A LoL közösség több tagja is kifejezte nem tetszését az Eternals kapcsán.
A Riot Games hivatalosan is bemutatta, hogy milyen formában emelik be a League of Legendsbe az achievementek rendszerét. Az "S+"-ok hajkurászása helyett egyedi küldetéseket teljesíthetnek az idézők minden hőshöz, de hiába hangzik ez mind jól, ha alapjaiban negatív az egész koncepció fogadtatása. Az Eternals, magyarul Örökkévalók egy új "szolgáltatás", amit szabadon megvásárolhat minden játékos.
Első probléma: tényleg ebben a formában kellett kiadni?
A Mastery pontok rendszere elég jól működik, bár a LoL-osok többsége még mindig nincs tisztába azzal, hogy miért csak "A+"-ot kapott egy 21-8-2-es KDA meccs után. A Yasuo mainek most is flexelhetnek a 8. haláluk után is, hogy bizony ők elérték a Mastery Level 7-et, amivel különbnek érezhetik magukat társaiknál. Jelenleg nincs más kihívás az egyes hősökhöz, mindenki úgy játszik, ahogy csak kedve tartja. Nincsenek egyedi feladatok, sem más célok, amik esetleg felboríthatnák a játékmenetet. Már a küldetésekkel kapcsolatban is voltak olyan kritikák, hogy a túlgondolt missziók egyszerűen ellehetetlenítik a kompetitív játékot. Mindenki csak bizonyos hősöket erőltet a ranked meccseken és azokkal is teljesen érthetetlen módon mozog fel-alá a pályán. Az Eternals egyedi feladatai rátehetnek erre egy lapáttal, ugyanis semmi sem akadályozza majd meg, hogy a Lee Sinek Insec rúgásokkal próbálkozzanak meccsenként 15 alkalommal, amiknek hatékonysága akár negatív tartományba is átcsaphat.
Nem lehet mindenkiből profi játékos, de nem is ez a célja a többségnek. Szeretnének szórakozni és jól érezni magukat, ami közben ha fejlődnek, az csak hab a tortán. Az Eternals achievement rendszere nem mindenkinél, de sokaknál teljesen felboríthatja a már megszokott játékstílust, ami a csapattársak számára lesz igazán problémás. Elég csak elképzelni azt a pillanatot, amikor a Nidalee inkább lándzsákat dobál ahelyett, hogy macska formában pusztítaná az ellenséget kizárólag amiatt, mert kell még neki 8 találat ahhoz, hogy az Örökkévalók rendszerében teljesítsen egy kihívást.
Második probléma: mennyi az annyi, ami tényleg ennyi?
A fejlesztők összesen három választási lehetőséget kínálnak a játékosoknak. Az első viszonylag egyszerűen működik. Nincsenek Eternals küldetések, nincsenek egyedi felvillanó teljesítmények és nincs semmilyen mutogatható, extrával fűszerezett Mastery Level 7. Cserében egyetlen kék esszenciát vagy RP-t sem költött az idéző és boldogan játszik tovább a free-to-play környezetben. A második lehetőség a teljes lehúzást jelenti. 5850 RP-ért, azaz nagyjából 12 200 forintért az összes hőshöz, az összes küldetés feloldható egy Series 1 Pass keretein belül. Ez a csomag tartalmazza az összes Eternalst minden hőshöz, amik soha nem vesznek el. A csavar ott van, hogy csak az első sorozat (Series 1) küldetései és jutalmai vannak benne az árban, a következőkért ugyanúgy fizetni kell majd.
