A Take Two egyik fejese szerint jöhetnek a drágább játékok

Lehet, hogy sokan ellenzik, de szerinte már a következő generációval jöhetnek a drágább játékok is.

Természetesen a fogadkozások idén is már nagyon mennek, hiszen arról beszélnek egyre többen, hogy a Playstation 5 és az Xbox Series X a következő szintre emeli a gaminget. A grafikát illetően nagy előrelépésre lehet számítani, és úgy összességében a játékélmény is sokkal jobb lesz. A jobb technológia azonban sok esetben többletköltséget is jelent, főleg a fejlesztők számára, és a kiadók különböző módon igyekeznek ezt kompenzálni, illetve bevételre szert tenni.

Mindenképp érdemes megemlíteni még a Take Two egyik fejesének véleménye előtt, hogy idén az NBA 2k21 már egy 70 dolláros árcédulával kerül a piacra. Ez azért fontos, mert Strauss Zelnick arról nyilatkozott, hogy ezen nincs semmi csodálkozni való:

"Régóta nem emelkedtek a legnagyobb címek árai, és ez igaz annak ellenére is, hogy sokkal többe kerülnek az ilyen játékok elkészítése. Azt gondolom, és nem vagyok egyedül, hogy mi tényleg minőséget kínálunk a fogyasztóinknak ezekért az árakért. A következő generáció által kínál élmény pedig indokolttá teszi az áremelkedést. Mi pedig büszkék vagyunk arra, hogy milyen remek élménnyel örvendeztetjük meg a a játékosokat."

Rajta kívül Shawn Layden, a Playstation egyik korábbi fejese, szintén hasonló véleményen van, és nem is rejtette véka alá, hogy milyen irányba kellene terelni az árazást.

"59,99 dollárba kerülnek a játékok azóta, amióta elkezdtem ebben az iparágban dolgozni, de azt is nézzük meg, hogy a játékok költsége legalább a tízszeresére nőtt. Ha nem kezelik ezt rugalmasan a kiadók, és nem sikerül fedezni a költségeiket, akkor ennek a modellnek a fenntarthatósága jóval nehezebb lesz. Azt hiszem, ez a generáció már látni fogja ennek a következményeit."

Valljuk be, hogy ezeknek az érveknek van némi alapja, hiszen az Xbox One és a PS4 konzolok nagyságrendileg 7 éve kerültek forgalomba, és igazából a videójátékok árazása azóta nem nagyon változott meg. És ha azt vesszük alapul, hogy a megalkotásuk jóval nagyobb pénzt igényel, akkor máris el lehet gondolkozni miért lehet erre szükség. A példa egyébként nem a legjobb, mert ők a GTAV-öt említették meg, hiszen az körülbelül 265 millióból jött össze, de amilyen jól összerakták, nem csoda, ha ennyien megvásárolták és ki akarták próbálni. Sok játék esetében viszont indokolatlan még a 60 dolláros árcédula is, nemhogy a hetven.

És, ha azt nézzük ez a 10 dolláros áremelkedés aligha jelentene olyan sokat a költségek növekedéséhez képest. Zelnick nyilatkozott az Ubisoft döntéséről is, hiszen ők kimondták, maradnak a PlayStation 5 és az Xbox Series X esetében is a mostani árazásnál.

„Nyilvánvaló, hogy nem az egésze iparágat képviselve beszélünk, és az iparág nyilvánvalóan nem koordinálja ezeket a kérdéseket. Fontos azért megemlítenem, hogy az árazásnak tükröznie kell a minőségét, és célja, hogy a legjobb élményt biztosítsuk. Erre értem, hogy véleményünk szerint ez egy rendkívül szerény árváltozás, mivel az árak nem változtak nagyon hosszú ideig."

Úgy tűnik, hogy a Take-Two elkötelezi magát a 10 dolláros áremelkedés bevezetése mellett a következő játékainál. A kérdés az lesz, hogy más nagyobb kiadók/fejlesztők követik-e a példát. Nektek mi a véleményetek a 70 dolláros játékokról?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!