A Mass Effect trilógia előtt tiszteleg az új, magyar fejlesztésű akció-RPG - Tarsoly Edével beszélgettünk

A Mass Effect trilógia előtt tiszteleg az új, magyar fejlesztésű akció-RPG - Tarsoly Edével beszélgettünk

Alig várjuk már, hogy játszhassunk az Elder Games következő játékával.

Sajnos nem igazán bővelkedünk hazai játékfejlesztő csapatokban, de ha nyitva tartjuk a szemünket azért találhatunk néhányat. Sőt, meglehetősen jó magyar játékok születtek az utóbbi években, elég csak a nem rég megjelent Operencia: The Stolen Sun, vagy a 2014-es Meridian: New World játékokra gondolnunk. Utóbbi különösen érdekes projekt volt, hiszen az egész játék egyetlen ember, Tarsoly Ede keze munkáját viseli. Az Ede által alapított Elder Games immáron egy öt fős csapat, új játékuk, az idén ősszel megjelenő Everreach: Project Eden kapcsán pedig volt szerencsém Edével beszélgetni.

Mesélj kicsit, mi is az az Elder Games pontosan és kik dolgoznak most nálatok?

"Az Elder Games egy 2007-ben alakult, akkor még 2 fős játékfejlesztő csapat, amiben néhány freeware projekt fejlesztése után magamra maradtam. 2011-ben újragondoltam a koncepciót és elkezdtem szabadúszókkal dolgozni. Mostanra már öten vagyunk, és több, mint egy tucat külsőssel dolgozunk együtt.

A jelenlegi öt fős csapatban Michelle Clough írónő, Menyhárt Gábor grafikus, Rich Douglas zeneszerző és hangdesigner, illetve Szücs Ferenc animátor és level designer található rajtam kívül. A következő projektre ez a felállás viszont valószínűleg változni fog, például már az Everreach esetében is jómagam feleltem a zenei anyag kétharmadáért, így Rich Douglas valószínűleg távozik a csapatból."

A Meridian: New World fejlesztésénél teljesen egyedül dolgoztál, akkoriban nem volt tervben az egy fős hadsereg kibővítése?

"Már akkor is gondolkoztam azon, hogyan lehetne a csapatot bővíteni. Ez azonban nem olyan egyszerű feladat, egy team fenntartása komoly költségekkel jár és rizikós is, így apránként, kisebb lépésekben igyekeztem bővíteni az Elder Games-t. 2016-ban pl. a Solar Shifter EX című játékon két grafikussal dolgoztunk együtt, ott történt az első bővítésre tett kísérletem."

Az új játékotok már az elejétől fogva több ember keze munkáját viseli?

"Így igaz, az öt csapattag már az elejétől a projekten munkálkodott, a szabadúszók pedig úgy és annyian jöttek, ahogy épp szükségünk volt segítségre."

Pár napja mutattátok meg az Everreach: Project Eden-t. A legtöbb visszajelzés alapján egy Mass Effect szerű játék körvonalazódott az emberek fejében. Mennyire járnak közel a megoldáshoz?

"Bár van eltérés a Mass Effect trilógiához képest, de egyértelműen egy azelőtti tisztelgésnek szántuk a játékot már eleve is. Az Everreach-ben más a fedezékrendszer, a főszereplő külseje pedig nem testreszabható. Ami viszont a hasonlóságokat illeti, a játék egy vérbeli sci-fi akció-RPG, méretes skill fával, járműhasználattal, párbeszédek folyamán hozható döntésekkel és több különböző befejezéssel, a történet pedig egy idegen fajokhoz köthető rejtélyre összpontosít. A játék írónője, Michelle Clough is dolgozott az eredeti Mass Effect trilógián, így ilyen téren is van némi átfedés.

