A FIFA21-ben minden eddiginél több lehetőség lesz a passzjátékra

A FIFA21-ben minden eddiginél több lehetőség lesz a passzjátékra

Összesen az új részben 13 passzolási forma lesz elérhető, és ezen túl az íveléseket is megreformálták.

Eljuttatni egyik játékostól a másikig a labdát alapvetően nem nagy ördöngősség, és ha az alapvető fizika valamint mechanika már összejött a programozás során, akkor jól kellene, hogy működjön egy focis játékban. Legalábbis ezt gondolhatnánk, de azért a passzolás művészete egy kicsi összetettebb, főleg azért, mert sok játékos már jó néhány átadással előrébb jár fejben, ezért a fejlesztőknek is alaposan oda kell(ene) figyelnie, miként implementálják a futball egyik legfontosabb elemét a FIFA-ba. A FIFA20-ban vannak jól és kevésbé jól működő passzok, viszont az EA mindenképp igyekezett ezen a térén is előrelépést elérni, így egy kicsit felturbózta az átadások lehetőségét a 21-ben.

Bármennyire szeretné az ember, nincs más lehetősége, mint elsajátítania a lehető legjobban a játék ezen részét, hiszen egy játékossal lehetetlen végigmenni a pályán és gólt lőni. Legalábbis optimális esetben. A támadásoknál, a labdakihozatalnál, a kontráknál vagy a "szimpla" labdatartásnál is elképesztően fontos, hogy precízen és ügyesen járassa az ember a ladbát, ehhez pedig ismernie kell a határait és a lehetőségeit. Egy rövid, de akár hosszú passz is győzelmet jelenthet, azonban a FIFA21-ben nem kevés opciója lesz egy játékosnak, ha uralni szeretné a meccset vagy látványosan szeretne játszani.

Passzolás a FIFA 21-ben

Kezdjük a legalapabb dologgal, PS4-en az X, míg Xbox-on az A (általában) a sima passz. Minél tovább tartja valaki lenyomva a gombot, annál messzebbre és erősebben lövi meg a játékos a labdát. A másik, bár talán kevésbé használt átadás az ívelés. Ezt a PS4-en a O (kör) vagy Xbox-on az X lenyomására hajtja végre a futballista.

Az új epizódban viszont ezeken kívül számtalan verziójuk lesz elérhető, és nem lesz egyszerű mindet megjegyezni, a gyakorlás pedig nem árt majd az első hetekben.

Összesen 13 különböző passz lesz jelen a FIFA21-ben, ebben a földön illetve a levegőben történő átadások egyaránt benne vannak. Az alábbi listában pedig azt olvashatjátok el, hogy milyen gomb kombinációra milyen passzt húzhattok elő a tarsolyból:

Ground pass (X/A) ⁠— Alap passz.

Lob Pass/Cross (▢/X) ⁠— Alap ívelés, ezzel lehet átfordítani egyik oldalról a másikra a játékot.

Low Cross (▢ + ▢/X + X) ⁠— Kétszer megnyomva a gombokat az ellenfél tizenhatosa környékén egy épp csak a föld felett suhanó átadás.

Through Pass (△/Y) ⁠— Kiugratás (általában a leshatáron mozgós támadót lehet ezzel előnyhöz juttatni, vagy két védő között érdemes elpasszolni a támadónak a labdát).

Threaded Through Pass (R1 + △/RB + Y) ⁠— Hasonló az előző kiugratáshoz, célja ugyanaz, csak a labda pattog, így még messzebb lehet eljuttatni és több lehetőséget kínál.

Driven Ground Pass (R1 + X/RB + A) ⁠— Erősebb és gyorsabb földön történő passz, pontosabb, de nehezebb kontrollálni.

Lofted Ground Pass (X + X/A + A) ⁠— Rövid ámde kissé a levegőben szálló átadás, ezzel lehet kikerülni, hogy az ellenfél belelépjen a passzba.

Lofted Through Pass (△ + △/Y + Y) — Ez gyakorlatilag a kiugratás és az ívelés keresztezése, a levegőben történő indítás.

Driven Lobbed Through Pass (L1 + R1 + △/LB + RB + Y) ⁠— Ez egy ívelt indítás szintén, ami gyorsabb, de nehezebben lekezelhető.

Driven Lob Pass/Cross ⁠(R1 + ▢/RB + X) — Több erő van benne és sebesebben szálló labda a föld felett.

High Lob (L1 + ▢/LB + X) ⁠— Egy ívelés, ami arra szolgál, hogy a védők ne nagyon érjék el a levegőben.

Flair Pass (L2 + X/LT + A) ⁠— Kevésbé pontos átadás, mint a Driven Pass, de sokkal erősebb.

Flair Lob (L2 + ▢/LT + X) ⁠— Egy ívelés, amikor még magasabbra száll a labda, mint a High Lob esetében.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!