Tovább robog az e-sport piac - 2025-ig megtriplázódik az iparág értéke

Tovább robog az e-sport piac - 2025-ig megtriplázódik az iparág értéke

Újabb becslés látott napvilágot, ami szerint 2025-re az elektronikus sportok piaca megháromszorozza majd az értékét.

Ha az utóbbi évek piaci trendjeit nézzük, akkor kijelenthető, hogy az e-sport volt a legújabb szupersztár. Az egyik legvonzóbb újdonság, ami egyszerűen betört a szórakoztató iparba és szép halkan ugyan, de követeli a helyét a nagy sportok asztalánál. Tagadhatatlan, hogy a legnagyobb játékok világversenyei milliókat ültettek a képernyők elé és azt is láttuk, hogy a helyszíni események is képesek több tízezer rajongót vonzani, a világ szinte minden táján. Ugyan még a legtöbb patinás nagyvállalat óvatosan puhatolózik, de egyre több olyan szponzor jelenik meg, akivel már komolyan számolni kell. 

Persze a történet nem meglepő, hiszen az utóbbi években rendre egyre feljebb pörögtek a piac bevételei és 2019 év végére már az 1 milliárd dolláros lélektani határt is átlépték. Az egyik legújabb elemzés szerint, ami figyelembe vette a piac szinte minden faktorát, 2025-ig ismét jön majd egy ugrás és akkora megtriplázódnak a befolyt pénzek. De lássuk a főbb pontokat, amiket a mostani tanulmány felhoz.

  • 2025-re az e-sport piac évente több mint 3 milliárd dollár bevételt termel majd
  • Évente a piac növekedési rátája 18% körül mozog majd
  • A bajnokságok díjazásának a növekedési rátája 25% körül mozog majd
  • A következő években Dél-Ázsiában és Dél-Amerikában fog a leginkább felpörögni az e-sport piac, a már meglévők mellett

Ez persze első pillantásra nagyon jól hangzik és azt mondhatnánk, hogy ez egy egészséges görbe is lehetne, hiszen ilyen kilátások mellett a szponzorok biztosan könnyen döntenek majd a támogatás mellett. De, ha megnézünk egy másik elemzést, illetve egy picit visszatekintünk az előző öt évre, akkor azt mondhatjuk, hogy a fenti ráta lehet hogy csak egy óvatos becslés.

A Newzoo évek óta készít elemzéseket és persze becsléseket arról, hogy hol és persze hova tart az e-sport világ. Az ő adataik alapján 2014 és 2019 között az iparág növekedési rátája 40% körül volt. A becsléseik során ők is megpróbáltak általában óvatosak maradni, példának okáért pár évvel ezelőtt azt prognosztizálták, hogy 2021-re éri majd el a piac az 1 milliárdos határt, amit már 2019-ben megugrott. Persze ezen limit fölött már nagyon nehéz hatalmasat ugrani, hiszen már most hatalmas összegekről beszélünk és itt egy pár százalékos emelkedés is durva. De ettől függetlenül a 18% talán a legóvatosabbnak tűnik a 40% pedig talán kicsit sok és a valós adat valahol a kettő között lesz.

Az egyszer biztos, hogy az e-sport világ nagyot lépett előre az utóbbi években és a növekedésének egyelőre nem vet gátat semmi. Lehet, hogy a következő öt évben a szórakoztatóipar egyik alapkövévé válik.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Amit a hőpapír címkékről tudni kell

Lehet, hogy nem is tudatosul bennünk, de a mindennapokban gyakran találkozhatunk az öntapadós etikett címkékkel. Például amikor vásárolunk a boltban és elolvassuk az élelmiszerek adatait, amik rendszerint ilyen címkéken szerepelnek, vagy amikor a zöldségekre, gyümölcsökre címkét ragasztunk, miután lemértük őket. Ez utóbbi a sportos és egészségtudatos emberek számára biztosan nem ismeretlen!

Üzlet - Ami a sportolónak az erőnlét, az a szerszámgépnek az akkumulátor!

Ahogy egy sportoló sem vághat neki felkészületlenül egy versenynek, úgy egy szerszámgép sem hozhatja ki magából a maximumot, ha nincs megfelelően feltöltve az akkumulátora. A sportban és a szerelésben is kulcsszerepet játszik az energiaszint – előbbinél az izomerő, utóbbinál a feszültség és az üzemidő számít.

Közvetítések