A Dota 2 után a CS:GO is megkaphatja a saját Reborn frissítését?
Különösebb alkudozás nélkül megegyezhetünk abban, hogy a CS:GO nem a legszebb játék a jelenlegi felhozatalban, persze nem is kell annak lennie. 2012-es startja óta így is sokat fejlődött, rengeteg pálya esett át felújításon, az eredeti karaktermodellek is szebbek lettek az évek alatt, főleg most, a Shattered Web skinjeivel. Ettől függetlenül a CS:GO alatt duruzsoló Source motor már nem mai gyerek, sokak szerint ideje lenne átállni a Source 2-re. De mit is jelentene ez pontosan?
Reditten jelent meg pár napja egy remek írás ezzel kapcsolatban, ahol a Dota 2 modder közösség egy tagja próbálta felvázolni azt, hogy milyen lenne a ma ismert CS:GO, Source 2-es grafikusmotor alatt. Beszéljünk először a pályákról.
Az összes CS:GO pálya aprócska, bár véleményem szerint ezen nem is kellene változtatni. A Rainbow Six: Siege is tökéletes példa arra, hogy ha kompetitív e-sportról beszélünk, akkor nem kellenek hatalmas pályák. Ezen nem is változtatna sokat a Source 2, hiszen a motor ugyanazokra az alapokra épül, mint elődje, ugyanazokkal a számításokkal, limitációkkal rendelkezik. Persze sokkal modernebb felépítésű az S2, sokkal jobban kihasználhatóak egyes tulajdonságai, de a pályák méretét ez nem befolyásolná.
Ugyanakkor fontos megjegyezni azt is, hogy a Source 2 egy remekül fejleszthető, változtatható, 'moddolható' motor, amibe folyamatosan kerülnek be új eszközök. Jelenleg egyetlen FPS játék alatt sem láthatunk Source 2-es motort, így nem lehet teljes bizonyossággal beszélni annak minden eleméről. Ha arra kerülne a sor, hogy a CS:GO grafikusmotort vált, valószínűleg rengeteg előtte még nem látott eszköz jelenne meg, rengeteg új modult kapna a motor, amikkel akár új távlatokat is lehetne nyitni.
ugyanaz a Left 4 Dead 2 pálya Source és Source 2 motorral
A pályák felépítése után rögtön a fizika szokott a játékosok eszébe jutni. Köztudott, hogy jelenleg a Havok felel a játék fizikájáért, a Source 2-ben viszont már nem ezt a motort találjuk meg, hanem a Rubikont. A grafikus motor cseréje azt jelentené, hogy megváltozik a fizika a játékon belül, újra kell tanulnunk a mozgást, az ugrásokat, a gránátokat stb.? Szerencsére nem, a fizikai motorok is vannak annyira moduláris felépítésűek, hogy hiába a két különböző platform, gyakorlatilag egy az egyben átemelhetőek lennének a CS:GO jelenlegi fizika paraméterei.
Mindez miért érdekes nekünk? Hiszen a Source 2 esetleges érkezéséről évek óta pletykálnak, folyamatosan felüti a fejét valahol a hír, hogy új grafikus motort kaphat a CS:GO, pár éve a Perfect World által gondozott kínai CS:GO megjelenésekor is felmerült a téma.
Pár napja újabb nyomokra bukkantak az adatbányászok, méghozzá a Dota 2 új frissítésében. A programkódok mélyére ásva számtalan a CS:GO-hoz és a Source 2-höz köthető sorokat találtak, amik alapján sokan arra következtetnek, hogy a Valve a háttérben folyamatosan dolgozik a játék új alapokra helyezésén.
Persze egyelőre mindez csak találgatás, a pesszimistább játékosok szerint akár arról is szó lehet, hogy a Source 2 egyes moduljait butítják vissza a jeleni a motorba, frissítve ezzel a CS:GO számtalan aspektusát, de mindez nem lenne akkora horderejű, mint a grafikus motor teljes cseréje.
Az viszont tény, hogy a Source 2 érkezéséről immár 3 éve pletykálnak, sőt, ha nem is nyíltan, de a Valve is elismerte, hogy terveben van a már megjelent, jelenleg is futó játékok átültetése az új motorra (erről a fenti videóban is hallhattok) a Dota 2 esetében pedig ez már meg is valósult.
Ha valamikor, akkor most vagyunk a legközelebb ahhoz, hogy a CS:GO is megkapja a saját Reborn frissítését, hogy ez valóban bekövetkezik-e majd, azt csak az idő döntheti el. Jelenleg nem tehetünk mást, mint várunk, hátha pont a következő héten lep meg minket a Valve és persze figyelünk az adatbányászokra, akik jó eséllyel megtalálnak majd minden a Source 2 érkezésére utaló nyomot.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!