Természetesen mindezek ellenére sincs értelme egy Mass Effect méretű játékot várni, elvégre mind a büdzsénk, mind a csapat mérete csupán töredéke egy AAA fejlesztésnek. Aki el tud tekinteni ettől, az kimondottan jól szórakozhat majd az Everreach-el."

Ahogy te is mondtad, egy vérbeli akció-RPG játék lesz az Everreach. Melyik oldala lesz többségben, vagy esetleg a tökéletes elosztásra törekedtetek?

"Azt mondanám, hogy nagyjából egyenlő mértékben akció és RPG a játék. Rengeteg időt töltöttünk a skill fa kidolgozásával és egyensúlyozásával, és már most nagyon sokféle módot teszteltünk, ahogy felépítheted a karaktered a játék folyamán. Nincs fix character class, Nora akármerre specializálódhat. Érthet mindenhez egy kicsit, vagy fejlesztheted egy bizonyos irányba célzottan, és abban lehet nagyon erős. A játék RPG része mélyebb, mint első ránézésre tűnik, a karakter fejlesztésen kívül a történet is sokfelé ágazik, a szereplők emlékeznek a meghozott döntéseidre, a játéknak pedig ezektől függően négyféle befejezése van.

Ami pedig az akció részt illeti, üldözési jelenetektől elkezdve a lopakodáson át egész a nagyszabású csatajelenetekig a legváltozatosabb harcokban lesz részed. Ezek során Nora gépfegyverével, pisztolyával, vagy épp a lebegő motor elektromos fegyverével tudsz majd érvényesülni, de a játék későbbi részeiben akár el is ütheted az emberi ellenfeleket a motorral."

Nem tudom erről szeretnél-e már beszélni, de mire számíthatunk? Pályákra tagolt játékmenet vagy esetleg open world? Illetve mekkora játékidő vár majd minket?

"Pályákra tagolt a játékmenet, viszont az egyes területek kimondottan nagyok, tele rejtett zugokkal. A játékidőre én azt mondanám, hogy 8 óra, de a tesztelés folyamán volt ez már 10-12 is. Abszolút attól függ, hogy mennyire alaposan nézed át az egyes helyszíneket. Ha nagyon odafigyelsz, még olyan területeket is felfedezhetsz, amik a térképen sincsenek rajta."

Milyen célokat tűztetek ki magatok elé? Mit szeretnétek elérni a játékkal?

"Egy szórakoztató játékot szerettünk volna készíteni érdekes történettel, amivel mi is szívesen játszanánk."

Magyar játékokban sajnos nem bővelkedhetünk mostanában. Hogyan indult számotokra a munka, mennyire volt nehéz megtenni az első lépéseket?

"Mire az Everreachig jutottunk, addigra már kialakítottam egy közeli kapcsolatot a német Headup Games kiadóval, így ezt a projektet egy rövid tárgyalás és a tervek ismertetése után kezdhettük is. Hogy anno, mikor először kezdtem velük dolgozni, mennyire volt nehéz... nos, ez már egy nagyon hosszú történet, de röviden úgy nézett ki a dolog, hogy másfél éven át győzködtem őket, mire sikerült megegyeznünk és elkezdődhetett az első projekt."

Csapatként hogyan képzelitek el a jövőt? Szeretnétek még hosszú évekig ezzel foglalkozni?

"Mindenképp. Rengeteg koncepció pihen a fiókban, már most nekiálltunk egy kisebb játékprojektnek Shard címmel, jövőre pedig, ha minden jól megy, már indul is a következő nagyobb fejlesztés."

Ne felejtsétek el, hogy az Everreach: Project Eden idén szeptemberben fog megjelenni, PC-re és XBOX One-ra, az év későbbi részében pedig még a PS4 tulajok is megkaparinthatják majd a játékot. Folyamatos információkért érdemes bekövetni az Elder Games Facebook oldalát, valamint az eldgames.com-on is megtaláltok minden újdonságot az Everreach és a készítők későbbi játékaival kapcsolatban is.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!