A formátum egyszerre tartalmaz szabadon választott nemzeti tornákat és egy nagy nemzetközi döntőt.
Ahogy haladunk előre az időben, az e-sport egyre nagyobb teret hódít magának. Folyamatosan nő a profi játékosok száma, az érdeklődők, rajongók száma és persze az iparban forgó pénz mennyisége is. Hosszútávon azonban egy ilyen növekedés csakis megfelelő szabályozások, illetve jól átgondolt ligaformátumok keretein belül fenntartható. Az International Esports Federation (IeSF), vagyis a Nemzetközi E-sport Szövetség most már több mint egy évtizede dolgozik azon, hogy az e-sport világszerte elismert sportág legyen. Ennek érdekében számos ország e-sport szövetségével dolgoznak együtt, miközben magas színvonalú versenyeket is szerveznek, illetve igyekeznek a szükséges jogi kereteket is megalkotni az e-sport számára.
Az IeSF nemrég bejelentette, hogy az Esports World Championshipen kívül útjára indítanak egy másik globális formátumot követő eseményt is, a World Super League-et. Ez az esemény egy újabb lehetőséget ad az IeSF tagországainak a versengésre, miközben egyfajta szabadságot is biztosít nekik. A tagországok maguk dönthetik el, hogy melyik a legnépszerűbb játék az ő kultúrájukban, amiből aztán nemzeti versenyeket tartanak az év során. Az IeSF aztán évente egyszer kiválasztja a legnépszerűbb versenyeket, és meghívják a tagországok legjobban teljesítő csapatait egy globális eseményre. Ez a globális esemény lesz voltaképp a nagy döntő, ahol eldől, hogy melyik nemzet a világon a legjobb az adott játékban.
A tervek szerint az első szezon 2021-ben veszi kezdetét, ha pedig minden jól megy akár Magyarország is a részese lehet. A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) 2019 végén csatlakozási kérelmet nyújtott be a Nemzetközi E-sport Szövetségnek, hogy Magyarország tagországgá válhasson.
Remek dolgok vannak kilátásban az e-sport számára, csak győzzük kivárni őket.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!