Hirdetés

Ennél még sosem lehettünk halálosabbak, íme az előszezon frissítés második fele

Wolfi | 19/11/20 14:31
Cikk mentése

A szurdok változásait már átvettük, nézzük mit tartogatnak a rúnák és a tárgyak.

Hirdetés

A Riot elmondása szerint az idei előszezon szinte minden múltbelit felülmúl. A sárkányok, a pálya és a tárgyak változásai tényleg alapjaiban rázzák fel a jelenlegi metát, így nem meglepő, ha az év végén tényleg újból meg kell tanulnunk a játékot. Az előbb említett sárkányokról, a boton és toppon látható kiugrásokról és a dzsungel további változtatásairól előző cikkünkben olvashatsz többet:

Az előszezon frissítés viszont majd 2000 szóban még nem ért véget, a tárgyakkal és a rúnákkal ugyanis csak ebben a cikkben foglalkozunk. A nerfek és buffok leginkább csak az ADC-ket, a Lethality-t használó orgyilkosokat és a támogatókat érintik, a rúnák ellenben szinte mindenhol változást hoznak. A Lethality változtatást viszont az utolsó pillanatban mégis eltörölték, így mindenhol maradt egyedi a passzív. Nézzük is meg, hogy pontosan miről van szó.

Lethality tárgyak

Előző cikkünkben már olvashattátok, hogy a Lethality, avagy halálosság többé nem lesz egyedi passzív, így a Lethality-t használó karakterek komoly erősítést kapnak, főleg mert a meglévő három tárgy mellé kapnak még kettőt, így egy Zednek vagy Talonnak többé nem kell alternatív tárgyakat keresnie a boltban.

Duskblade of Draktharr

  • 2900 goldba kerül
  • 60 AD
  • Marad a 21 Lethality egyedi passzív és a 10% CDR
  • Ha egy másodpercen keresztül nem lát az ellenfél, akkor a következő alaptámadásod 5 másodpercig 30-150 (lvl 1-18-ig) extra on-hit fizikai sebzést okoz. A közelharci támadás fél másodpercre 99%-kal lassítja az ellenfelet
  • A Draktharral többé nem láthatjuk a Wardokat, ez a passzív átkerült egy másik tárgyra

Youmuu's Ghostblade

  • 2900 goldba kerül
  • 55 AD
  • Egyedi passzív: 18 Lethality
  • 10% CDR
  • +40 csatán kívüli mozgási sebesség
  • Aktív: 20%-kal növeli a mozgási sebességet 6 másodpercig (45 másodperc töltési idővel)
  • Az aktív mozgási sebesség közben minden egységen áthaladhatunk

Edge of Night

  • 3000 gold helyett csak 2900-ba kerül
  • 55 AD helyett 50-et ad
  • Egyedi passzív: 18 Lethality helyett csak 10-et ad
  • 250 életerő helyett viszont 325-öt kapunk
  • A régi aktív kikerült, helyette egy passzívot kaptunk, amit pontosan úgy működik mint a Banshee's Veil. 40 másodpercenként frissül a képesség pajzs, ami levédi a következő ellenféltől érkező képességet

Sanguine Blade

  • 3000 goldba kerül
  • Recept: Serrated Dirk + Vampiric Scepter + 1000 gold
  • 50 AD
  • Egyedi passzív: 10 Lethality
  • 15% Lifesteal
  • Egyedi passzív: Ha egy vagy kevesebb ellenfél van körülötted, akkor kapsz 8 Lethality-t és 40-100% támadási sebességet ad (lvl 1-18), ami 3 másodperc alatt nullára csökken, ha egy másik ellenfél is a közelbe kerül

Umbral Glaive

  • 2400 goldba kerül
  • Recept: Serrated Dirk + Long Sword + Long Sword + 600 gold
  • 50 AD
  • Egyedi passzív: 12 Lethality
  • 10% CDR
  • Egyedi passzív: Ha egy ellenséges ward meglát akkor 8 másodpercig minden közelben lévő csapda látható válik, míg a wardok működésképtelenné válnak (45 másodperces újratöltési idő). Ez idő alatt az alaptámadások azonnal megölik a csapdákat és tripla sebzést okoznak a wardoknak

