Nincs könnyű dolga a Workshoppos kreátoroknak.
Profi játékosként sose voltam a téma nagy szakértője, de jelenleg még én is látom, hogy igen gáz a helyzet a Workshopban. Elszabadultak a botok, és a valóságtól messze álló pontozások születnek, ami simán elveheti a kedvét bármiféle kezdő dizájnernek. Mondanám, hogy képzeljük el, hogy Vincent van Gogh egész életében éhezzen és ne tetszenek a képei senkinek, de igazából ez történt, persze az nem a botok miatt volt.A probléma forrása, hogy a pályakészítők nem jutnak publicitáshoz, ugyanis egy bothadsereg folyamatosan leszavaz minden pályát ami érdeklődést kelt, illetve a saját "FREE SKINS" mapjaikat tartja fenn a toplistán. A Valve próbálja ezeket a botokat bannolni, meg is teszi, a FREE SKINS pályákat is leveszi, mégis egyszerűen automatikusan újra kreálják őket, és visszadobják ezeket a pályákat a toplista élére.
A videóban bemutat kétórás timelapse-en láthatjuk, hogy egy rendkívül ötletes Super Mario szimulátor pálya hogyan kerül a süllyesztőbe a botok által. Egyértelműen ellehetetleníti azokat a kreátorokat akiknek nincs egy csomó feliratkozója a Youtube-on vagy egyéb platformon. Ez a probléma három éve áll fenn, és a Valve semmit nem lépett a megoldásában. A készítő még kiemeli, hogy szerinte a VAC egyébként jó munkát végez, viszont az amit a Workshop-pal csinálnak az siralmas, mintha egyáltalán nem is érdekelné őket.
Ez abszolút rossz hatással van a közösségre, a készítőkre és a játékosokra egyaránt, nem jutnak el hozzánk a jó anyagok, a fejlesztőket pedig teljesen ellehetetleníti és elkedvetleníti. Rendkívül primitív módszerrel dolgoznak, nem tűnik nagy erőfeszítésnek erre megoldást találni, elég lenne a felhasználókat kategorizálni, vagy korlátokat szabni ahhoz, hogy szavazhassunk, ez egy időre mindenképp megoldaná a problémát.
A Valve viszont egyelőre nem lépett az ügyben, a közösség fennmaradásának érdekében, reméljük, hogy a játék ezen részét sem hanyagolják majd el a fejlesztők.