Demon's Souls -  PS5-ön tért vissza a legenda

Demon's Souls - PS5-ön tért vissza a legenda

A Demon’s Souls olyan formában tért vissza a Sony újgenerációs konzolján, hogy csak keressük az állunkat.

Az európai dátumot alapul véve kereken 10 éve jelent meg a mára kultikussá vált Souls-széria és egyben a ’souls’ műfaj atyja, a Demon’s Souls. A rajongók évek óta remélik, hogy az IP-t birtokló Sony új életet lehet a FromSoftware a maga idejében kissé alulértékelt PlayStation 3-as klasszikusába, egy évtizeddel és két generációval később pedig végre eljött a várva várt nap. A Demon’s Souls a PlayStation 5 nyitócímeinek zászlóshajójaként kapott újabb esélyt, hogy bizonyítson, és bár a felújítást nem az eredeti alkotók végezték, szerencsére egyáltalán nem kellett csalódnunk. A fejlesztésért felelős Bluepoint Games csapatának a közelmúltból olyan felújításokat köszönhetünk, mint az Uncharted: The Nathan Drake Collection, a Gravity Rush Remastered, vagy épp a Shadow of the Colossus, így biztos kezekbe került a projekt. A fejlesztők tisztában voltak az elvárások súlyával, és a filmiparban oly sokat látott „saját víziók” helyett inkább arra törekedtek, hogy az eredeti élményt ültessék át és emeljék új szintre a rajongók és az újoncok számára. Azért pár apróbb saját ötlettől sem riadtak vissza, mint például az egész internetet bejárt rejtélyes zárt ajtó, ami teljesen feltüzelte az ilyen titkokra kiéhezett souls-közösség kíváncsiságát – és azóta meg is oldódott.

Régi lélek, új páncél

Sokan még biztosan emlékeznek, milyen feszült kíváncsisággal indultak meg először Boletaria hatalmas kapuja felé; hogyan öntötte el őket boldogság az első sikeres lélekvisszaszerző vérbosszú után; milyen félelemmel teli izgatottsággal léptek át az első ködkapun; vagy épp hogyan csodálkoztak rá Island’s Edge váratlan „égi áldására”. A felújítás felidéz minden régi emléket, és egyszerre érződik ismerősnek és mégis teljesen újnak. Talán az első szembetűnő változás az eredetihez képest a töltési idő, ami a PlayStation 5 hibrid tárhelyének köszönhetően gyakorlatilag pár pillanatra zsugorodott, így két elhalálozás között nem kell többé hosszasan Lord Rydell arcát vagy épp Patches tomporát bámulnunk. A másik látványos újdonság maga a teljesítmény, ami immáron betonstabil 60 fps-t biztosít (Perfomance módban), ez pedig egy olyan játékban kiemelten fontos, ahol egy tizedmásodperc is életet vagy halált jelenthet. Ha pedig már hardver, muszáj pár szót ejteni a DualSense kontrollerről is: az adaptív ravaszok visszajelzése a hangszóróval párosítva ugyanis szintén tovább fokozza az immerziót, a kard más-más felületen – vagy épp ellenfelen – való csattanásának érzésével.

A felsoroltak ellenére azonban, ami igazán lenyűgöző, az a rengeteg kis apróságnak tűnő, de közel sem apró változás. Az új motion capture animációkkal karakterünk sokkal gördülékenyebben mozog és mindez a harcokat is jóval élvezetesebbé teszi, ahogy a Demon’s Souls-hangulat oroszlánrészét kitevő újravett zenék is rengeteget dobnak az élményen. De rendkívül jó látni az NPC-kbe új életet lehelő valósághű arcmimikákat, szájmozgást és szinkront is. Végső soron azért a játék legnagyobb „wow”-faktora persze mégis a látvány, és azon belül is az a hihetetlen részletgazdagság, amit a Bluepoint Games elért. A karakterek páncélzatának művészi gonddal elkészített legapróbb elemei és mintázatai, arcvonásaik, a szinte már újnak ható aprólékossággal megalkotott ellenfelek, de ami még ennél is hangsúlyosabb, az maga a világ újraépítése.

A "mosottas" faltextúrák helyén ezúttal már gyönyörűen kidolgozott téglasor áll, talpunkkal lábnyomokat hagyunk hátra a sárban, a zászlók és egyéb anyagok lengedeznek a szélben, füst száll és madarak köröznek az égen. Konkrét példának Boletaria kapuja önmagában annyi új részlettel gazdagodott, mintha egy teljesen más kastély előtt állnánk, és igaz ez a külső folyosórendszerektől a lángok mardosta korlátokig. Ezt tovább fokozzák a lenyűgöző effektusok, legyen szó a fényekről, amik káprázatosan és élethűen tükröződnek és viselkednek a különböző felületeken, környezetekben, vagy az időjárási viszonyokról, a játékosok által hátrahagyott, gyönyörűen parázsló üzenetekről, a körülöttük szálldogáló porszemcsékről, a pajzsunkra fröccsenő vérről és ezeket a részleteket még sorolhatnánk napestig. 

Umbasa

Számos lélegzetelállító felújítás láthattunk az évek során, de egyik sem volt olyan grandiózus és nyűgöző, mint a Demon’s Souls. Ez részben nyilván a PlayStation 5 adottságait dicséri, másrészt pedig a Bluepoint Games kivételes munkáját, akik az eredménnyel valószínűleg alaposan belopták magukat a souls-közösség szívében. Ez persze még csupán a kezdet, hiszen csak nemrég indult útjára az új konzolgeneráció, és rengeteg címet tartogat a jövő, de már a Demon’s Souls miatt bőven megéri helyet csinálni otthon a Sony fehérgalléros csodamasinájának. (x)

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Neked van már PS5-öd?