Hirdetés

Fejlesztői válaszok - Mi pecsételte meg a WoT e-sport sorsát?

Több év hallgatás után a fejlesztői válaszokból végre kiderül, hogy miért tűnt el a World of Tanks e-sport.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

Nemzetközi Rainbow Six: Siege

R6S EUCL - Winstrike vs. Cowana

Hirdetés

A World of Tanks e-sport a 2017-ben a Final Battle névre hallgató eseményével lehúzta a rolót, hiszen a Wargaming 2018 januárjában bejelentette, hogy leállítják a Wargaming.net League néven futó versenysorozatukat. 

Az eredetileg 2018 harmadik negyedévére ígért tájékoztató elmaradt, helyette az észak-amerikai szerver YouTube csatornáján publikált fejlesztői beszélgetésben szenteltek neki egy pár perces szegmenst.

Túl korán érkezett

2011-ben a játék egész egyszerűen még nem volt kész arra, hogy e-sport játék váljon belőle. A célkitűzések sokkal inkább az új tank ágak és térképek behozatalára, illetve a klánháború  rendszerének kiépítésére koncentrálódtak. Röviden megfogalmazva a tartalomra kívánták helyezni a hangsúlyt.

Az anyagi támogatás hiánya

A fókusz tehát koránt sem az ingatag lábakon álló kompetitív szcénán volt, továbbá az e-sport részleg minduntalan falakba ütközött, amikor arról próbálta meggyőzni a döntéshozókat, hogy megéri az e-sportba átcsoportosítani az erőforrásokat. 

Instabil szerverek

Ha mindez nem lenne elég, az instabil szerverek miatt sok játékosnál egész egyszerűen lagolt a World of Tanks -különösen 2014-től 2015-ig-, emiatt pedig sokan abba is hagyták a játékot.

Inkonzisztens formátumok

Míg a megszokott random csaták 15v15-ben rajlottak, addig az e-sport nem találta a helyét. A régi Tank Company csatákkal ugyan teszteltek egy speciális formátumot, de végül a profi ligákra a 7/42-t hagyták meg.

 Később ez fokozatosan felfejlődött 7/54-re, 7/68-ra és végül 7/70-re, de általánosságban mindre igaz volt, hogy unalmas volt nézni a csatákat ezekben a formátumokban.

Sosem volt e-sport játék

A népszerű címekkel ellentétben, mint a Counter Strike vagy épp a Dota, a WoT természetéből fakadóan nem volt kompatibilis az e-sporttal, és ez nem pusztán az RNG létéből fakadt, hanem abból, hogy a játék valami egészen másról szólt.

A World of Tanks e-sport mélypontja a fejlesztők szerint az a 2016-os nagydöntő volt, amit a Hellraisers egy fizikai glitch miatt veszített el az utolsó, mindent eldöntő csatában. Ezzel pedig aligha lehet vitába szállni.

Ti mit gondoltok a fejlesztők nyilatkozatáról? Véleményetek szerint jogosan kaszálták el a profi szcénát?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés