10 hiba, amit nem csak kezdők követnek el

10 hiba, amit nem csak kezdők követnek el

Kisebb-nagyobb, de mindenképp gyakori hibákat szedtünk össze, amiből nemcsak kezdők tanulhatnak!

A következő felsorolásban olyan gyakori hibákat ismertetünk, amiket nemcsak kezdők, hanem haladó, sőt gyakran profi játékosok is elkövetnek. A fejlődéshez tanulnunk kell a hibáinkból, így először fel kell ismernünk a rossz szokásainkat, majd ezután azon dolgozni, hogy ezek minél kevésbé rombolják a játékélményünket.

Letartás közben fegyver váltogatás

Habár teljesen, egyértelmű, hogy ez miért baj mégis gyakran elkövetik, kezdőtől a profi szintig. Világos, hogy az animáció segít fenntartani a fókuszt, ami hosszú letartáskor képes lankadni, de inkább kisebb egérmozgásokkal tartsd ébren a reflexeid. Egyetlen megbocsátható kivétel van, amikor AWP-vel le akarod venni a scope-ot, ám ezt csak fegyverváltással tudod hang nélkül megtenni.

Ha gránáttal a kezedben halsz, az csak a te hibád

Ez a hiba is előfordul a profik körében, azonban főleg nem rájuk jellemző, mivel ők szinte bármilyen szögből és helyről képesek gránátokat dobni. Leggyakrabban akkor fordul elő ez az eset, ha lesebzünk valakit, majd úgy gondoljuk, hogy befejezhetjük egy robbanó gránáttal, ám ekkor kilép az ellenfél és lepuffant minket. Ha lehet ne próbálj meg teljes testtel gránátozni.

Jegyezzük meg végre, nem működik a gyorstöltés CS:GO-ban

Lehetséges, hogy néhány közvetítésben és fragmovie-ban azt láttad, hogy milyen menő, amikor a Deagle-lel lőnek, majd gyorsváltanak, de közben csak megpörgetik a pisztolyt és újra lőnek. Nos, valóban jól néz ki, de körülbelül ez az összes funkciója, ugyanis egy gyors támadásnak már esélyünk se lenne erre a mozdulatra. Emellett ideje lenne megjegyezni, hogy a gyorstöltés nem létezik CS:GO-ban, tehát hiába szakítod meg az újratöltést ezzel a mozdulattal, nem leszel gyorsabb. A kivétel itt is az AWP-vel való gyorsváltás, ami segít, hogy hamarabb kijöjjünk a zoomból.

Nevezd meg azt, akitől segítség kell

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy visszafoglaláskor kért egy vakítót, de vagy nem dobtak, vagy túl sokat dobtak egyszerre. Nos, van egy olyan pszichológiai megfigyelés, amit Járókelő-effektusnak szoktak hívni. Ez arról szól, hogy minél többen vannak egy területen, annál kevésbé fogsz segítséget kapni, mert mindenki azt gondolja, hogy mástól megkapod, amit kérsz. Maradjunk a CS-nél, viszont fontos, hogy ha kell drop vagy flash, smoke, bármi, akkor tudd meg, hogy kinél kaphatod meg őket és név szerint kérd a segítségüket, különben nem fogod megkapni.

Töltés a füst mögött

Ha teljesen kifogy a tár, akkor nincs mit tenni, tölteni kell, de leginkább fegyvert váltani, ha jót akarsz magadnak. Sokan úgy tekintenek a füstre, mint valami, ami egy darabig védelmet biztosít számukra, pedig ez kevésbé van így. Gyakran történik meg szinten minden szinten, hogy a védő elkezdi túrni a füstöt, majd tölt és ez idő alatt rohannak rá, amikor off-guardban van a CT. Mit lehet ilyenkor tenni? Játszd meg, hogy kifogytál, miközben 6-8 lövedéked azért bent maradt, nagy meglepetést tudsz vele okozni.

Megy a flash! Upsz!

Ez az a szó, amit sem az orvosodtól, sem a társadtól nem akarsz hallani, akitől azt kérted, hogy támogasson meg egy flashsel. Ha te vagy az, akinek dobnia kell ezt a gránátot, akkor számítsd bele, hogy lesz néhány miliszekundum mire eljut az információ a társadhoz, hiszen legtöbbször online játszotok, de az sem kizárt, hogy egyszerűen későn nyitod ki a szád. Az sem árt, ha pontosan infózod, hogy miként fog pattani és hova dobod pontosan.

Túl sokat térd.. vagyis guggolsz

Előfordult már a világtörténelemben, hogy egy gugolós peekelést megnyert valaki, de ha teheted, te ne próbáld meg túl gyakran. Sokkal gyorsabb a karaktered mozgása, ha egyszerűen az A-D billentyűket használod. Jóval könnyebb az AWP játékosokat is kijátszani, majd reepekelve lelőni. Ha már stabilan kell sprayelni, akkor használhatod a guggolást természetesen.

Elég az overpeekből!

Ha azon kapod magad, hogy túl sokszor halsz és alig sebzel, akkor vizsgáld meg, hogy ezek mi miatt lehetnek. Egyrészt a célzásodon lehet még csiszolni, viszont ott van mellette az is, hogy tud mikor és miként lehet kinézni. Le tudsz lőni úgyis három embert, hogy nem látod egyszerre mind a hármat, egész egyszerűen úgy alakítod a pálya adottságainak köszönhetően a látómeződet, hogy mindig 1v1-ben tudj harcolni. Ekkor segít a gyors repeek, amiről már korábban volt szót, de itt egy videó, ami még szemléletesebbé tesz.

Még a vak is látja, hogy mire készültök

A fake körök menők és a nézők számára olyan érzetet keltenek, hogy egyik-másik csapat mekkora taktikai mastermind, ám ezt is lehet rosszul csinálni. Minél alacsonyabb szinten játszik valaki, annál rosszabbul értelemszerűen. Akkor tudod a legjobban végrehajtani, ha vannak bizonyos gránátok, amikhez hozzászoktatod az ellenfeledet egy-egy execute kör alatt. Például, amikor “A”-ra mentetek Mirage-on, akkor mindig dobtunk egy vakítót a T rámpa felett. Na, alkalmazd ugyanezt, de ennél se többet, se kevesebbet különben feltűnő lesz. Itt egy példa, hogy mit ne csinálja soha sem.

Túl szigorú szögtartás

Rögtön egy képpel illusztrálnánk, hogy mi a helyes szögtartás ebben az esetben.

A lényeg, ha túl közel tartod a falhoz, akkor jó eséllyel a kifutó játékos belő, te viszont hibázni fogsz, mert túl gyorsan peekel rád. Ám, ha picit arrébb teszed a célkeresztet, akkor pont telibe lövöd a testét. Ha esetleg olyan buta lenne, hogy guggolva peekelne rád, akkor bőven lesz időd ráhúzni a célkeresztet még akkor is, ha közben lefő a kávéd, és meg is iszod.

HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te melyik hibát követed el leggyakrabban?

  • 0 %
  • 25 %
  • 3 %
  • 8 %
  • 31 %
  • 6 %
  • 11 %
  • 11 %
  • 6 %

Közvetítések