Hivatalosan is elismerte a kínai kormány az e-sportolói karriert, mint foglalkozást

Kína meglépte azt, amit rengeteg másik élenjáró ország még nem mert. Hivatalosan is szakmává nyilvánította az e-sportolói karriert!

Európában sötét korszakát éli az e-sport, ugyanis a Német Olimpiai Sportbizottság elnöke hivatalos nyilatkozatában megerősítette, hogy az "e-sport nem létezik". Az e-sportok várhatóan még sokáig nem kerülhetnek be az Olimpiai programba, ha ilyen hozzáállásuk van a vezető szereplőknek a témában. Alfons Hoermann mellett felszólalt a német sportminiszter is. Peter Beuth szerint az "E-sport annyira sport, mint a kötés, vagy a furulyázás". Szerencsére a világ másik felén nem ennyire abszurd a helyzet. A világ legnagyobb e-sport nemzetében hivatalosan is elismerték foglalkozásként az e-sportolói karriert. Kína ezzel meglépte azt, amit kevesen vártak a Népköztársaságtól. Legutóbb még a bannolási botrányok és a Steam játékok embargója miatt kerültek a hírekbe, –ezúttal azonban pozitív lépést tettek a jövő irányába.

Az Emberi Erőforrások és Társadalombiztosítási Minisztérium tizenöt új hivatást emelt be a hivatalos, államilag meghatározott listára, többek között az e-sportolói karriert. Ezzel megnyílt a lehetőség több ezer fiatal számára, hogy a hobbijuk, a szenvedélyük a szakmájukká váljon. Messze van még, hogy az Olimpiai játékokra is bekerülhessenek az e-sport játékok, de a kínai kormány döntése hatalmas lépést jelent és követendő példát is nyújt a világ többi állama számára. Megkerülhetetlen, hogy elfogadják a jelentőségét az egész iparágnak és külön a játékosok, a menedzserek, edzők, bírák és egyéb, az e-sport világában dolgozó személyek is kivívják maguknak a jogszabályban rögzített egyenjogúságot a többi sporthoz hasonlóan.

Szerintetek Magyarországon mikor lehet hasonló döntésre számítani?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

  

Kövess Minket!