Megcserélődtek a szerepek, ez most egy farkasbőrbe bújt bárány - Godfall teszt

Megcserélődtek a szerepek, ez most egy farkasbőrbe bújt bárány - Godfall teszt

Nem ez az a next-gen játék, amire vártunk.

Órákat lehetne vitatkozni, hogy min jobb játszani, PC-n vagy konzolon? Egy biztos, a konzol exkluzív címek még a PC Master Race játékosokat is el tudják csábítani. De mi van akkor, ha az éppen most születő új konzolgeneráció, nevezetesen a PS5 egyik nyitócíme PC-re is ellátogat? Érdemes PC-n nekiesnünk a Godfallnak, egyáltalán megéri nekünk ezzel a játékkal foglalkozni?

Ha egy szóval kellene jellemeznünk a Godfallt, akkor az mindenképpen a gigantikus lenne, jó és rossz értelemben egyaránt. Gigantikus helyszíneket járhatunk be, egy első ránézésre terjedelmes lore-ral és történettel megáldott világban, hatalmas páncélokat és fegyvereket hordva, és ha nem lett volna még elég a gigantikus szó szinonimáiból, akkor azt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Godfall óriási csalódás. Persze azt már az első videók és fejlesztői információk alapján tudtuk, hogy nem ez a játék fogja megváltani a világot és a PS5-öt sem, ettől azért kicsit többre számítottunk.

Persze helyén kell kezelnünk a dolgokat, hiszen egy loot központú ARPG-ről van szó. Mint ilyen, a hagyományos RPG-kel ellentétben nem kap akkora hangsúlyt a sztori, de ettől azért kicsit többre számítottunk. Főleg a Destiny 2 óta, ami pont ebben a tekintetben tudott fejlődni az első rész és a kategórián belüli versenytársaihoz képest is.

Adott egy valóban látványos fantasy világ, Aperion, ahol nagyjából minden az istenek körül forog. Macros, egykori társunk egyszer csak úgy gondolja, hogy neki bizony az istenek között a helye, ezért elárulja saját népét és minden erejével azon kezd el munkálkodni, hogy ő legyen Aperion ura, istene. Nekünk, Orinnak pedig az a dolgunk, hogy a legerősebb fegyvereket és páncélokat összegyűjtve átkaszaboljuk magunkat lovagjain és végül Macrost is megállítsuk. Ennyi. Se több, se kevesebb. 
Az alapok megállják a helyüket, de folyamatosan az az érzése támad az embernek, hogy "Igen, és hogyan tovább? Mi lesz még? Miért nincs több? Miért kezdik el a sztorit, ha utána egyszer csak teljesen abbahagyják és minden hangsúly a kaszabolásra kerül?" Ez az örökös hiány, ez a kidolgozatlanság pedig tetten érhető a játék minden porcikáján. Ideig-óráig érdekesek, izgalmasak a különböző fegyverek és páncélok, utána viszont már csak a száraz statok, vagy a kinézet alapján döntjük el, hogy éppen mit forgassunk.
Hasonló a helyzet a fejlődéssel is. 2020-ban nincs videojáték XP nélkül, így a Godfallban is rendre léphetjük a szinteket. Tény, hogy a rendelkezésre álló skillfán teljes szabadságot kapunk, olyan irányba visszük el a karakterünket, amilyenbe szeretnénk, de ez sem túl izgalmas és nem is igazán egyedi. Semmi újdonságra ne számítsunk a képességek terén, a különböző buildek pedig 1-2 óra után már nem is annyira különbözőek.

Én a PC-s, egyelőre csak az Epic Store-ban elérhető verziót teszteltem és hát ezen a téren is vannak gondok. Optimalizáció terén is becsapós a Godfall. Ritkán látni ilyet játéknál, de mintha a tutorial küldetésre hónapokat szántak volna a fejlesztők, a játék későbbi részére pedig csak néhány órát. Gyönyörű a Godfall, elképesztő részletességgel van kidolgozva a világ, a karakterek és persze a fegyverek, páncélok is. Már csak azt is öröm nézni, ahogy a kardunk suhintása után felszáll a por a bokrokról, a gond az, hogy a tutorial után azonnali mélyrepülésbe kezd az FPS, legyen szó bármilyen atomerőműről is. PS5 esetében nem hallottunk erről a hibára, de a PC-s verzióra sokan panaszkodnak.

És akkor a végére jöjjön az igazai kegyelemdöfés, az árcédula. Mert bizony a Godfall nem egy free to play játék, pedig az eddigiek alapján akár azt is hihetnénk, hogy egy Warframe klón. PC-n 20 ezer forintot -most kapaszkodjatok meg- PS5-ön 30 ezer forintot kérnek a játékért! Utóbbit egyáltalán nem tudjuk hova tenni, az Assassin's Creed Valhalla 21, a Marvel's Spider-Man: Miles Morales 22 ezer forint konzolon. De még az is sok lenne, a Godfall jelenlegi formája egy 40 eurós árcédulával lenne elfogadható és akkor talán még reménykedhetnénk abban, hogy a fejlesztők idővel gatyába rázzák, bővítik majd a játékukat. Most viszont csak egy méregdrága, kidolgozatlan játék, amit maximum valami őrületes leárazáskos érdemes beszerezni.
A játék PlayStation 5-ös verzióját a PC Guru tesztelte, ha kíváncsiak vagytok az ő véleményükre, akkor bátran ajánlom a még friss és ropogós videotesztjüket.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések