A Larian eddigi legnagyobb játékát készíti a Baldur's Gate 3 személyében.
Remélem van még köztetek olyan veterán, aki emlékszik a BioWare aranykorára. Nem az Anthemre és nem a Mass Effect széria utolsó darabjaira gondolok, hanem a Neverwinter Nightsra, a Star Wars: Knights of the Old Republicra vagy a Baldur's Gate-re. 1998-tól 2003-ig fantasztikus játékokat adtak ki a kezeik közül, de még a 2009-es Dragon Age: Origins is lenyűgöző volt.
Mára látott már szebb napokat is a csapat, véleményem szerint egy utolsó dobásuk van még. A Dragon Age következő, szám szerint negyedik részét 2018-ban jelentették be és azóta is gőzerővel dolgoznak rajta. Az a játék még visszaszerezheti a BioWare elveszített RPG király koronáját. Hogy jelenleg ki birtokolja az egy nagyon jó kérdés, leginkább vándorol egyik stúdióból a másikba. Az biztos, hogy a Larian Studios jogosan követeli magáénak a kategória királya címet. A Divinity: Original Sin igazi mestermű volt 2014-ben, amit a 2017-es folytatás pedig még tökéletesebbre csiszolt. A mesterhármashoz és a koronához már csak egy pont kell, azt pedig a Baldur's Gate 3 hozhatja meg.
Belegondolni is nehéz, de 20 év telt a Baldur's Gate II óta, ez idő alatt pedig rengeteget változtak a játékosok és a piac is. A körökre osztott, rengeteg stratégiát igénylő szerepjátékok szinte teljesen eltűntek, egészen addig amíg a Larian Studios fel nem támasztotta a műfajt. Az biztos, hogy a lehető legjobb kezekben van a Baldur's Gate 3 sorsa. Nemrég meg is mutatták a projekt jelenlegi állapotát és bizton állíthatom, a Baldur's Gate 3 már most egy grandiózus, lehengerlő szerepjáték. Nézzünk meg mindent, amit már biztosan tudunk a játékról.
Előzetes és megjelenés
Február 27-én tartották meg a játék leleplezését. Kaptunk egy csodálatos cinematic előzetest és szerencsére mozgásban is alaposan szemügyre vehettük a játékot. A tengernyi infó között azt is elárulták, hogy idén nyáron már kipróbálhatjuk a Baldur's Gate hármat, igaz, először csak a Steam Early Access rendszerében. Később a GOG-on és Google Stadian is kapható lesz.
Minden a karakterekről
Minden valamirevaló RPG úgy indul, hogy akár órákat is eltölthetünk karakterünk megalkotásával. Nem lesz ez másképp a Baldur's Gate 3 esetében sem. A rendszer ismerős lesz azoknak, akik már játszottak a Divinity: Original Sin második részével. Választhatunk jó néhány előre legyártott, saját történettel, saját küldetésekkel rendelkező karakterből, aminek aztán a karakterosztályát már mi határozzuk meg. De dönthetünk úgy is, hogy a teljes karaktert a nulláról építjük fel, megválasztva a kinézetét, a faját, a karakterosztályát, az alosztályát és a háttérsztoriját.
A játékban található egyik faj, a Tiefling. A képre kattintva megnyílik a galéria, ahol láthattok még pár képet az egyes fajok képviselőiről.
A játékban aztán különböző szereplők is mellénk szegődnek majd, így egy teljes kis kompániát irányíthatunk. A Baldur's Gate 3-ban szereplő, már ismert fajok, osztályok és alosztályok:
Fajok |
Karakterosztályok |
Alosztályok |
Tiefling | Fighter | Battle Master, Eldritch Knight |
Drow | Wizard | Evocation, Abjuration |
Human | Rogue | Arcane Trickster, Thief |
Githyanki | Ranger | Hunter, Beast Master |
Dwarf | Cleric | Life, Light, Trickery |
Elf | Warlock | Fiend, Great One |
Half-Elf | ||
Half-Drow | ||
Halfling |
A játék alapjai
A karakterek és a cinematic előzetes egyébként összekapcsolódik. Mi magunk és a társaink is az előzetesben látható módon esünk fogságba, csapatunk azonban valahogy kiszabadulunk a Nautiloid fogságából. Ezek tulajdonképpen élő hajók, amiket a Mind Flayerek (róluk kicsit később) használnak világok közötti utazásokra. Kalandunk nem messze Baldur's Gate városától kezdődik majd, a végét pedig lehetetlen megjósolni. A fejlesztők szerint ez az eddigi legnagyobb játékuk. Ebből az információból és a Divinity: Original Sin 2 hosszából (közel 100 óra) kiindulva, egy tartalmas és hosszú szerepjátékra számíthatunk.
A játék rendszerei mögött megbújó szabályokat egyébként a D&D 5. kiadása adja, annak is egy átdolgozott változata. A módosított kiadást a fejlesztők hozták létre, a cél pedig az volt, hogy a kész videojáték is vissza adja majd a fizikai társasjáték szabályait, annak hangulatát.
Játékmenet
A harcok és a teljes játékmenet tekintetében is a fejlesztők előző játékára tudunk hivatkozni. Ahogy a D:OS2 esetében, úgy a Baldur's Gate 3-nál is egy izometrikus nézető szerepjátékról beszélünk. Kalandozásaink alatt teljesen szabad irányítást kapunk, de a harcok körökre osztva zajlanak majd. Minden karakternek külön támadásai lesznek, mindenki csak a saját körében támadhat és itt is action point, vagyis akciópontokból kell gazdálkodunk az adott körünk alatt.
Baldur's Gate 1998-ban és 2020-ban
A rosszfiúk
Végül pedig nem mehetünk el a félelmetes és rejtélyes kinézetű Mind Flayerek mellett sem. Ahogy azt már a különböző videókban láthattuk, ők lesznek a legnagyobb ellenségeink. Képesek mások elméjébe látni és irányítani is azt. Egy rabszolgatartó, hódító fajról beszélünk, akik évek óta az árnyak mögül leskelődnek, a Nautiloidok felfedezésével viszont új erőre kaptak, újra birodalmuk megerősítésén dolgoznak.
Az előzetesben már láthattátok hogyan növelik létszámukat. A Mind Flayxerek nemtelenek, paraziták segítségével növekszik létszámuk, a meglehetősen undorító átalakulási folyamatot már láthattátok az egyik fenti előzetesben.
Ez mind még csak egy része a teljes játéknak. A végleges program megjelenésekor biztosra vehetitek, hogy a Baldur's Gate 3 minden szerepjáték rajongó álmát teljesíti majd. Valami őrületes nagyot kell bakiznia a Lariannak, ahhoz, hogy elrontsa ezt a projektet. A csapat utóbbi évi munkája alapján viszont, erre nagyon kicsi az esély, a sikerre annál nagyobb.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!