A Quest Shaman és a Quest Paladin mellett a Quest Druid is egyre népszerűbb, mutatjuk a legjobb countereket Malfurion ellen.
A Token Druid hiába erős, népszerűsége miatt nem beszélhetünk róla meghatározó tényezőként, nem úgy a Quest változatról, ami jelenleg minden pontján hódít a Standard metának. Az első néhány kör után indul csak be a deck, de utána rendesen feladja a leckét. Szerencsére van néhány erős counter deck, amiket érdemes előhúzni akár Rank 5 alatt is, ha túl sok Quest Druid jönne szembe!
Murloc Shaman - 67,3 %-ban nyer a Quest Druid ellen
Deck kód: AAECAaoIAt6CA5ybAw7FA9sD/gPjBdAHpwiTCeKJA4yUA7WYA8aZA/SZA6+nA8qrAwA=
Zoo Warlock - 62,2 %-ban nyer a Quest Druid ellen
Deck kód: AAECAf0GAo+CA5+3Aw4w0wHyAfsFsQjCCPb9Avr+AtyGA4idA7WfA/ukA4GlA72mAwA=
Murloc Paladin - 61,9 %-ban nyer a Quest Druid ellen
Deck kód: AAECAZ8FBK8E0pkDg6ED/KMDDcUD2wP+A+MFzwanCPz8At6CA+KJA7WYA6+nA5upA8qrAwA=
Combo Priest - 61,9 %-ban nyer a Quest Druid ellen
Deck kód: AAECAa0GAtYKqaUDDvgC5QT2B9UI0QrSCvIM9wz7DOX3Aq+lA9KlA9OlA4SoAwA=
Mind a négy decket egy kalap alá lehet venni abban a tekintetben, hogy a korai szakaszban tudnak nagyot alkotni a Quest Druid ellen. Képesek arra, hogy elárasszák sok kicsi, vagy néhány nagyobb lénnyel az asztalt, amire reagálnia kell a Druidnak. Eldöntheti, hogy a Questet hanyagolja és minden erejével azon dolgozik, hogy a korai agressziót megállítsa, vagy reménykedik abban, hogy az 5-6. körben sikerül egy jó Hidden Oasisszel visszajönni a meccsbe. A Druidnak limitáltak a leszedési lehetőségei, bár a Malygos és az APM változatok tudnak váratlant húzni. A Wrath, a BEEEES!!! és a Swipe mindegyik listán szerepel, a Moonfire és a Pounce nem jellemző. A Wardruid Loti néha előkerül csak azért, hogy legalább egy-két lényt leszedjen vele Malfurion, de a Legendaryt nem kell körbe játszani.
Arra érdemes figyelni mindegyik paklival, hogy ne szaladjunk bele egy jól időzített Swipe-ba, vagy egy Starfallba. Ha ezekre felkészülünk, akkor a Quest teljesítése után is mi érezhetjük magunkat nyeregben és nem kell tartani attól, hogy a Druid visszahozza magát a szakadék széléről.