Az EA-nek bíróságon kell felelnie a FIFA játékokban található szkript miatt

Az EA-nek bíróságon kell felelnie a FIFA játékokban található szkript miatt

Az EA SPORTS-ot az Egyesült Államokban egy új szövetségi perrel sújtották, amelyben a résztvevők azt állítják, hogy a kiadó jogtalanul növeli a játék nehézségét bizonyos esetekben.

Számos FIFA 21 rajongó ezt a formulát „szkriptelésnek” nevezi, és a fejlesztők szándékosan létrehozott rendszerének tartja, hogy ezáltal több Ultimate Team csomagot tudnajak értékesíteni.

A pert, amely a Zajonc kontra Electronic Arts néven fut, három FIFA 21 játékos, Jason Zajnoc, Danyael Williams és Pranko Lozano indította a kaliforniai bíróságon. Ők azzal álltak még elő, hogy az EA SPORTS-nál „megtévesztő praktikákat” és „hamisan csengő reklámokat” alkalmaznak az eladások növelése érdekében a FUT játékmódban. Ezek közé tartozik például a „mesterséges intelligencia által vezérelt technológia felhasználása, amely dinamikusan módosítja a játék nehézségét”. Ez az, amit a rajongók „szkriptelésnek” neveznek, és évek óta kísérti a sorozatot. A felperesek által előterjesztett elsődleges vád szerint az EA egyszerűen nem figyelmezteti a FIFA 21 vásárlóit a szkript jelenlétére, amely közvetlen hatással van a mérkőzésekre. Ezzel egyben azt is állítják, hogy az EA tudatosan és törvénytelenül veri át a FIFA játékosokat, és ezáltal igyekeznek rávenni őket az Ultimate Team pakkok megvásárlására.

„A legtöbb felhasználónak tudomása sincs erről sajnos… Az EA olyan technológiákat alkalmaz, mint a dinamikus nehézségi módosítás és az adaptív nehézség. Ezek a programok beleavatkoznak a meccsek ritmusába és az eredményre is hatással vannak, így manipulálva a teljesítményt, ezáltal a játékosok továbbra is elkötelezettek maradnak a szoftver iránt."

Ezeket a funkciókat (DNM és AN) arra tervezték, hogy kontrollálják a játékosok statisztikai mutatóit - mind a kártyán láthatóakat, mind pedig a játékon belülieket ⁠ - az eredmény befolyásolása érdekében. Ez rossz passzokhoz, rossz lövésekhez és a játékosok hihetetlen módon változó sebességéhez vezethet. A felperesek állítása szerint mindezt egy dologra tervezték: több FIFA 21 Ultimate Team csomagot akarnak vele eladni. A lootbox jelenség egyébként más játékokban is jelen van.

"Ez egy ördögi kört indít el, hiszen a csalódott rajongókat ez további csomagok megvételére ösztönzi és készteti, hiszen még jobb lapokat akarnak szerezni, akikkel versenyképesek maradhatnak."

Éppen ezért szerintük az EA SPORTS megsértette a kaliforniai fogyasztóvédelmi törvényeket, jogtalanul gazdagodtak meg, illetve hamis reklámozást folytatnak a módszereik révén. Nem csak a FIFA 21 került a reflektorfénybe az ügy kapcsán, hiszen az EA több játékára is kiterjesztették már az eljárást, ugyanis más alkotásaikban is megtalálható az Ultimate Team mód, úgy mint az NHL és a Madden NFL.

A kiadó fejesei természetesen nem hagyták ezt szó nélkül és válaszoltak a Zajonc kontra Electronic Arts per kapcsán.

"Úgy gondoljuk, hogy ezek az állítások alaptalanok és félrevezetően mutatják be a játékunkat."

Előrelépés, illetve ítélet még nincs az ügyben, azonban nem ez az első eset, hogy az EA Sports-ot a lootbox, vagyis az Ultimate Team mód révén tapasztalható jövedelemszerzés miatt támadják. A kiadót „illegális” szerencsejáték-rendszer működtetésével vádolták Kanadában, és hasonló okok miatt Hollandiában és Franciaországban 11,7 millió dolláros bírsággal sújtották.

Már csak azért is egyre inkább kezd ez szemet szúrni mindenkinek, hiszen az EA 2020-ban minden idők legmagasabb bevételét hozta össze a FIFA mikrotranzakciókkal. A cég egymilliárd dollárt keresett csak a játékon belüli értékesítés révén 2019 szeptembere és decembere között.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!