Az e-sport legnagyobb felvevő piacán igyekeznek kombinálni a mozik adhat lehetőségeket és az e-sport élményeit.
Az egyik legnagyobb amerikai e-sport vállalat, a Super League Gaming összeállt a Dalian Wanda Group-pal, hogy közösen e-sport eseményeket vigyenek Kínába, a világ legnagyobb játékos állományával rendelkező országba. Ann Hand, a cég vezérigazgató már ki is adta egy kaliforniai cégnek, hogy szervezzen videojátékos versenyeket Kínába, ami több mint 700 mozit fog érinteni, ugyanis ezek a filmszínházak adnak majd otthont az eseményeknek. A Super League Gaming célja, hogy olyan élményt hozzanak el a mozik adottságainak hála, amivel a mainstream élvonalába tehetik az e-sportokat.
Kína valóban nagyhatalomnak számít az elektronikus sportok tekintetében, hiszen tavaly a kormányuk is elismerte az e-sportolói karriert mint teljes értékű foglalkozást. Emellett pedig a kínai piac a maga 400 millió nézőjével vetekszik az amerikai profi sportok közönségével. Számítások szerint 2023-ra 3 milliárd dollárt érő iparággá fogja kinőni magát az e-sport, aminek növekedéséhez Kína fog a legnagyobb részben hozzájárulni. A tradicionális sportokhoz hasonlóan a szponzortámogatás, reklámpénzek, merchandize, jegy eladás, és média jogok jelentik a legfontosabb bevételi forrásokat.
"Super League egy újfajta e-sport és mozis élményt kínál több millió kínai rajongó és játékos számára!" Állítja Jian Huang, a Wanda Cinema Games vezérigazgatója.
A Super League számára nem ez az első komoly befektetés, ugyanis több mint 700 gaming központot terveznek létrehozni világszerte.
A Wanda cégcsoportot pedig a milliárdos Wang Jinlin hozta létre, mely alapvetően ingatlan üzlettel foglalkozik. A mozis leányvállalkozásuk, a Wand Cinema Games írt alá a Super League Gaming-gel.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!