Y + Y
  • Driven Lobbed Through Pass: L1 +R1 +  / LB + RB + Y
  • Slow Dribble: L2 + R2 + LS / LT + RT + LS
  • Set Up Touch: R1 + RS Direction (Hold) / RB + RS Direction (Hold)
  • Strafe Dribble: L1 +LS / LB + LS
  • Strafe Dribble (lock face angle): L1 + R1 + LS / LB + RB + LS

Ahogyan korábban említettem a fejlesztők egyik fő célja az volt, hogy izgalmas pillanatokat vigyenek a játékba, ezért a szereléseket, illetve a labdavezetést is korszerűsítették. Az egyik ilyen nagy újítás egyértelműen az, hogy az utolsó utáni pillanatban is lesz lehetőségünk megváltoztatni a döntésünket, legyen ez akár egy passz, lövés, vagy egy csel. Az előző években már megszokhattuk, ha túl későn nyomjuk le a gombot a játékosunk nem reagál túl gyorsan. Az EA ezt igyekezte az idei játékra kijavítani és az elmondottak alapján eddig úgy néz ki, hogy ez sikeres lesz. 

Az irányított szerelésnek az egyik fő célja a labdaszerzés volt. Egy szerelés végrehajtásakor a legjobb kimenetel a védő csapat számára, ha sikerül megakadályozniuk a támadást, sőt utána még hozzájuk is kerül a labda, ezáltal akár egy kontratámadást is kezdeményezhetnek. A Controlled Tackling-nek pontosan ez lenne a célja, hogy a manuális védekezésünk sikeréből, akár egy veszélyes támadást is kezdeményezhessünk.

Új rendszert is behoztak a játékba, ami az ellenfél kapusával való találkozáskor segíti majd a támadójátékost a befejezéskor. Ezek azok a helyzetek, amiket egy támadó csapatnak ki kell használnia minden eshetőségkor, ugyanis nem sokszor kerül ilyen ziccerbe egy csapat 90 perc alatt. Emelett megjelenik majd a Set Up Touch is, ami azt szolgálja, hogy egy passz, vagy lövés előtt megálljunk és gurítsunk egyet a labdán, így nem helyből végzi majd el az adott interakciót a játékos. Természetesen ehhez kell jókora tér magunk körül, ugyanis könnyen szerelhető egy ilyen próbálkozás. 

A következő terület, amire nagy hangsúlyt fordítottak az a Set Pieces volt. A szabadrúgásokra sok visszajelzés érkezett a tavalyi játékból, hogy rendkívül kiszámíthatatlanok, úgyhogy sok időt és sok energiát öltek ebbe, hogy megtalálják a legjobb megoldást. Úgy tűnik ez sikerült is, ugyanis az új szabadrúgás rendszernek öt fontos alapja van: célzás, helyezkedés, erő, tekerés és az időzítés.

  • Célzás: Az első lépés a célzás mechanikájának az átalakítása volt, ez innentől kezdve egy kis karikával fog működni, amit a kapun bátran helyezhetünk, oda, ahova csak szeretnénk.
  • Helyezkedés: A tavalyi játékban a jobb stickkel tudtuk mozgatni a játékosunkat, hogy merről is fusson neki a labdának. Ez idén másképp lesz, lesz három alapból beállított mód (széles, normál és egyenes), majd ezek közül tudunk választani egy szabadrúgás elvégzése előtt. Minden nekifutásnak megvan a maga bónusza, ha nagyon nagy ívbe futunk neki a zsugának, akkor azzal jobban tudunk tekerni, viszont ha szemből, akkor meg a kifele való tekeredésen tudunk javítani. A normál módszer pedig ez a kettő között van.
  • Erő: A gyengébben elrúgott lövések laposan veszik majd a kapu felé az irányt, míg a jól megsütött labdák pedig könnyebben irányíthatóbbak lesznek.
  • Tekerés: Talán az idei FIFA-ban került erre az eddigi legnagyobb hangsúly és végre játék közben is kapunk egy kis útmutatót. A jobb sticket kell továbbra is mozgatnunk, ha tekerni szeretnénk a lövésünket, mutatjuk a négy mechanikáját ennek:

  • Időzítés: Az új FIFA-ban a Timed Finishinget már a szabadrúgások elvégzésekor is használhatjuk. Így ha jó időben sütjük el az időzített lövést, akkor az megnöveli az esélyeit annak, hogy a labda úgy tekeredik, ahogy mi szeretnénk és sokkal pontosabban száll majd a kapu felé.

Számos újdonsággal kedveskedik nekünk a FIFA az idei kiadásban, de a fő kérdés még mindig az, hogy sikerül-e rengeteg bug nélkül a piacra dobni a játékot. Mindenre fény derül szeptember 27-én. 

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!