Shroud rengeteg nézőt vesztett a Mixerre költözés miatt, de tényleg rosszabbul járt?

Shroud rengeteg nézőt vesztett a Mixerre költözés miatt, de tényleg rosszabbul járt?

Egy új irányvonalnak köszönhetően több nagy streamert is megszerzett magának a Mixer, de vajon hosszútávon fenntartható-e ez az üzleti modell, mert Shroud költözése nyomán a számok nem ezt igazolják.

A Twitch egyik legnépszerűbb streamere, Michael “Shroud” Grzesiek Ninját követve egy pillanat alatt eltűnt a platformól és a Mixerre költözött át, ami első ránézésre biztosan rengeteg pénzt hozott a konyhájára, hosszútávon azonban nem biztos, hogy sokat profitálhat belőle - bár kérdés kinek mi a sok. A több éves szerződés néhány évig elvileg több, mint biztos megélhetést nyújt számára, azonban a váltás miatt elvesztette nézőinek 85%-át. A Stream Metrics adatai szerint a korábbi professzionális Counter-Strike: Global Offensive játékos követői közül a legtöbben nem pártoltak át vele együtt a Mixer oldalára, és rövid idő alatt megcsappant a nézőszáma. Azok közül akik októberben is figyelemmel követték az adásait, mindössze 15%-uk maradt lojális novemberben is.

2019 harmadik negyedévében még mindig toronymagasan a Twitch volt az első számú streamer platform, a megtekintett órák számában ugyanis a teljes piac 75.6%-át a magukénak tudhatják. Miközben a Youtube Gaming oldal ebből a tortából 17.6, a Facebook Gaming 3.7, míg a Mixer 3.2%-os szeletet tudott kiszelni magának.

Október végére Shroud elérte a 718 ezres egyedi látogató számot, ami 1.62-szer volt nagyobb, mint a teljes Mixer közönsége az Egyesült Államokban. Ez volt az egyik olyan mutató, ami felkeltette a konkurencia érdeklődését, és amiért érdeklődésüket fejezték ki személye irányába. A váltást követően Shroud közönsége - egyedi látogatószáma - a harmadára zuhant vissza, novemberre ez számokban 231 ezer főt jelentett.

A Mixerre költözés

A számok alapján elég silány életképet fest le az a tény, hogy a Twitchről nézőinek mindössze a 15%-a tartott a népszerű streamerrel a Mixerre. Az első napokban ez nem volt érezhető, hiszen majdnem bekrepált az oldal a rengeteg kíváncsi szempártól, azonban az utána következő időszakban rohamosan visszaestek ezek a számok. Viszont az oldalnak néhány nap leforgása alatt mégis hozott több, mint 127 ezer új regisztrált felhasználót, akik még egyáltalán nem ismerték ezt a szolgáltatást. Ez az amerikai nézőinek a felét jelenti nagyjából.

Míg a minél több felhasználó és a profit szerzés a cél egy-egy ilyen szolgáltatás esetében, addig nem szabad elfelejtenünk, hogy a kíváncsi szemek számára a minél változatosabb tartalom az egyik elsődleges szempont. Ebben pedig egyelőre nem feltétlenül jeleskedik a Microsoft streamer platformja, hiszen jóval kevesebb streamer és választható adás között böngészhetnek a userek. Ráadásul mivel eleve kevesebben is látogatják a honlapot, így bátran kijelenthető, hogy a Twitch óriási előnyben van konkurenseivel szemben, és ez főleg a remek böngészési rendszerének köszönhető.

Shroud valószínűleg jóval kevesebb bevételben részesül a feliratkozások csökkenése révén, illetve a szponzori szerződések sem lehetnek olyan gyakoriak a kisebb nézőszám miatt, ettől függetlenül Tyler "Ninja" Blevin 40-50 millió dolláros platformváltásáról szóló szerződését hallva, valószínűleg nem kell aggódnunk miatta, ugyanis nem kevés pénzt tehetett zsebre a költözés miatt.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések