Megvédte a DLC-ket a Paradox egykori vezérigazgatója!

Megvédte a DLC-ket a Paradox egykori vezérigazgatója!

Frederik Wester nem rejtette véka alá a véleményét.

A DLC-ket lehet szeretni, utálni és elfogadni. Az biztos, hogy a Paradox Interactive játékaiért rajongók számára a mai napig kritikus lehet, hogy mennyit is költenek kedvenceikre. A 2013-as Europe Universalis alapjáték már önmagában egy hatalmas élményt adott mindenkinek, aki rajong a grand stratégia játékokért, de az elmúlt hat évben 32 (!) DLC-t adtak ki hozzá, ami azért megkérdőjelezhető, még a Paradoxtól is.

Egyre többen támadták a céget, hogy kizárólag a pénzre hajtanak, amikor a sokadik letölthető tartalmat adják ki, ami valljuk be, hogy valamilyen szempontból teljesen jogos. Jelenleg Steamen 58 %-os kedvezmény mellett vásárolható meg a Europe Universalis IV: Collection csomag, amiért nem kevesebbet, mint 116,8 eurót, azaz nagyjából 38 000 forintot kérnek el.

A témában megszólalt a Paradox egykori CEO-ja, Frederik Wester is. Véleménye szerint a Paradox DLC modelljének alapja az, hogy csak olyanért kérnek pénzt, ami tényleges tartalmat ad hozzá a teljes verziós játékokhoz. A DLC-ken keresztül közvetlenül finanszírozzák a rajongók azt, hogy a jövőben még több content kerüljön a játékokba, amiből az összes gamer profitálhat. Kiemelte még Wester, hogy a DLC-k megjelenésekor teljesen ingyenes és rengeteg tartalommal megtöltött frissítés is érkezik a játékokhoz, ami szintén a folyamatos fejlődést mutatja. Ha nem vásárolnák a DLC-ket, akkor nem lenne erőforrás ezekhez a patchekhez sem.

Nem csak a single-player módot dobják fel a DLC-k, ugyanis a multiplayer meccseken minden játékos annyi DLC-vel játszik, amennyi a legtöbbel rendelkező másik játékosnak van. Magyarul úgy is hozzá lehet férni a DLC-s tartalmakhoz, hogy egy forintot nem fizettünk érte., igaz csak multiban. Wester összességében úgy gondolja, hogy a DLC-k, ameddig nem pay-to-win dolgokkal ruházzák fel a játékosokat, addig nem okozhatnak problémát. Mindenkinek a saját döntése, hogy vásárol-e plusz kiegészítőket, kozmetikai tartalmakat a játékához, vagy megelégszik a teljes verziós alapjátékkal, ami a Paradox esetében több száz órányi mókát jelent.

A Paradox modellje közel sem tökéletes, de folyamatosan figyelik a játékosok reakcióit, és ezek alapján próbálnak alakítani az üzleti stratégiájukon. 

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések