A Nomad Gaming jóvoltából elkészült a Gwent októberi szezonjának metajelentése.
Ahogyan az egy jó multiplayer játéknál lenni szokott, a fejlesztőknek köszönhetően a különféle erőviszonyok folyamatosan változnak, így biztosítva azt, hogy a játékosok mindig találjanak valamilyen újdonságot a játékban. Nincs ez másképp a Gwentnél sem, a Nomad Gaming összeszedte, hogy melyek a legjobb paklik októberben.
Első osztály
Ezek a paklik teljesítenek a legjobban bármilyen ellenféllel szemben:
A pakli még mindig az osztályok tetején van, köszönhetően annak, hogy csak provision nerfet kapott. Ez annyira nem lett nagy probléma, mivel sokan techelnek Donimir és Vysogota ellen, ez a verzió a matchupok nagy részében meg tudja állni a helyét.
Másodosztály
Az alábbi paklik is remek választások sok esetben, és akár még az 1. osztályba tartozó paklikat is meg lehet velük verni, de sokszor múlik itt már a lapjáráson is múlik a győzelem.
Mostanában sok helyen vita tárgya, hogy ez a pakli első osztályú vagy sem, hiszen egy rettentően erős deckről beszélünk. Pusholni vele első körben is nagyon lehet és blue coinon sem kell vele megijedni; meg lehet nyerni akár csak bronzlapokkal is (Hamadryad + Nature lapok). Az első kör megnyerése amúgy is fontos dolog itt, ugyanis az utolsó kijátszandó lapunk általában Harald Gord, akit ezáltal meg tudunk védeni egy esetleges removal laptól.
Ez ebben a hónapban újdonság, hiszen az előző hónapban a Devotion volt a divat, most viszont teljesen felszínre törtek viszont a non-devotion paklik. Talán ez a legerősebb fajta, hiszen Caranthirral veszélyes pusholós helyzeteket lehet teremteni, az ellenfél Heatwave-je pedig a Defenderre mehet ki a Haunt helyett.
Az utóbbi idők sok-sok nerfje miatt ugyan kiszorult az 1. osztályú paklik közül, de még mindig egy bőven használható control deck. Van benne row punish, tall punish, removal lap, szóval a Patricidal Fury még mindig egy erős paklinak számít.
Az egyik legkiválóbb control deck a mai metában, a Shieldwall egyik legnagyobb ellensége. Igazi red coin pakli, az első kör általában a carryoverek felépítésére megy el.
A Passiflora változtatás ellenére is tartja magát a 2. osztályban a sokak által kedvelt Syndicate pakli. Rengeteg engine jellemzi, illetve egy kis szokásos Control is van benne. Az első kör legfőbb célja a paklit vékonyító lapok kijövetele, és nem gond, ha elveszítjük az első kört, hiszen jól lehet push ellen is védekezni, és ahhoz, hogy kimaxoljuk a leader képességet, három körben kell használnunk. Ha nyerjük az első kört és jó a kezünk, Passifloraval lehet pusholni, persze ésszel, a hosszú harmadik kör sem rossz ötlet sok esetben.
Harmadosztály
Ezek a paklik azok, melyekben van potenciál, és érdemes velük menni egy-két kört, hátha sikerül megfogni velük első osztályú paklikat.
Még mindig egy használható pakli ladderen, mellőzöttsége miatt a felkészületlen ellenfelek nem ritkák. Skellige ellen és kontrollt mellőző paklik ellen virágzik igazán.
A 3. osztályba került ez a Revenantos, Archeres kontroll pakli. Az átlagos paklikat könnyen meg tudja fogni, hiszen a sok ping, sebzés és kontroll special lap majdhogynem minden helyzetre készen áll. Nem mindig fut bele ilyen paklikba az ember, viszont a meta folyamatos alakulása miatt a zsebből bármikor elő lehet húzni.
Nem nagyon játsszák, mert nerfelték ezt a leadert, de még mindig használható. Defenderrel nagyon jól be lehet védeni a Ballt és az Enforcereket. Legideálisabb a hosszú 3. kör, hiszen ott aztán dolgozhatnak az Enforcerek. Általában a gyengébb lapokat kell kirakni első körben, nem feltétlen kell rámenni a kör megnyerésére. A másodikban viszont nagyon észnél kell lenni, ha bleedelnek. Időben kell kijátszani a Scenariot vagy a Ramon-Enforcer kombót; az sem akkora baj, ha utána passzol az ellenfél, mert akkor garantált a hosszú 3. kör.
Nagyon erős tud lenni, ha jól jönnek a lapok a kézbe, főleg az első körökben. Ciri Dash-t sok minden nem nagyon tudja leszedni; ha elkezdik csépelni, akkor lehet rá adni boostot a Parasite-tal, vagy bevédeni Defenderrel, és ha sikerül életben tartani, akkor elég jó kis előnyt jelent. Fontos megnyerni az 1. kört, és irányítani a meccset, ami a nagy lényekkel sokszor nem is annyira nehéz feladat. A 2. körben a végletekig kell pusholni utolsó lapként a sima Cirit kijátszva, így, ha el is veszítjük ezt a kört, az visszajön a kezünkbe. A Cirikre mindig kell Veilt adni: vagy Leaderrel vagy a kezdéskor, Ozzrel miatt pedig fontos az utolsó szó joga.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!