A LoL és a CS:GO stabil, melléjük felugrott a Valorant - Ezek az játékok voltak a legerősebbek 2020 második nyegyedévében

A LoL és a CS:GO stabil, melléjük felugrott a Valorant - Ezek az játékok voltak a legerősebbek 2020 második nyegyedévében

A 2. negyedév azért okozott némi meglepetést.

Az Esports Observer már hagyományszerűen, minden negyedévben egy impakt elemzést, hogy mely PC játékok azok, amik a leginkább megmozgatták a gamer közösséget. Mi az amivel a legtöbbet játszanak, mit néznek a legtöbben és persze az is egy fontos szempont, hogy minek van a legnagyobb elérése.

Nem meglepő, hogy a League of Legends utcahosszal van az első helyen. A játék népszerűsége még mindig töretlen, a játékosbázis egyszerűen nem csökken és a legújabb elemzések alapján kis mértékben még növekszik is. Az e-sport oldalának egy picit gondot okozott, hogy át kellett állni egy online ligarendszerre, de a közvetítések ettől még nem vesztettek népszerűségükből. A CS:GO a másik örök kedvenc, itt már a nézettséget és persze a legtöbb impakt pontot a versenyek adják, amik a járvány ellenére is robogtak tovább, csak közönség nélkül. A harmadik helyen lévő Valorant berobbant, de ebben vélhetően nagy szerepe volt annak, hogy a béta kulcs megszerzéséhez streamet kellett nézni, meglátjuk hogy negyedév múlva is itt lesz-e. A hátrébb lévő helyeken igazán durva változás nem történt. A Legends of Runeterra szintén nemrég indult, így azt lehet mondani, hogy megvan még az újdonság varázsa. A Teamfight Tactics egy új kiegészítőt kapott, ami szintén megmagyarázza az előretörését. A DotA 2 viszont visszaesett, ami bőven betudható annak, hogy ott nemcsak online szintre mentek a versenyek, de több olyan is volt, amit nem rendeztek meg. Az elmaradt versenyeket az R6 is bőven ismeri, az elmaradt Pro League meccsek pedig nem segítettek abban, hogy megőrizze a helyét.

Impakt Index

Hogy a fenti számokat megértsük, ismernünk kell az index számítási módszerét, az Esports Observer ebből a szempontból is segített nekünk. A használt dimenziók a következők:

  • Havi aktív PC játékos (30%)
  • Kiosztott nyeremény (25%)
  • Összes e-sport megtekintés (óra) (20%)
  • Összes megtekintés (óra) (15%)
  • Egyidőbeli élő stream csatornák (5%)
  • Bajnokságok száma (5%)

Kövess Minket!



Üzlet - A megfelelően szerkesztett szöveg a SEO alapja

A SEO olyan, mint a hosszútávfutás: a célhoz csak lépésről lépésre juthatunk el, továbbá türelem és kitartás szükséges hozzá. Ez egyszerre hangzik jól és rosszul, igaz? Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás nem a marketingeszközök sprintje, ám ez nem jelenti azt, hogy el kellene vetni ennek az ötletét.