Nincs könnyű helyzetben a Riot, de igyekszik kiszolgálni a játékosokat, ahol és ahogyan tudja.
Hosszú interjút készített az InvenGlobal Jessica Nammel, aki a League of Legends játékmeneten dolgozó ágának vezető producere. Nam elárulta, hogy miért nem kapott Udyr és Trnydamere reworköt idén, de kitért arra is, hogy a TFT mobilverziójától mit is várnak a készítők.
A fent megválaszolt kérdések mellett más témákat is érintettek az interjú során, köztük az egyik legfontosabbat. Valószínű sokatokban felmerült már kérdésként, hogy miért pont azok a karakterek kapnak nerfeket és buffokat, akik. Most úgy tűnik, hogy végre megkaptuk rá a hivatalos választ.
A LoL kiegyensúlyozása az egyik legnehezebb feladata a Riot Gamesnek. Jelentős különbségek figyelhetőek meg a profi mezőny, a high-elo játékosok és a low-elos idézők között, ami még nehezebbé teszi a balance-olást. Például Akali egy erős picknek számít a kompetitív meccseken, de a legtöbb LoL játékos szerint nem tartozik jelenleg a legjobbak közé. Mire fókuszál a Riot, amikor megpróbálja megteremteni az egyensúlyt a játékban?
Jessica Nam: "Múlt évben megosztottunk a balance-okkal kapcsolatos filozófiánkat, aki még átláthatóbbá teszi a döntéseinket. Tisztában vagyunk vele, hogy a kompetitív játékokban nagyon nagy hangsúly helyeződik az egyensúlyra, ezért is van mindig vita arról, hogy milyen módon kell belenyúlni a játékba. Kifejezetten fontosnak tartjuk, hogy megosszuk veletek a tapasztalatokat és az okokat, amik a folyamatos egyensúly-változtatások mögött húzódnak.
Megpróbálom összefoglalni a dolgokat anélkül, hogy túlságosan leegyszerűsíteném őket. Minden hőssel kapcsolatban van egy alapvető elvárásunk: legyen játszható a legnagyobb játékosbázisok közül legalább kettőben. Ezek a bázisok az alábbiak:
- Átlagos játékosok
- Skilles játékosok - top 10 %
- Elite játékosok - top 0,1 %
- Profi játékosok
A csoportok között jelentős skillkülönbségek vannak, amiket nem hagyhatunk szó nélkül. Vannak olyan hősök, akik minden játékosbázisban hasonló győzelmi arányt produkálnak, de vannak olyanok is, akiknek a képességeit sokkal nehezebb végrehajtani, ami winrate különbségekhez vezethet. Például ha van egy hős, aki az átlagos játékosok között jól teljesít, de a profik mezőnyében nem hozza a számokat, akkor a karaktert el kell mélyítenünk olyan buffokkal, hogy összetettebb és nehezebb legyen játszani vele, amik kifejezetten a profi mezőnyben csapódhatnak le. Ezek a változtatások segíthetnek, hpgy a tapasztaltabb és nagyobb tudással rendelkező játékosok kiaknázzák a karakterben rejlő potenciált, miközben a hős átlagos győzelmi aránya nem változik a többi játékosbázisban.
Ahogy a példa is mutatja, sokkal nehezebb az átlagos játékosok számára erősíteni egy hőst, aminek nincs hatása a profi mezőnyre, mint fordított esetben. A profiknak céljuk, hogy minél jobban kiismerjék a hősöket és ezzel tökéletesítsék a játékukat. Ez számunkra is megnyitja a teret, hogy olyan képességet emeljünk be a játékba, amik nehézségét nem lőjük be túlságosan, de a legjobb idézők számára van lehetőségünk további erősítésekre.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!