Három játék, három csapata alkotja az Astralis csoportot, akiknek erősen veszteséges volt az első üzleti évük.
Tavaly ősszel az Astralis csoport meglépte azt, amit e-sport szervezett addig még soha, tőzsdére vitte a részvényeit. Az első éves kimutatások meg is hozták az eredményeket, amik elsőre fájónak tűnhetnek, pedig nem azok.
Ha rögtön belecsapunk az elejébe, akkor egy laza 5 millió dolláros veszteséget látunk végeredményként. Ahhoz, hogy ezt megértsük először is fontos tudnunk, hogy az Astralis csoport nem egyenlő az Astralis-szal. Ott van még mellettük a League of Legendsben tevékenykedő Origen, valamint a Future FC FIFA csapat is.
Persze a bevételek megoszlásában a CS:GO csapat alkotja a többséget, 81%-ban az Astralis termeli a profitot, az Origen 16 és a Future FC 3%-a mellett. Azt is megmutatták, hogy a legtöbb bevétel a szponzori szerződésekből származik, utána jönnek csak a versenyen elért nyeremények, majd a merchandise eladások.
Tavaly összesen hat kupát emelhettek magasba az Astralis játékosai, köztük két Majorét is, hiszen az IEM Katowicét és a StarLadder Berlint is a dánok nyerték meg. Ez összesen 5,7 millió dolláros bevételt jelent, miközben a dán CS:GO alakulat minden kiadása 6,5 millió volt. Mindebbe pedig még nincs benne az értékvesztés vagy a különböző adók.
Az Origen oldalán még nagyobb a különbség. A bevétel (1,2 millió) és a kiadások (3,2 millió) között 2 milliós a szakadék, ami nem fest túl jól papíron. Legnagyobb eredményük egyébként a 2019-es tavaszi LEC-en elért második helyezés. Egyedül a csoport FIFA csapata tudott nyereséget termelni. A Future FC 2019 októberében alakult, három hónap alatt pedig 146 ezer dollárnyi nyereséget tudtak felmutatni.
A skill megvan, az eredmények megvannak mégis 5 milliós a veszteség. A titok nyitja borzasztóan egyszerű, fiatal még az Astralis csoport. Ahogy mondtam, tavaly ősszel léptek be a tőzsdére, rengeteg kiadással, amit egyszerűen lehetetlen ilyen rövid idő alatt kompenzálni a bevételekkel. A jövőt illetően sem túl rózsás a helyzet, az Astralis csoport hivatalos álláspontja szerint a koronavírus rájuk is hatással van. Világszinten elmaradnak versenyek, LAN-ról online váltanak az események, így több szponzori szerződést sem tudnak maradéktalanul teljesíteni.
Reméljük minél hamarabb javul majd a helyzet a COVID-19 vírust illetően és nem vágja haza sem a mindennapi életünket, sem az e-sport világát.
OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!