A Fortnite továbbra is egyeduralkodó a free-to-play játékok piacán bevétel tekintetében, 2020 pedig az AAA címek éve lehet.
A Fortnite 2018-ban és 2019-ben igen hosszú utat járt be. A játék '18-ban a streaming platformok tetejére tört és egy olyan hatalmas játékosbázist alakított ki maga körül, amit csak kevés játék mondhat el magáról. A világ egyik legjátszottabb címévé vált, az Epic-nek pedig átszakadt a pénzgát. 2019-ben -ahogyan az várható volt- már a kompetitív játékosok is nagy szerepet kaptak, az Epic Games beindította a bárki számára elérhető versenyrendszerét, amivel konkrétan a szobánkban ülve is milliomossá válhatunk, ha elég jók vagyunk.
Ehhez persze tényleg profinak kell lennünk, de a lehetőség adott. Nemrég a Superdata kiadta éves elemzését a videojátékok piacáról, amelyben sorra vették a legnagyobb címeket, és átrágták azok aktuális anyagi helyzetét. A Fortnite 2018-hoz képest jelentős visszaesést produkált, 25%-kal kevesebbet költöttek a játékosok '19-ben, mint előtte. Két éve még 2,4 milliárd dollár, tavaly viszont már "csak" 1,8 milliárd dollár ütötte az Epic Games markát. Habár ez komoly csökkenés, még így is vezető helyen áll a Fortnite a free-to-play játékok piacán, a tabellán a Dungeon Fighter Online és a Honour of Kings követi 1,6 milliárd dollárral, valamint a League of Legends és a Candy Crush Saga 1,5 milliárd dollárral. A lista élvonalát a Pokémon Go és a Crossfire zárja 1,4 milliárd dolláros bevétellel.
A Superdata kitér arra az érdekességre is, hogy a League of Legends-nek összességében több regisztrált játékosa van, ám a Fortnite PC játékosai kétszer nagyobb eséllyel használják a mikrotranzakciót, mint a LoL rajongók. Ennek nagyon egyszerű oka van, a LoL-t a karakterek fix képességei miatt nevezhetjük bizonyos tekintetben kötött játéknak. A játékosokat nem érdekli az összes karakter, megvannak a maguk kedvencei, akikre általában fókuszálnak, egy skin a LoL-ban pedig teljesen más, mint a Fortnite-ban. A Riot havonta 6-8-10 kinézetet ad ki esetleg, amik csak a közösség azon részét szólítják meg, akiket azok a karakterek érdekelnek, akikre éppen érkezik az új hacuka. Lehet, hogy másnak is tetszik például a hamarosan érkező Dragonslayer Trundle skin, ám aki nem játszik a karakterrel, minek venné meg azt? Ezzel ellentétben a Fortnite skinjei teljesen nyitottak, bárkinek megfelelőek, akik meglátják bennük a fantáziát, így pedig könnyebben is költenek a játékosok.
Az elemzés kitért még az AAA címekre is, 2019-ben 5%-os visszaesés volt tapasztalható a piac ezen részén, elsősorban azért, mert kevesebb ilyen kategóriás név jelent meg. Az éves forgalom itt 18,9 milliárd dollár volt, melyből a legnagyobb szeletet a GTA 5, a Sims 4, illetve a FIFA 19 kapta, de megjelent a Call of Duty: Modern Warfare is 645 millió dollárral. A teljes digitális játékpiac egyébként 109,4 milliárd dolláros forgalmat generált.
Az előrejelzések szerint a 2020-as év ismét a prémium játékok aranykora lehet, jön ugyanis a Cyberpunk 2077, a The Last of Us Part II, valamint az idei ünnepi időszakban a Microsoft és a Sony piacra dobják az új konzoljaikat, az Xbox Series X-et és a Ps5-öt, amik jó eséllyel komoly neveket is kapnak maguk mellé.
Ti mennyit költöttetek játékokra 2019-ben?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!