A problémafelvetés újra aktuális a Saviors of Uldum kiegészítő augusztus 6-ai érkezésével.
A Hearthstone közösségét kellően megosztotta a címben szereplő problémafelvetés, ugyanis mindennek alapja, hogy mivel a streamek gyakorlatilag mindenkit elérnek, ezért elkerülhetetlen, hogy hatással legyenek a konstruált játékmódra, így egyúttal a játékélményre is. A netdeckelés még mindig él és virul, így a streamerek által kipróbált paklik rendkívül negatív hatással lehetnek az átlagos kártyások játékélményére, -elég csak a Shudderwock időszakra gondolni.
A streamerek korai hozzáférése mellett felhozott érvek
A közösség természetesen nagyobb rálátást kap az egyes lapok működési mechanikáira, és azzal is tisztában lehetnek, hogy melyek a működőképes koncepciók, és melyek azok, amiket jobb messziről kerülni. Ha a játékos saját maga szeretné kitapasztalni, hogy a metában mi fogja megállni a helyét, akkor a streamerek játékából ugyan ihletet meríthet, majd saját magának is kitalálhatja a legoptimálisabb összeállítást. Végül, de nem utolsó sorban ez egy remek reklám a Blizzardnak, amivel rengeteg új játékost vonzhatnak be, -na meg persze nyithatják ki az arra fogékonyak pénztárcáját.
A streamerek korai hozzáférések ellen felhozott érvek
Ugyan relatív, hogy kinek mit jelent az átlagos játékos kifejezés, de tény, hogy a legtöbb játékos egyszerűen jobban szereti, ha már egy kipróbált recept alapján a legütőképesebb paklival indít, hogy az áhított siker ne sokat várasson magára. Ha élőben követed a streamert, aki saját magának tapasztalja ki a dolgok mikéntjét, akkor számodra nyilvánvalóan kevésbé lesz élvezetes az új kiegészítő. Úgymond elveszíti a varázsát. Ezt persze azzal lehet korrigálni, hogy egyszerűen nem nézed a közvetítéseket, de ez nem akadályozza meg a többieket, hogy így tegyenek, aminek egyenes következménye a bevezetőben felvázolt problémás helyzet.