Serrated Dirk

  • Kikerült a Headhunter passzív, így egy ellenfél megölése után nem sebzünk 40-nel többet a következő támadásunkkal

Támogató tárgyak

A támogató tárgyak életében is komoly változtatások történnek, ugyanis a fejlesztők azt szeretnénk, ha a direkt támogatóknak szóló tárgyakat kevésbé tudják kihasználni a solo lane-erek, ami mellett átláthatóbb, ingyenes és automatikus fejlesztést is szerettek volna biztosítani. Összesen négyféle támogató tárgyat használhatunk majd, de ugyanúgy működik majd csak más statot preferál. Nézzük is meg, hogy miről van szó pontosan.

Szintek

  • A támogatótárgyak ugyanúgy 3 szintet fejlődhetnek, ezentúl viszont ingyen szintet lépnek, ha sikerült megcsinálnunk a küldetést
  • A kezdő tárgy 400 gold lesz
  • A második szinten növekszik a tárgy által biztosított stat és 3 ward töltet
  • A harmadik szinten jelentősen növekszik a tárgy által biztosított stat és 4 ward töltet lehet nálunk
  • 1800 arany helyett az összköltség így 400 lesz

Solo Lane-erek

  • Ekkora értékek mellett persze nem csak a támogatók szeretnék használni a tárgyat, ezt megelőzvén, ha 5 percenként több mint 20 miniont ölsz meg (3 a 10 hullámból), 50%-kal csökken a minionokért járó arany. A további minionirtás fokozza a büntetést, ami legfeljebb 80%-os csökkenésig terjedhet, 50 minion esetén. Emiatt ha minden a terv szerint halad, akkor a nem támogató játékosok nem tudják majd kihasználni ezek a tárgyakat.

Spellthief's Edge

  • Az új passzívnak köszönhetően 10 másodpercenként töltődik újra a tárgy és minden toronyba vagy hősbe okozott sebzés 15 arannyal gazdagít minket. Egyszerre legfeljebb három töltet lehet nálunk
  • A tárgy 400 goldba kerül majd, 10 helyett csak 8 varázserőt ad, ellenben mostantól ad 10 életerőt is.
  • A 25% mana regen kikerült, a másodpercenkénti 2 arany viszont maradt
  • A következő szintet 500 kigyűjtött aranynál éri el

Spellthief's Edge második szintje

  • Az ingyenes fejlesztés 15 varázserőt és 70 életerőt ad
  • Kikerült innen is a mana regen és a 10% CDR is
  • 2 helyett viszont 3 aranyat kapunk 10 másodpercenként
  • Az előző szinthez képest már wardolhatunk is a tárggyal 1000 arany összegyűjtése után pedig megkapjuk a harmadik szintet

Spellthief's Edge harmadik szintje

  • 35 helyett 60 varázserőt ad
  • 200 helyett 150 életerőt ad
  • A harmadik szintnél már nem fejleszthetjük tovább, így a tornyokra vagy ellenfelekre mért sebzés sem ad goldot, ami mellett a mana regen és a CDR is eltűnik

Ezzel gyakorlatilag teljes egészében megegyező másik támogató tárgy a Spectral Sickle lett, ami ugyanezzel a passzívval rendelkezik varázssebzés helyett viszont fizikális sebzést ad. A plusz életerő teljes egészében megegyezik viszont a fizikális sebzés a második szinten 15 helyett csak 10 lesz, míg a harmadikon 60 helyett csak 35 lesz.

Relic Shield

A másik kettő support tárgy is hasonlóan viselkedik, mint a fenti kettő, ugyanis gyakorlatilag ugyanazt tudják a Relic Shield viszont életerőt és varázssebzést ad, míg a párja, a Steel Shoulderguards életerőt és fizikális sebzést ad.

