Több év hallgatás után a fejlesztői válaszokból végre kiderül, hogy miért tűnt el a World of Tanks e-sport.
A World of Tanks e-sport a 2017-ben a Final Battle névre hallgató eseményével lehúzta a rolót, hiszen a Wargaming 2018 januárjában bejelentette, hogy leállítják a Wargaming.net League néven futó versenysorozatukat.
Az eredetileg 2018 harmadik negyedévére ígért tájékoztató elmaradt, helyette az észak-amerikai szerver YouTube csatornáján publikált fejlesztői beszélgetésben szenteltek neki egy pár perces szegmenst.
Túl korán érkezett
2011-ben a játék egész egyszerűen még nem volt kész arra, hogy e-sport játék váljon belőle. A célkitűzések sokkal inkább az új tank ágak és térképek behozatalára, illetve a klánháború rendszerének kiépítésére koncentrálódtak. Röviden megfogalmazva a tartalomra kívánták helyezni a hangsúlyt.
Az anyagi támogatás hiánya
A fókusz tehát koránt sem az ingatag lábakon álló kompetitív szcénán volt, továbbá az e-sport részleg minduntalan falakba ütközött, amikor arról próbálta meggyőzni a döntéshozókat, hogy megéri az e-sportba átcsoportosítani az erőforrásokat.
Instabil szerverek
Ha mindez nem lenne elég, az instabil szerverek miatt sok játékosnál egész egyszerűen lagolt a World of Tanks -különösen 2014-től 2015-ig-, emiatt pedig sokan abba is hagyták a játékot.
Inkonzisztens formátumok
Míg a megszokott random csaták 15v15-ben rajlottak, addig az e-sport nem találta a helyét. A régi Tank Company csatákkal ugyan teszteltek egy speciális formátumot, de végül a profi ligákra a 7/42-t hagyták meg.
Később ez fokozatosan felfejlődött 7/54-re, 7/68-ra és végül 7/70-re, de általánosságban mindre igaz volt, hogy unalmas volt nézni a csatákat ezekben a formátumokban.
Sosem volt e-sport játék
A népszerű címekkel ellentétben, mint a Counter Strike vagy épp a Dota, a WoT természetéből fakadóan nem volt kompatibilis az e-sporttal, és ez nem pusztán az RNG létéből fakadt, hanem abból, hogy a játék valami egészen másról szólt.
A World of Tanks e-sport mélypontja a fejlesztők szerint az a 2016-os nagydöntő volt, amit a Hellraisers egy fizikai glitch miatt veszített el az utolsó, mindent eldöntő csatában. Ezzel pedig aligha lehet vitába szállni.
Ti mit gondoltok a fejlesztők nyilatkozatáról? Véleményetek szerint jogosan kaszálták el a profi szcénát?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!