Hirdetés

Az e-sportmeccsek nézőinek jelentős hányada nem is játszik az adott játékkal

Loemifar | 19/11/18 14:26
Cikk mentése

Rengeteg érdekességet tudtunk meg az e-sportközvetítések nézőinek szokásairól a Newzoo felmérésben.

Hirdetés

Az e-sport, mint iparág folyamatosan növekedésben van. A Global Esports Market jelentései alapján a szórakoztató ágazat egyik fontos tényezőjének tekinthetőek az e-sport közvetítések, ugyanis 2019-re 443 milliós közönséget jósolnak a kutatók. Ez a számnak soknak tűnhet, de ha hozzávesszük, hogy világszerte közel 2,5 milliárd gamer játszik valamilyen platformon videojátékokkal, máris érthető a hatalmas nézőszám. Ebből a 443 millióból közel 200 millióan tartoznak az "e-sport rajongók" kategóriába, a többieket egyszerűen "alkalmi nézőknek" tekinti a kutatás.

A kutatásban öt nagy e-sport franchise-t vizsgáltak meg, amik közül a Honor of Kings képviseli a mobilos piacot, a többiek PC-n (az Overwatch konzolon is) hódítanak. A fenti értékek alapján leszűrhető, hogy a LoL rajongóinak több, mint egynegyede egyáltalán nem is játszik a játékkal. Hasonló értékeket mértek a CSGO és Dota 2 esetében is, azonban az OW és HoK számai ezektől már jelentősen eltértek. Utóbbi címekkel inkább játszanak, vagy játszanak és nézik a közvetítéseket, mint a népszerűbb játékok esetében.

Ha tovább szeretnénk boncolgatni a nézői trendeket, akkor érdemes annak utánajárni, hogy hányan vannak olyanok, akik csak egy adott játékot néznek. Általában a LoL követői döntenek úgy, hogy elég nekik a világ legnépszerűbb MOBA-ja, őket követik a CSGO-sok, majd az OW-sek. Fontos leszögezni, hogy az adatok közé nem kerültek bele az ázsiai, afrikai, ausztráliai és közép- és dél-amerikai nézők szokásai sem.

Végezetül itt vannak Kína legnagyobb e-sport játékai, élen a LoL-lal, amit a Dota 2 és a HoK követ. Ahogy az várható volt, a mobilos platform miatt a játékosok közötti nők aránya utóbbi esetében a legmagasabb, de ezen a területen jól teljesít a Dota 2 is. A LoL-lal főleg fiatal felnőtt férfiak játszanak, de az átlagéletkor mindhárom cím esetében 28-29 év közé tehető.

A hobbik és érdeklődések nem véletlen szerepelnek a képen. A világ legnagyobb autómárkái egyre gyakrabban kerülnek a hírekbe, mint új szponzorai a legnagyobb League of Legends ligáknak. Ezek a döntések jól mutatják, hogy az e-sport már nem csak annyiból áll, hogy néhányan leülnek a monitorok mögé és a legügyesebb játékos boldogan mehet haza, zsebében a nyereménycsokikkal.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Légy Te az első hozzászóló!
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?