A Wargaming tervei általánosságban előremutatóak, de a játékbeli tapasztalatok alapján már koránt sem ilyen biztató az eredmény.
A fenti állítás első fele természetesen arra vonatkozik, hogy a megváltozott körülmények tekintetében nemcsak értelmet adtak az alaplőszernek, de a tüzérség szerepkörét is jelentős mértékben revízió alá vonták, azonban a fejlesztők minden jó szándéka ellenére egyáltalán nem biztos, hogy az eszközölt módosítások felérnek a várakozásokhoz.
Mielőtt mélyebben belevágnánk az elemző összehasonlításba, szögezzük le, hogy a Sandbox szerver nem egyenlő a teszt szerverrel, következésképp fontos tudni, hogy az itt bemutatott tervek egyáltalán nem biztos, hogy bekerülnek a rendes szerverre. A Sandbox célja ugyanis minden esetben egy nagyobb merítésből a legalapvetőbb adatok leszűrése, illetve a közösségi igények felmérése.
A normál és speciális lőszer kapcsolata javult
Az alapjátékban a speciális lőszer helyett csak két esetben érdemes normál lőszert használni. Egyrészről anyagi megfontolásból, másrészről funkció szempontjából. Az első állítás természetesen arra vonatkozik, hogy piszkosul drága a prémium lövedék, így sok játékos nem is engedheti meg magának, míg a második kijelentésnél arra érdemes gondolni, hogy például HEAT lövedék helyett AP/APCR kerül kiválasztásra, amennyiben az ellenfél fedezék mögött áll, rétegelt páncélzattal rendelkezik vagy köztudott, hogy sebzés nélküli kritikus találatot eredményez a használata.
A Sandbox tesztelésnél még egy tényező, a nagyobb sebzés is megjelenik a normál lövedék előnyei között.
A témát természetesen árnyalja, hogy a Wargaming elfelejtett gyenge pontokat létrehozni, amik a World of Tanks korai szakaszának alappillérei voltak, ám valahol a Chrysler K érkezésénél, majd a kifejezetten jól védett egységek megjelenésével folyamatosan háttérbe szorultak, majd idővel teljesen eltűntek.
Téves gondolat azt feltételezni, hogy alap lövedékkel a jó játékos innentől veri a speciális lőszert használót.
Ugyanis gyenge pontok nélkül hiába a megnövelt sebzés, ha nem képes a játékos fixen beütni a célpontokat, hosszútávon hátrányba kerül azzal a felhasználóval szemben, aki végig speciális lőszert használ. Ez a perspektíva érvényes a nehéz tank kontra nehéz tank szituációkra, a jól védett közepes tank kontra jól védett közepes tank összecsapásokra, és természetesen az összes többi olyan párharcra, ahol jól védett egységek állnak egymással szemben.
Az egyre több HP-val egyenes arányban a prémium lőszer használata is nő
Míg azok a játékosok, akik eddig például egy Chieftainben vagy Object 279-ben kizárólag prémium lövedéket használtak, ezentúl visznek magukkal egy kevés alaplőszert is azokra a célpontokra, amik gyengén védettek, ugyanakkor a csatába bevitt lőszerek arányát tekintve a csökkenés elsősorban a HE lövedékek redukálását érinti nagy mértékben, míg a prémiumét csak minimálisan, ugyanis egy ilyen közegben a normál páncéltörő a HE-t helyettesíti.
Azoknál a játékosoknál viszont, akik eddig jól megvoltak prémium nélkül, a csatába vitt speciális lőszerek számán emelni kell.
A csatákban ugyanis még nagyobb szerephez jut a páncél, amit a jelenlegi korlátozott mozgástér miatt reálisan csak a magasabb átütésű lövedékekkel lehet leküzdeni. Természetesen egy finomhangolt játékmódban, ahol a defenzív játék háttérbe szorulna az aktív, támadó jellegűhöz képest, hogy a könnyű és közepes tankokkal lehetősége legyen a játékosoknak megkerülni a jól védett egységeket, ez a szcenárió nem állna fenn.
A legjobb példa erre a Team Clash játékmód, ami a régi idők World of Tanks élményét idézte. A játékosoknak ugyanis nemcsak kötelező volt kimozdulniuk a camper pozíciókból, de lehetőségük volt megkerülni az ellenfelet, ami egyrészről pörgősebb játékélményt nyújtott, másrészről jelentéktelenné tette a prémium lőszer használatát.
Nem a játékosokon, hanem a Wargamingen múlik, hogy milyen lesz a World of Tanks
A játékosok ugyan visszajelezhetnek a Wargamingnek, megoszthatják tapasztalataikat egymással, és kijelenthetik, hogy szerintük hogyan kellene játszani a játékkal, de végső soron a Wargaming által kialakított körülményekhez fog igazodni a többség, ami a Sandbox szerveren a következőket takarja.
-
Ha nem biztosítanak előnyt azok számára, akik aktívan játszanak, a többség defenzív játékstílust alakít ki.
-
Amennyiben a többség defenzív játékstílust alakít ki, a szemtől szembeni harcok mértéke megnő.
-
Amennyiben a szemtől szembeni csatákban nincsenek gyenge pontok a tankokon, a páncélzat szerepe szintén nő.
-
A jól védett, extra sok HP-val rendelkező célpontok ellen nagyot sebző vagy magas átütésű lőszert kell használni.
-
Mindkét esetben a speciális lőszer szerepe értékelődik fel, ami sebzés szinten a tüzéreknek, átütés szinten a tankoknak nyújt előnyt.
-
A nagyobb lőszerköltség miatt a nem fizető játékosok még inkább perifériára szorulnak.
Mindebből az következik, hogy amíg a Wargaming nem az aktív játék elősegítésén, hanem a többi vázolt pont megszüntetésén dolgozik, addig egy szélmalomharcot vívnak. Mindent egybevéve az irány nem nevezhető rossznak, de a lőszerek finomhangolásán túl kötelező lenne gyenge pontokat létrehozni a tankokon, hogy a nagy lőszer újraegyensúlyozásnak valóban érezhető legyen a pozitív hatása.
A Sandbox szerver letöltéséhez kattintsatok az alábbi linkre, és ha kipróbáltátok, akkor írjátok meg nekünk tapasztalataitokat hozzászólásban!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!