Nem, nem vicceltünk. Tényleg vizuális megjelenítést kaphatunk egyes hangokról.
Számtalan alkalommal bizonyította már a CS:GO közösség, hogy ha akar, akkor tud segítőkész és összetartó lenni. A következő eset is egy átlagos CS:GO játékossal, iDex-szel történt meg.
IDex egyik barátja hallássérült, akinek szinte mindig gondot okoznak a játékban hallható hangok felismerése, vagy egyáltalán az érzékelésük. Sokszor egyáltalán nem reagált egyes hangokra, például arra ha valaki szalad mellette a pályán, így iDex fogta magát és a segítségére sietett.
[FOR DEAF CSGO PLAYER]
— iDex (@iDexCsgo) 2019. szeptember 9.
This CFG make you see steps/defuse/plant sounds,
Here is the CFG :https://t.co/YaDNRiHokS
available in QWERTY and AZERTY
VAC and FaceIt Safe.
FaceIt AC™ told me its ok to use
,ONLY if the filters are unchanged in the cfg
You can rebind all keys ofc pic.twitter.com/iLil2cXtdj
Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontosak a hangok a játékban, sokszor nem is azok alapján tájékozódunk és adunk információt amit látunk, hanem amit hallunk. IDex pár óra alatt összedobott egy olyan cfg fájlt, amit használva gyakorlatilag láthatóvá válnak a játék egyes hangjai. Egész pontosan arról van szó, hogy az ellenfél ellépi magát, ha élesítik a bombát vagy ha éppen elkezdik felszedni azt, akkor azt a hangot szöveges formában is jelzi nekünk a játék.
Azt nem, hogy például pontosan hol hallhattunk ellenfelet, de így is nagy segítség ez minden hallássérült játékosnak. És persze teljesen szabályos a használata, a Valve és a FACEIT is engedélyezte iDex cfg fájlját, ESEA-n viszont egyelőre még ismeretlen okok miatt nem működik a rendszer. IDex Twitter bejegyzésében megtalálhatjátok a fájlt, ami mostantól akár a ti segítségetekre is lehet.