Hirdetés

Nem csupán a tárgyak, de még a Töltésiidő-csökkentés is változik a LoL új szezonjában

A Riot Games felvázolta a hősök különböző osztályaira bontva, hogy hogyan érinti majd őket a preseasonben érkező nagy újítás.

Hirdetés

Utolsó hónapjaiban járunk a League of Legends 10. szezonjának, ősz végével a játék ismét egy évet zár majd le, valamint egy újabb nagy változás elé néz. A preseason időszakban a fejlesztők mindig valamilyen nagy újdonságot hoznak be, vagy dolgoznak át az alapoktól meglévő mechanikákat, ezzel biztosítva, hogy a játék folyton új élményt biztosítson az Idézőknek. A következő preseason főszereplői a tárgyak, és a bolt lesznek.

Az első részleteket a Riot emberei már június közepén megosztották, ami kifejezetten ritka, ilyen hamar ugyanis még nem kaptunk hírt a szezon nagy újításáról, nemrég pedig egy újabb információ csomagot hoztak a közösségnek. Nézzük is meg a részleteket!

Statisztikák és hatások változásai

  • A Gyógyítás (Healing) és a Súlyos seb (Grievous Wounds) is változik; előbbiből visszavesznek amennyit csak lehet, utóbbira így kevésbé lesz már szükség, azonban növelik majd a hatékonyságát, hogy az igazán erős healerek ellen is hasznos legyen
  • A Töltéséiidő-csökkentés (Cooldown Reduction) átalakul, az új hatás neve Képességgyorsítás (Ability Haste)
    • A Töltésiidő-csökkentés exponenciálisan növelte a kapott hatást, a Képességgyorsítás pedig lineárisan fogja, ami egy eltérő növekedési ütemet jelent
    • Eddig ha volt 40% Töltésiidő-csökkentésünk, akkor az valójában 66%-kal több képességelsütést jelentett, a Képességgyorsításnál viszont a 40% valóban 40% plusz elsütést fog jelenteni, fontos viszont, hogy nem 1:1 arányban fogják átalakítani a Töltésiidő-csökkentést a Képességgyorsításra, ugyanis lineárisan növekedni fog az értéke. Ha 1:1 arányban váltanák át, akkor az egy egyszerű nerf lenne
    • A páncél a varázsellenállás, a támadási sebesség most is lineárisan növekszik a játékban
    • Eltörlik a 40%-os határt, lehetőséget adva arra, hogy új, Képességgyorsításra kihegyezett buildeket alakítsanak ki a játékosok
  • A Kitartás (Tenacity) egy elég nehezen kiismerhető hatás a játékban, a fejlesztők viszont azt szeretnék, hogy a játékosok tudatosan használják, ezért a Kitartás csökkenti majd a fellökések időtartamát. Fontos, hogy az ellökő, elhúzó képességre nem hat majd. Annak érdekében pedig, hogy az olyan ultival rendelkező hősök, mint például Vi, ne szenvedjenek hátrányt a módosításból, beleveszik a képességükbe a magatehetetlenséget

Változnak a dzsungeles tárgyak

A supportok kezdő tárgyaihoz hasonlóan változnak majd a dzsungeles kezdőtárgyak. Egyszer kell őket megvenni a meccs elején, további költséget nem igényelnek, így a játékosok hamarabb kezdhetik el építeni a többi tárgyukat. A dzsungeles itemek még erősen kidolgozás alatt állnak, így nem is árultak el többet a fejlesztők, csak hozzátették, hogy az első tesztek nagyon jól sikerültek, valamint több évre visszamenőleg vizsgálták meg a tárgyak használatát, ez pedig segített belőni a jó irányt.

ADC tárgyak változásai

  • A fejlesztők szeretnék, hogyha kevesebb "kötelező" tárgya lenne a lövészeknek, hogy hatékonyabban építhessenek olyan kiegészítőket, amelyek az adott meccs, adott szituációjára ad countert
  • Gondolkoznak azon is, hogy olyan tárgyakat vezessenek be, amelyek segítenek egy kicsit elszakadni a csapattól, ugyanis általános lövész probléma, hogy nagyon függ a társaktól a szerepkör. A Riot szerint ezzel igazából nincs probléma, mert színesíti a szerepköröket és gazdagítja a csapatmunkát, de azért felmerült a lehetősége annak, hogy egyes tárgyakkal segítsék kicsit a függetlenedést, a lövésznek ezért viszont le kell mondania a sebzési aránya egy részéről
  • A készítők továbbra is azt akarják, hogy a lövészek late game hősök legyenek, de segítenek nekik egy kicsit, hogy már egy kész tárggyal is hatékonyabbnak érezzék magukat
  • Van néhány szituáció, melyeknél a játékosok nem találnak maguknak megfelelő tárgyat, a hiánypótláson már dolgoznak az illetékesek

Mage hősök tárgyai

  • A varázslók első tárgya egy eléggé behatárolt dolog, míg a late game vásárlások sokkal szabadabbak, engedik a szituációra reagálást, a Riot pedig szeretné, ha az első tárgy is ilyen lenne
  • Készülnek néhány izgalmas ötlettel is a "tüzérmágusok" (Ziggs, Vel'koz, Zoe, Xerath stb.) számára is, mely még jobban kiemeli a bennük rejlő lehetőségeket
  • A varázslóknál különösen fontos szerepe lesz a Képességgyorsítás használatának, vagy éppen nem használatának

