Egy mérnök futópaddal játszott a Death Strandinggel, nem is bírta sokáig!

Egy mérnök futópaddal játszott a Death Strandinggel, nem is bírta sokáig!

Körbegyalogolni Amerikát egy videojátékban sokkal nehezebb, mint azt bárki gondolná.

A Death Stranding egy igen különleges játék lett, sokan csak sétaszimulátornak nevezik. A történet szerint Sam Porter Bridges egy nem hétköznapi feladatra vállalkozik, lábon hord ki bizonyos mennyiségű cuccot a hátán azokra a címekre, ahol éppen szükség van rá. Maradjunk annyiban, hogy ez a nagyon lebutított változata a történetnek. Egy Youtuber és szabadúszó mérnök, Allan Pan ezt a játékmechanikát egy csavarral sokkal magasabb szintre fejlesztette. Sam kalandjait, legalábbis a sétát teljes egészében a valódi életben is átélheted fizikálisan, miután a PS4 kontrollerből eltávolította a bal kart, és egy zseniális megoldással rákötötte a rendszert egy futópadra, ahol a mozgásunkkal mozdítjuk meg a virtuális karaktert. Igen jól olvassátok, és ez azt is jelenti, hogy minél gyorsabban megyünk, illetve futunk, Sam is annál nagyobb léptékkel szeli a vidéket. Kiderült, hogy ez a realisztikus játékmenet, és a futópad használata sokkal jobban igénybe veszi a szervezetet, mint az előre saccolta. Megspékelte egyébként egy rögzített hátizsákkal is, csak hogy a karakternél látott súly a háton további nehezítést jelentsen a vállalkozó kedvű játékos számára. Már egy rövidebb játékmenet is pokoli fárasztó és nagy kihívást jelent a bátor jelentkezőknek. Volt olyan kedves és áthívott néhány barátját, és megosztotta velük a rémálmát:

Pan egy törött futópadot kért kölcsön erre a célra, hogy tesztelje a kísérletet.

"Majdnem a játék teljes ideje alatt csak sétálni kell. Ezért jött az ötlet, hogy kiszedem a futópadból a forgatásért felelős kódoló szenzort, és egy Ardunio (úgy nevezett bővítő áramkör) panel használatával kiszámoltam milyen gyorsan sétál egy ember a padon. A vezérlő panel segítségével, ezt az értéket betápláltam egy digitális potencióméterbe, amivel csatlakoztam a PS4 kontrollerhez."

Pan tehát továbbította a futópadról érkező jeleket a PS4 vezérlőbe. Ennek hatására, ha sétálunk, akkor Sam is ezt teszi, és ha futunk, akkor bizony a karakter is nekilódul. A bökkenő pedig akkor jön, mikor felfelé kell sétálni, ugyanis a játékbeli fizika miatt sokkal nagyobb erőfeszítésbe telik ekkor az előrehaladás a játékos számára. Alig több, mint négy percig tartott, mielőtt feladta és átadta a vezérlőket egy barátjának. Ők sem igazán bírták tovább a kiképzést. Kiderült, hogy olyan futópadon futni, amelyben már nincs motor, nehezebb, mint bármi más, amit Sam valaha megtett.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!