Idén is borzalmasan sokat keresett a LoL miatt a Riot Games

Idén is borzalmasan sokat keresett a LoL miatt a Riot Games

2020-ban a Riot Games ismét nagyon sokat keresett a játékkal.

A League of Legends mindig is megosztó volt és könnyen képes ellentétes érzelmeket kiváltani a gamer társadalomból. Van olyan, aki szereti, van aki utálja, van aki szerint gyerekes, van aki szerint ez az évszázad játéka és ezt a felsorolást még órákig lehetne folytatni. Viszont egyvalamiben egyet kell értenünk, miszerint a Riot Games fogott egy nagyszerű ötletet, rakott köré egy általában jól működő játékot, az egészet ingyenesen elérhetővé tette mindenki számára, csinált mellé egy mikrotranzakciós rendszert és utána hátradőlt és figyelte, ahogy ömlik be a pénz. Az ma már nem titok, hogy a LoL ott van a világ legnépszerűbb játékai között, annak ellenére, hogy már több, mint 10 éve a piacon van. Ha pedig arra számítana az ember, hogy itt lenne az ideje, hogy lassuljon, nos a 2020-as évben még tovább erősödött.

Nyilván ebbe belejátszott a pandémia, hiszen az embereknek muszáj volt otthon maradni és a videojátékok, köztük a LoL is, hihetetlen magasságokba jutott el. Az aktív játékosok száma tovább növekedett, ez pedig hozta magával azt is, hogy a bevételek is felfelé mentek. A nyers számok alapján a LoL 2020-ban 1,75 milliárd dollár bevételt generált. Csak összehasonlításképpen ez a szám egy évvel ezelőtt 'csak' 1,5 milliárd volt. Azonban azt hozz kell tenni, hogy ez a bevétel csak tisztán a játék, azaz az eladott skinek, passok, extrák és mindenféle kozmetikai cuccot jelenti. Azt nem tudjuk, hogy az egész e-sport oldala mit is hozott. 

Ezzel a számmal idén a LoL a legjobban kereső ingyenes játék volt, ha nem számoljuk a mobilos platformot. Ha ezeket is nézzük, akkor 'csak' az előkelő 6. helyet tudta behúzni, az olyan játékok mint a Honor of Kings és a Peacekeeeper Elite. Az már persze még jobban hangzik, hogy az előbb említett két mobilos app is a Tencent kezében van, csakúgy mint a Riot üdvöskéje. További érdekesség, hogy a Superdata adatai alapján a gamer piac tavaly 12 %-ot növekedett és az ingyenes játékok továbbra is dominálják a globális palettát, hiszen a bevételek 78%-át az itteni mikrotranzakciók hozzák. Ezek alapján ki lehet jelenteni, hogy sokkal könnyebben költünk egy játékon belüli extrákra, ha az alap ingyenes. Hogy a League of Legends jövőjében mi is van azt nem tudjuk, de ha azt nézzük, hogy már több mint 10 éve létezik és még mindig dübörög, akkor várhatóan még sokáig fennmarad.

Ha nemcsak olvasni szeretsz a LoL-ról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!