AP-val operáló harcosok és orgyilkosok tárgyai

  • Az ezen kategóriába tartozó hősök a mage karakterek tárgyait használják, a fejlesztők viszont készülnek nekik egy sor rájuk szabott tárggyal, lehetőséget adva nekik akár a tankos, akár a maximális sebzésre hajló játék kivitelezésére

AD-val operáló harcosok tárgyai

  • Az AD-val dolgozó közelharcosok több védelmi lehetőséget kapnak az új szezonban
  • A harcosok hasonló problémával "szenvednek", mint a varázslók, az első tárgyuk eléggé behatárolt, a Riot ezt az ő esetükben is szeretné megváltoztatni

AD-val operáló orgyilkosok tárgyai

  • Ennél a szerepkörnél is szeretnék, ha nagyobb lenne a választási lehetőségük, elsősorban olyan tárgyak tekintetében, amelyek helyzeti előnyhöz juttatják őket
  • A játék végére az assassinok is sokszor más, nem feltétlenül nekik tervezett tárgyakat vásárolnak, az illetékes csapat megvizsgálja, hogy milyen itemekre lenne valójában szükségük ebben az időszakban

Tankoknak készített tárgyak

  • Több lehetőséget akarnak adni a tankoknak, hogy igazodjanak a csapat stratégiájához. Más megoldásokat igényel egy Kog'Maw megvédése és egy Azir betámadása
  • Szeretnék, ha varázsellenállás tekintetében is hatékonyabban működnének a tankok
  • A tankoknak is akarnak olyan tárgyakat biztosítani, amelyek felteszik az i-re a pontot a buildben, mint ahogy a mágusoknál a Deathcap

Bűvölő (Encharter) tárgyak módosításai

  • A bűvölői tárgyak jelenleg a "mindenes" szerepben tündökölnek. Védekezést, cd csökkentést, gyógyítást, mana bónuszt egyaránt képesek adni, valamint egy bűvölő buildben túl sok az aktív tárgy. Ugyanakkor nagyon kevés működik közülük úgy igazán, ezen problémák megoldására pedig a következő lépéseket teszi a Riot:
    • Meglévő tárgyakat átdolgoznak, illetve újakat készítenek
    • Csökkentik azok számát, amelyeknek van aktív képessége
    • Jobban fókuszálják az ilyen tárgyakat, hogy ne adjanak mindenre erősítést

Ezúttal ennyi információ érkezett a fejlesztőktől. Konkrét tárgyakat, példákat egyelőre még nem láthattunk, az irányvonalak azonban tiszták, és jó pár közülük kifejezetten érdekes. Reméljük, hogy a gyakorlatban is olyan jól működnek majd, mint leírva.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
11 db hozzászólás
  • MAdrian 1 hónapja
    Jól hangzik imo
    0 0 Válasz
  • BothicC 1 hónapja
    Pacek lesz.
    0 0 Válasz
  • CrispyCake 1 hónapja
    dik
    0 0 Válasz
  • Deathwing 1 hónapja
    Rossz előérzetem van …
    0 0 Válasz
  • cstomi468 1 hónapja
    Az a probléma, hogy ha így hozzá nyúlnak a tárgyakhoz annak soha nem lessz jó vége. Ott a példa a 2 új lethatlitis tárgy az egyik még mindig túl erős a másik meg pénzkidobás anyira gyenge vagy ott van az infinity edge vagy a DD akár a shojin annyira erősek voltak még most is, hogy mást nem is vettek az nyert akinek elöbb meglett. Egy armor pen es cipőt lehetne készíteni ha már másik oldalra van opció.
    0 0 Válasz
    • Sett 1 hónapja cstomi468
      Az a cipő nagyon jó lenne. :D
      0 0 Válasz
  • Sett 1 hónapja
    Alig várom
    0 0 Válasz
  • R4z0p 1 hónapja
    .
    0 1 Válasz
  • BloodSqiurt 1 hónapja
    Én a higany selyemövből csináltatnék ap és tank formákat is mivel az elég hasznos a stunra fókuszáló hősök ellen, viszont csak lifestile-ad-ban van meg csinálva. Ezen kívül, bár egyet értek a 40%kos határ eltörlésével illetve az adc-k sebzés csökkentésével, mégis rosszat sejtek ha arra gondolok pl hogy nasus a végtelenségig tud stacket szerezni illetve malphite-val eddig is össze lehetett hozni 4k armort úgy hogy ne csak az ad karakterek ellen legyen teljesen op hanem mindenki ellen. A harmadik amit kiszeretnék emelni az a jungle karakterek használata, ami teljesen kicsavarodott szerintem, mintha a játékosok 90%ka nem tudná mi a célja egy junglernek, mindenki csak killt akar szerezni és ezzel csak ártanak a lanen játszó csapattársaiknak, mivel soklal kevesebb goldot kapnak az assistok után, vagy azzal hogy a killeket csak belopják pl master yivel vagy warwickkel csak gyengítik a csapatot, mert ők el lesznek feedelve, lesz pénzük meg itemjeik is viszont a lanen levő csapattársaiknak nem lesz killjük emiatt goldjuk sem ami miatt nem tudnak vásárolni sem és ebből adódik a probléma hogy kikap a csapat mivel egy elfeedelt jungler nem tud lehozni egyedül egy egész meccset. Úgy gondolom ezeket nagyon hamar javítania kéne a riotnak.
    0 0 Válasz
  • pb120 1 hónapja
    Érdekes.
    0 0 Válasz
  • hun_hetek 1 hónapja
    Érdekes cikk lett.
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés