A Riot Games a LoL világán kívül is valódi személyiséget adott egy nem valódi karakternek.
Kétségtelen, hogy a League of Legends már jó ideje több annál, mint aminek 2009-es megjelenésekor megismerhette a világ. A játékból a világ egyik első számú e-sport szcénája lett, az évek alatt pedig a hozzátartozó show-k is teljesen átalakultak. A 2018-as világbajnokság döntőjén a Riot Games bemutatta a K/DA bandát, egy a játék néhány női karaktereit felölelő k-pop csapatot, akik egyetlen számmal belopták magukat a rajongók szívébe.
A gyorsan jött siker után a Riot pihentette kicsit a K/DA vonalát, 2019-ben egy másik bandát, a True Damage-et hívták életre immáron férfi énekesekkel együtt, a hip-hop műfajában, ez azonban közel sem hozott akkora sikert, mint a K/DA, így senkit nem lepett meg a hír, hogy az idei vb-re már nem egy harmadik csapatot raknak össze, hanem a K/DA-t húzzák elő ismét. Ráadásul akkora feneket kerítettek ennek, mint még soha. Kezdődött az egész Seraphine promózásával, akiről eleinte nem is volt biztos, hogy tényleg a LoL-hoz köthető, majd elkezdték felvezetni a K/DA új dobását. Heteken keresztül csűrték a szálakat a közösségi média felületeken, különösen Seraphinén, aki saját Instagramot, Twittert és Soundcloudot kapott. Végül érkezett a nagy bejelentés, Seraphine hivatalosan is a Riot teremtménye, és a K/DA-val dolgozik együtt egy új dalon.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Seraphine olyan szintű, és típusú promóciót kapott a Riottól, amilyet még egyetlen hős sem, lényegében felépítettek egy olyan fiktív, soha nem létező influenszert, aki annak ellenére is tömegeket mozgatott meg, hogy egyetlen lélegzetvétele nem volt. Ez, amit a Riot Games elért az énekes karrierre vágyó lánnyal, egyszerre elképesztő, félelmetes, és bizonyos tekintetben erkölcsileg is megkérdőjelezhető. Seraphine személyiségébe olyan elemeket is belekevertek, amelyek a való életben mentális problémáknak vannak titulálva, és ezzel további szimpátiát értek el az embereknél, egyszerűen fogalmazva marketingre használták fel őket.
i don't think i'll ever be fully ready. but i know there's people believing in me, and that's more than enough. ???? thank you so much, i mean it sincerely. i'm gonna face this head on pic.twitter.com/j7xZ7gQHqC
— Seraphine⭐???? (@seradotwav) October 11, 2020
Aki követte Seraphine "munkásságát", annak feltűnhetett, hogy sokszor nem volt biztos önmagában, hogy tényleg ő a megfelelő alany-e arra a szerepre, amit a K/DA kínált neki. Ennek a jelenségnek neve is van, imposztor szindrómának nevezik, egyes adatok szerint pedig az emberek 70%-a találkozik vele legalább egyszer élete során. Ez az a jelenség, amikor az érintett személy úgy érzi, hogy valójában nem annyira jó, mint amilyennek tartják, hogy pusztán szerencse mindaz, amit elért. Ez az önkritika egy olyan szintje, amely már nem feltétlenül egészséges. Ha nem tartják kordában, az egész életét megkeserítheti az adott személynek, aki örökké azt fogja hinni, hogy ő semmihez sem elég jó.
A fenti tweet is arról szól, hogy rengeteg hús-vér ember írt neki (annak ellenére, hogy Seraphine maga nem létezik), és biztatta őt a sikerre, miután ő kérte ezt. A jelenséget a Golden Guardians academy csapatának vezetőedzője, Barento Mohammed is bírálta egy posztban. Mindemellett folyamatosan érkeztek Seraphine posztjai alá olyan megjegyzések, melyek a fiktív karakterért rajongó emberek viselkedését firtatták.
The replies kinda infuriates me a little bit knowing this account belong to a multi-billion dollars company.
— Quang Dam Le (@Qdamle) October 13, 2020
Meanwhile, ACTUAL living people could use these encouragements for their lives, instead it's directed here...for a person with no brain (literally)
"A válaszok kissé feldühítenek engem, tudva, hogy ez a fiók egy multimilliárdos céghez tartozik. Az emberek igazán használhatnák ezeket a biztatásokat a valóéletben, nem pedig itt, egy (szó szerint) agy nélküli ember fiókján."
A történethez hozzátartozik, hogy Seraphine-t természetesen nagyon is valódi emberek alkották meg, közöttük is fontos szereplő Bethany Higa, aki a karakter tweetjeiért volt felelős.
"Őszintén, egy csomó történetet emeltem át a saját tapasztalataimból kiindulva, mint egy fiatal lány, aki idekerült a Riothoz. Személyesen tapasztaltam meg az önbizalomhiányt, az imposztor szindrómát. A célja az egész sztorinak az volt, hogy megmutassa a remény, a kitartás erejét, és hogy (Seraphine) szépen lassan legyőzi azokat a kételyeket, amelyek gyötrik őt. - mondta Bethany.
A teljes K/DA kampányt a Riot Games kreatív igazgatója, Patrick Morales fogta össze, aki elmondta, hogy érzik a történet nem várt hatásait.
"Büszke vagyok arra a csapatra, akik a saját személyiségük felhasználásával megtöltötték a karaktert élettel, de felismertük, hogy a történetnek voltak olyan hatásai is, melyek nem voltak szándékosak. Amit most mondani tudok, hogy lelkiismeretesek vagyunk Seraphine követőivel, és az olyan témákkal, amelyek fájhatnak nekik, vagy félrevezethetik őket."
A Riot Games végérvényben elérte a célját, teremtettek egy fiktív popsztárt, aki noha a játékban annyira nem is, a közösségi médiában nagy népszerűségnek örvend.
Ha nemcsak olvasni szeretsz a LoL-ról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait! Ne feledjétek, hogy folyamatosan zajlanak a Megyék Csatája - Országos E-sport Verseny LoL csoportkörei. A közvetítéseket a Megyék Csatája Twitch csatornáján követhetitek. A megyekcsataja.hu oldalon további részleteket tudhattok meg a versenyről!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!