Az e-sportmeccsek nézőinek jelentős hányada nem is játszik az adott játékkal

Az e-sportmeccsek nézőinek jelentős hányada nem is játszik az adott játékkal

Rengeteg érdekességet tudtunk meg az e-sportközvetítések nézőinek szokásairól a Newzoo felmérésben.

Az e-sport, mint iparág folyamatosan növekedésben van. A Global Esports Market jelentései alapján a szórakoztató ágazat egyik fontos tényezőjének tekinthetőek az e-sport közvetítések, ugyanis 2019-re 443 milliós közönséget jósolnak a kutatók. Ez a számnak soknak tűnhet, de ha hozzávesszük, hogy világszerte közel 2,5 milliárd gamer játszik valamilyen platformon videojátékokkal, máris érthető a hatalmas nézőszám. Ebből a 443 millióból közel 200 millióan tartoznak az "e-sport rajongók" kategóriába, a többieket egyszerűen "alkalmi nézőknek" tekinti a kutatás.

A kutatásban öt nagy e-sport franchise-t vizsgáltak meg, amik közül a Honor of Kings képviseli a mobilos piacot, a többiek PC-n (az Overwatch konzolon is) hódítanak. A fenti értékek alapján leszűrhető, hogy a LoL rajongóinak több, mint egynegyede egyáltalán nem is játszik a játékkal. Hasonló értékeket mértek a CSGO és Dota 2 esetében is, azonban az OW és HoK számai ezektől már jelentősen eltértek. Utóbbi címekkel inkább játszanak, vagy játszanak és nézik a közvetítéseket, mint a népszerűbb játékok esetében.

Ha tovább szeretnénk boncolgatni a nézői trendeket, akkor érdemes annak utánajárni, hogy hányan vannak olyanok, akik csak egy adott játékot néznek. Általában a LoL követői döntenek úgy, hogy elég nekik a világ legnépszerűbb MOBA-ja, őket követik a CSGO-sok, majd az OW-sek. Fontos leszögezni, hogy az adatok közé nem kerültek bele az ázsiai, afrikai, ausztráliai és közép- és dél-amerikai nézők szokásai sem.

Végezetül itt vannak Kína legnagyobb e-sport játékai, élen a LoL-lal, amit a Dota 2 és a HoK követ. Ahogy az várható volt, a mobilos platform miatt a játékosok közötti nők aránya utóbbi esetében a legmagasabb, de ezen a területen jól teljesít a Dota 2 is. A LoL-lal főleg fiatal felnőtt férfiak játszanak, de az átlagéletkor mindhárom cím esetében 28-29 év közé tehető.

A hobbik és érdeklődések nem véletlen szerepelnek a képen. A világ legnagyobb autómárkái egyre gyakrabban kerülnek a hírekbe, mint új szponzorai a legnagyobb League of Legends ligáknak. Ezek a döntések jól mutatják, hogy az e-sport már nem csak annyiból áll, hogy néhányan leülnek a monitorok mögé és a legügyesebb játékos boldogan mehet haza, zsebében a nyereménycsokikkal.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Ablakbeépítés: hogyan válasszunk okosan?

Otthonunk felújítása vagy egy új épület tervezése során az ablakok elhelyezése fontos szerepet tölt be. Ezek a döntések hosszú távon befolyásolják mindennapi életünket és az otthonunk energiahatékonyságát.

Üzlet - A belső utazás új távlatai

Az április minden évben különleges időszak az önismeretre vágyóknak. Ahogy a természet új színekkel és illatokkal köszönti a tavaszt, a belső világunk is megújulásra vágyik.

Üzlet - Merjünk kísérletezni és élvezzük a pozitív hatásait!

Az önismeret egy folyamatos felfedezőút, egy élethosszig tartó tanulási folyamat, melynek során egyre mélyebbre ásunk magunkban, egyre többet tudunk meg arról, hogy kik is vagyunk valójában, és mik azok a dolgok, amik boldoggá, kiegyensúlyozottá tesznek minket.

Közvetítések