A sokadik rókabőr nyomában - Az öt legrosszabb remastered játék az elmúlt évekből

Lehet jó újrakiadást készíteni és lehet olyanokat is, mint ezen játékok esetében.

A cikk a szerző véleményét tükrözi.

Tetszik, nem tetszik, a különböző újrakiadások jelenleg szerves részét képezik a videojáték-piacnak. Nagyon nem mindegy azonban, hogy a rework, remastered, reforged, remake milyen minőségű. Az olyan elképesztően igényes munkáknak mindenki örül, mint amilyen a Resident Evil 2 Remake volt vagy amilyen most a Mafia: Definitive Edition. A gond ott kezdődik, hogy nem ezek a munkák vannak fölényben. A következő ötös lista teljesen egyéni véleményt tükröz, másnak lehet, hogy tetszettek ezek a játékok, míg más újrakiadásokban sokkal nagyobbat csalódott. Nézzük most meg azokat az újracsomagolt játékokat, amiket szerintem inkább messziről kerüljetek.

5 . - Crysis Remastered

Rögtön egy még ropogós, friss kiadás. A 2007-es Crysis tagadhatatlanul az év egyik legérdekesebb játéka volt és igazából a minőség terén sem voltak nagy gondjai. Feltéve ha elindult anno a gépeinken. Igazi hardver gyilkos játék volt a maga idejében, amire még ma is jó ránézni, bármikor öröm lehet elindítani. Valószínűleg örök rejtély marad, hogy mégis ki volt kíváncsi a Crysis remastered kiadására, mégis megkaptuk. Nem katasztrofális a játék 2020-as változata, de a minimális grafikai fejlődést beárnyékolja a temérdek bug, a buta MI és az, hogy sokak szerint szándékosan tornázták fel a gépigényét. Ha szeretnétek teljes képet kapni a Crysis Remastered helyzetéről, akkor érdemes elolvasnotok a PC Guru tesztjét.

4. - Silent Hill HD Collection

Gyerekkorom egyik kedvenc játéka volt a Silent Hill,  különösen az első két rész, amiket még úgyis lehetett élvezni, ha az ember egy szót sem tudott angolul. Persze később, a megfelelő nyelvtudással teljesen más értelmet nyert a játék. Mai rendszereken viszont elég bajos bármelyik korábbi részt elindítani, a Silent Hill 4: The Room utáni epizódokat pedig inkább felejtsük el. Ezen segített volna 2012-ben a Silent Hill HD Collection, de csak segített volna. Különösen a második résszel bántak el a kontár fejlesztők, pedig sokat nem hibáztak, az az egy viszont végzetes volt.
A játék egyik meghatározó vizuális effektjét sikerült eltűntetniük, a ködöt. Anno erre azért is szükség volt, mert limitáltak voltak az akkori rendszerek erőforrásai, de végül a mindent beborító köd teljesen passzolt is a játékhoz és csak egy plusz félelemfaktort adott ahhoz hozzá. A HD kiadásból azonban teljesen hiányzik a köd effekt, mondván a modern gépeken már nincs szükség rá. Ezzel a szinte a játék gerincét tépték ki.

3. - Warcraft 3 Reforged

Kell-e ecsetelni a világ egyik legjobb játékát? A Warcraft 3 már önmagában is fantasztikus volt, hát még ha hozzávesszük az olyanokat, hogy hozzájárult a WoW vagy a DotA létezéséhez is. A Reforged kiadás pedig egész jól festett, egészen addig amíg meg nem kaptuk azt. Nem csak minőségben tért el a késztermék az előzetesekben látottaktól, de a közösségi modok hiánya és a borzasztó technikai gondok is beárnyékolták a játékot. Az egész odáig fajult, hogy a Blizzard meghajolt a játékosok előtt és bárki visszakérhette a Warcraft 3: Reforged árát.

2. - GoldenEye 007 Reloaded

A történelem egyik legendás játéka az 1994-ben, Nintendo 64-re megjelent GoldenEye 007. Pontosan az az alap, amihez csak akkor nyúlsz, ha 110%-ig biztos vagy a dolgodban. Hát a Eurocom nem így volt vele, az Activision égisze alatt újra alkották a klasszikus játékot, a végeredmény pedig egészen elképesztően rossz lett. Csúnya volt, az áttervezett irányítás fapados, a fölöslegesen erőltetett lopakodós mechanikák pedig idegesítőek.

1. - Assassin's Creed: The Ezio Collection

Az AC játékok között egyébként is vannak jobb és rosszabb darabok bőséggel, de a The Ezio Collection talán a legrosszabb mindközül. A megjelenéskor elképesztően bugos volt, a néhány textúra felbontásának frissítésén túl pedig egyszerűen csúnyábbak lettek a játékok, mint amilyenek az eredetiek voltak. Az pedig már csak a hab volt a tortán, hogy a fejlesztők jó ötletnek tartották a maximális 30 fps-t konzolon.

máig érthetetlen, hogy a lenti karakter hogy nem tűnt fel egyik fejlesztőnek sem

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Gaming - Minden Kiberül: kattanj rá Te is!

A kiberbűnözők világszerte évente nagyjából 8000 ezer milliárd USD kárt képesek okozni a vállalatok és a felhasználók életében. Ez a szám évről-évre növekszik.