A harmadik opció, hogy kizárólag egyes hősökhöz vásárolják meg a játékosok az Eternals kiegészítőt, amit RP-ért és blue essence-ért is megtehetnek. A probléma ezzel, hogy kizárólag a starter packot kapják meg hősönként 2500 be / 225 RP (összes hős 14 750 BE / 1350 RP) ráfordításával. A starter pack általános Eternalsokat tartalmaz, amik a killeket + assistokat, lerombolt turreteket + inhibitorokat és a megölt epic szörnyeket (Baron, sárkányok, Rift Herald) számolják. Nincsenek igazán egyedi kihívások, cserében a Mastery emote fejlődik és lehet mutogatni a játékon belül. Az egyedi Eternalsok kizárólag valódi pénzért vásárolhatóak meg, darabonként 200 RP-ért, azaz hősönként összesen (3 Unique Eternals X 200 RP) 600 RP-ért. Ezek azok a feladatok, amik kifejezetten hősspecifikusak. Például a "Stun Sniper", amit úgy lehet teljesíteni Ashe-sel, hogy nagyon messziről betalál az ulti.
Természetesen a kapszulákról sem kell lemondani, de szerencsére ezeket ingyen megkapja majd mindenki, aki elegendő rangsorolt meccset játszik az egyes szezonokban. Ezekben a kapszulákban orange essence és két random Set Shard bújik meg. Utóbbi olyan, mint a skin shard, azaz egyes hősökhöz lehet aktiválni, cserében Eternalst kapnak az idézők. A Set Shardokat orange essence-ért lehet betörni, ami szintén egy jó húzás a Riot részéről.
De akkor mi a baj az egész rendszerrel? Következő oldalon talán választ kaptok rá!
A League of Legends egy alapból free-to-play rendszerben működő videojáték. Egyáltalán nem kell költeni rá ahhoz, hogy teljes értékű élményt kapjon az, aki szeretne jobban elmerülni a világ legnépszerűbb MOBÁ-jában. Ettől függetlenül azzal mindenkinek tisztában kell lennie, hogy valamiből finanszírozni kell a szerverek üzemeltetését, a fejlesztőket és az egyéb pozícióban dolgozókat is. Ezért valahonnan bevételt kell szereznie a cégnek, amire kiváló módszer a skinek rendszere. Az egyedi hőskinézetekre óriási mennyiségű összeget költenek a játékosok, ezért nyugodtan megengedheti magának a Riot, hogy 1350 RP alatti skint már nem is dobnak piacra, sőt egyre jobban tolódnak el az árak afelé, hogy az 1350 RP is olcsónak számítson.
Bevezették a chromák rendszerét, amik szintén arra szolgálnak, hogy a játékos úgy érezhesse, egyedi a kedvenc karaktere. Egy-egy ilyen átszínezésért 600 forintot kell kicsengetni, ami nagyobb tételben már egy teljes értékű játék árát is megütheti. Az elmúlt években divatosak lettek az Event Passok és a Prestige kiadások, amik szintén RP vásárlásra buzdítják a LoL-osokat. Valahol itt jön a képbe az Eternals is, ami szintén nem befolyásolja semmilyen módon a játékmenetet, hasonlóan az előbbi plusz szolgáltatásokhoz, de mégis egy teljesebb élmény ígéretével csábít. Más játékokban általában nem kell fizetni azért valódi pénzzel, hogy achievementeket kapjon az, aki sikeresen teljesíti a feladatokat. A Riot azonban úgy döntött, hogy bár kék esszenciáért is kínál egy-két plusz funkciót, de ugyanúgy valódi pénzt kér a teljes tartalomért, mint tette azt a legegyedibb chromák esetében.
Ezek azok a döntések, amelyek kifejezetten csak azt a célt szolgálják, hogy a Riot minél több pénz lehúzhasson a játékosokról. Mindeközben a kliens messze nem tökéletes, a Clash során lehalnak a szerverek, a bugok néha napokig jelen vannak az éles meccseken. Ezek azok az apró, de mégis szembetűnő hibák, amik a játékosokban felébresztik azt a kételyt, hogy tényleg az Eternals volt a legfontosabb dolog, amin a Riotnak ügyködnie kellett az elmúlt hetekben. Ezt majd az idő és az Örökkévalókból származó bevételek eldöntik, de az biztos, hogy a bejelentővideó versenyben van a "valaha volt, arányaiban legtöbb dislike-ot begyűjtő LoL-os YouTube videó" címéért.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!