25%-kal csökkent a Fortnite 2019-es bevétele, de aggodalomra így sincs oka az Epic-nek

25%-kal csökkent a Fortnite 2019-es bevétele, de aggodalomra így sincs oka az Epic-nek

A Fortnite továbbra is egyeduralkodó a free-to-play játékok piacán bevétel tekintetében, 2020 pedig az AAA címek éve lehet.

A Fortnite 2018-ban és 2019-ben igen hosszú utat járt be. A játék '18-ban a streaming platformok tetejére tört és egy olyan hatalmas játékosbázist alakított ki maga körül, amit csak kevés játék mondhat el magáról. A világ egyik legjátszottabb címévé vált, az Epic-nek pedig átszakadt a pénzgát. 2019-ben -ahogyan az várható volt- már a kompetitív játékosok is nagy szerepet kaptak, az Epic Games beindította a bárki számára elérhető versenyrendszerét, amivel konkrétan a szobánkban ülve is milliomossá válhatunk, ha elég jók vagyunk.

Ehhez persze tényleg profinak kell lennünk, de a lehetőség adott. Nemrég a Superdata kiadta éves elemzését a videojátékok piacáról, amelyben sorra vették a legnagyobb címeket, és átrágták azok aktuális anyagi helyzetét. A Fortnite 2018-hoz képest jelentős visszaesést produkált, 25%-kal kevesebbet költöttek a játékosok '19-ben, mint előtte. Két éve még 2,4 milliárd dollár, tavaly viszont már "csak" 1,8 milliárd dollár ütötte az Epic Games markát. Habár ez komoly csökkenés, még így is vezető helyen áll a Fortnite a free-to-play játékok piacán, a tabellán a Dungeon Fighter Online és a Honour of Kings követi 1,6 milliárd dollárral, valamint a League of Legends és a Candy Crush Saga 1,5 milliárd dollárral. A lista élvonalát a Pokémon Go és a Crossfire zárja 1,4 milliárd dolláros bevétellel.

A Superdata kitér arra az érdekességre is, hogy a League of Legends-nek összességében több regisztrált játékosa van, ám a Fortnite PC játékosai kétszer nagyobb eséllyel használják a mikrotranzakciót, mint a LoL rajongók. Ennek nagyon egyszerű oka van, a LoL-t a karakterek fix képességei miatt nevezhetjük bizonyos tekintetben kötött játéknak. A játékosokat nem érdekli az összes karakter, megvannak a maguk kedvencei, akikre általában fókuszálnak, egy skin a LoL-ban pedig teljesen más, mint a Fortnite-ban. A Riot havonta 6-8-10 kinézetet ad ki esetleg, amik csak a közösség azon részét szólítják meg, akiket azok a karakterek érdekelnek, akikre éppen érkezik az új hacuka. Lehet, hogy másnak is tetszik például a hamarosan érkező Dragonslayer Trundle skin, ám aki nem játszik a karakterrel, minek venné meg azt? Ezzel ellentétben a Fortnite skinjei teljesen nyitottak, bárkinek megfelelőek, akik meglátják bennük a fantáziát, így pedig könnyebben is költenek a játékosok.

Az elemzés kitért még az AAA címekre is, 2019-ben 5%-os visszaesés volt tapasztalható a piac ezen részén, elsősorban azért, mert kevesebb ilyen kategóriás név jelent meg. Az éves forgalom itt 18,9 milliárd dollár volt, melyből a legnagyobb szeletet a GTA 5, a Sims 4, illetve a FIFA 19 kapta, de megjelent a Call of Duty: Modern Warfare is 645 millió dollárral. A teljes digitális játékpiac egyébként 109,4 milliárd dolláros forgalmat generált.

Az előrejelzések szerint a 2020-as év ismét a prémium játékok aranykora lehet, jön ugyanis a Cyberpunk 2077, a The Last of Us Part II, valamint az idei ünnepi időszakban a Microsoft és a Sony piacra dobják az új konzoljaikat, az Xbox Series X-et és a Ps5-öt, amik jó eséllyel komoly neveket is kapnak maguk mellé.

Ti mennyit költöttetek játékokra 2019-ben?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - A belső motiváció ereje

Sokan azt gondolják, hogy a fizetés a legerősebb motiváció a munkahelyen. De vajon miért van az, hogy egy jó csapat, izgalmas feladat vagy fejlődési lehetőség sokkal hosszabb távon tartja lelkesnek az embereket, mint bármilyen béremelés? Az agilis módszertan egyik legfontosabb tanulsága, hogy a belső hajtóerő sokkal erősebb lehet, mint az anyagi ösztönzés. Nézzük meg, hogy működik ez az agilitás terén!

Üzlet - A méz és annak glikémiás indexe: tények és félreértések

A méz hosszú idők óta fontos szerepet játszik az emberi táplálkozásban, de még ma is gyakran alakulnak ki félreértések vele kapcsolatban, főleg az egészségügy területén. Legutóbb például egy televíziós műsorban azt sugallták, hogy a méz glikémiás indexe miatt kerülnünk kellene. De valóban van valami igazság ebben, vagy csak félreértelmezett adatokra támaszkodnak az aggályok?

Közvetítések