Egy már a kezdetektől meglévő hibát akarnak javítani a fejlesztők. Az egyszer biztos, hogy szükség van rá.
A Teamfight Tactics jött, látott és minden más Auto Battler játékot letaszított. Ugyan a stílust nem a Riot találta ki, ez az érdem a Drodo Stúdiót illeti, de az tagadhatatlan, hogy az ő játékuk minden hibából tanult és minden jó dolgot átvett. Gyakorlatilag a történet majdnem ugyanaz, mint a H1Z1 és a PUBG esetében. Az eddigi Auto Chess streamerek nagyon gyorsan váltottak, sőt a LoL közösség kiemelkedő alakjai közül is sokan nekiálltak a játékmóddal játszani. Ebből kifolyólag ma a Twitch hasábjain, a TFT általában ott van a top 5 között, ami egy nagyon jó indítás. A sok pozitívum mellett azért van pár negatívum is, ebből most úgy tűnik egyet elkezdenek javítani.
Túlságosan jófej a rendszer
A mostani ranked mód túlságosan megengedő egy bizonyos szintig és ezt már többen is tapasztalták. Az már alapból gond egy picit, hogy az első helyekért több LP jár mint egy utolsókért. Ez hosszú távon azt jelenti, hogy aki sokat játszik és fenn tud tartani egy 50%-os 1-4. helyes rátát, akkor felfelé megy majd, ahelyett, hogy megakadna. Erre pedig csak rátesz egy lapáttal a leesés védelem. Ha valakinek a divízióban 1-5 LP-je van és bekap egy 8. helyet, az nem esik le, egyszerűen 0 LP-re változik. Sőt a legtöbbször a visszaeséshez még 0 LP-ről is többször kell veszíteni. Ez fordítva nem igaz, 95-99 LP-ról, ha valaki nyer egy meccset, az akár a következő divízióban 40-50 LP-re is ugorhat. Ez így nagyon nincs balanszolva. Viszont most Riot SapMagic arról nyilatkozott, hogy ezen változtatnak.
"Ha 0 LP-n vagy és veszítesz egy meccsen, akkor le kell esned egyből, ez azért van mert nem kell promó meccseket játszanod. Egy bug miatt azonban a játékosoknak többször is ki kellett kapniuk, ha arról volt szó, hogy visszaessenek egy-egy szintet. Mostantól ennek vége, ha 0 LP-n vagy és rossz helyen végzel, akkor bukod a divíziót."
A másik frusztráló hiba, hogy egy-egy győzelem túl sok LP-t adott, most erre is jön egy fix.
"Vannak olyan esetek, amikor szintén egy hiba miatt a játékosok túlságosan sok LP-t húznak be a győzelmek miatt. Most ezen a rendszeren is végeztünk némi finomhangolást, szóval ez is jól működik majd."
Az említett változások nagyon fontosak lehetnek, hiszen a módnak nem azt kellene jutalmaznia, aki nagyon sokat játszik, hanem aki konzisztens pozitív győzelmi arányt tud felmutatni. Reméljük a jövőben még több ilyen változás érkezik majd.