  • Az eddig megszokott passzív helyett mostantól kicsit egyszerűbben használhatjuk a tárgyat. Ha egy csapattárs közelében 50% életerő alatt kivégzünk egy miniont, akkor mi és csapattársunk is megkapja az aranyat. A tárgyat mostantól rangedek is használhatják, náluk 33% életerő alatt működik a kivégzés funkció. 45 másodpercenként frissül, összesen három töltet lehet nálunk.
  • 50 helyett 30 életerőt ad a tárgy, ellenben 5 varázssebzést és 10 másodpercenként nem egy, hanem kettő plusz goldot biztosít
  • A küldetés 500 gold összegyűjtése után lesz kész

Relic Shield második szintje

  • 125 életerő helyett csak 100-at ad
  • +10 varázssebzés
  • Többé nem ad életerő regent
  • 1 arany helyett 3-at kapunk 10 másodpercenként
  • Itt is összesen 3 ward töltet lehet nálunk
  • 1000 arany megszerzése után megkapjuk a harmadik szintet

Relic Shield harmadik szintje

  • 350 életerő helyett csak 300-at kapunk
  • +40 varázssebzés
  • Nem ad többé életerő regent és 10% CDR-t
  • 1 arany helyett 3-at kapunk 10 másodpercenként
  • Itt is összesen 4 ward töltet lehet nálunk

A tárgy párja mint említettük a Steel Shoulderguards, ahol az életerő megegyezik ellenben kevesebb fizikális sebzést kapunk, egészen pontosan az első szinten 3-at, a második 6-ot, míg a harmadikon 24-et.

Az Ancient Coin vonal teljesen kikerült a játékból

Átdolgozott tárgy: Shurelya's Reverie

  • 2250 helyett 2050 goldba kerül majd
  • Recept: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 600 gold
  • 200 helyett 300 életerőt ad
  • CDR maradt 10%
  • Mana regen 100%
  • 10% gyógyítás és pajzserő
  • Életerő regen 100%
  • Kikerült a 40 varázserő és mostantól nem ad 5% mozgási sebességet
  • Ellenben az egyedi aktív 1000 egységen belüli szövetségeseknek 40% bónusz mozgási sebességet biztosít 3 másodpercre (90 másodperc töltési idő)

Hirdetés
8 db hozzászólás
  • hi_im_lobotomy 22 napja
    Öregem... low ELO ben alig van jobb, mint 4 CS/perc, ami 5 perc alatt 20 minionnak felel meg. Ráadásul, ha kifejezetten a castereket hagyod a susnyába még lényegében nem is buksz sok goldot. El tudom képzelni, h low ELO-ben mindenki az önfejlesztő support tárgyakkal fog rohangálni a statok meg a map-control miatt.
    0 0 Válasz
    • Horytnica 22 napja hi_im_lobotomy
      Ne haragudj. De mi az a Cs? Érdekel amit írtál csak nem tudom mi az a CS... :)
      0 0 Válasz
      • hi_im_lobotomy 22 napja Horytnica
        Creep Score tehát konkrétan az, h mennyi miniont öltél le. racionális maximum a 10 minion (creep) / perc.
        0 0 Válasz
        • Horytnica 21 napja hi_im_lobotomy
          Én is "low"eloban vagyok és ha torony alá be is vagyok űzve minimum 90%-át viszem a minionoknak de álltalában sikerül mindet. De amúgy van benne valami.
          0 0 Válasz
  • AllForHim 21 napja
    A support mainek szerintem nagyon örülnek ezeknek a változásoknak ???? báris én, személy szerint nagyon, végre valami, ami a támogatóknak is kedvez ❤
    0 0 Válasz
  • DreamR444 21 napja
    Az adc-k sírhatnak mert elkezdődik az asasinok rémuralma, főleg zedé
    0 0 Válasz
  • Tundererdo 21 napja
    Jungeleseknek sem ártott volna egy relic shield fejlesztés. Nem nagy dolog de mindenki örülne ha a jungeles gank után nem vinné eĺ a fél minionhullámot csak úgy. Plusz Neki is jól jön és rá van kényszerülve több gankre. Ward se lenne utolsó főleg hogy betrollkodtak még plusz növényzetet. Kis kanyar viszont teljesen kuka. Ki a bánat fogja kihasználni? Ráadás ugyanaz mint ha csak bokor lenne. Ha wardolod semmi értelme mert úgy is látod. Ha nem akkor meg akkor azért. Kb csak ha tp wardot raksz oda akkor talán van egy kis pozitívuma
    0 0 Válasz
    • hi_im_lobotomy 20 napja Tundererdo
      Ha így tolod: first back és megveszed. :D
      0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?