Mi a helyzet a VR gaminggel 2021-ben?

Mi a helyzet a VR gaminggel 2021-ben?

Lesz-e több Half-Life: Alyx?

Létezik egyáltalán VR gaming manapság? Persze, csak éppen nem úgy, ahogy azt anno elképzeltük. A 2010-es évek és a VR láz kezdetén óriási volt a hype a különböző virtuális valóság technológiák körül, mindenki a hétköznapi szórakozás, a munka és a videojátékok megreformálását várta az egyes VR headsetektől, a forradalom viszont elmaradt. Maradjunk most a videojátékok témakörénél, ahol általánosságban elmondható, hogy még mindig nagyon kevés ember engedheti meg magának a VR eszközöket, még mindig egy kezdeti stádiumban lévő technológiáról beszélünk és még mindig kevés az igazi VR élményt kínáló játék.

A különböző demók persze jó belépők, elsőként kipróbálva minden újdonság és minden nagy élményt okoz, de igazán komoly és kiforrott VR játéknak talán csak a Half-Life: Alyx nevezhető. A Valve megint csodát tett, a tavaly megjelent játék egy teljesen új szintre emelte a VR játékok minőségét. Azóta sem láttunk semmit, ami kicsit is megközelítette volna, pedig voltak olyan nagy címek is a tarsolyban, mint a The Walking Dead: Saints and Sinners vagy Medal of Honor: Above and Beyond.

A puszta számok ugyanakkor biztatók. Tény, hogy a gamerek legnagyobb része még mindig nem rendelkezik VR headsettel - vagy egyszerűen nem is érdekli - de a legfrissebb kimutatások szerint a VR gaming így is nagyot nőtt 2020-ban. Egy pillanatra vonatkoztassunk el a Half-Life: Alyx létezésétől, még így is azt látjuk, hogy 2019-hez képest, tavaly 32%-kal nőtt a VR játékok eladása, a Valve játékát is beleszámolva pedig ez a mutató további 39%-kal emelkedik.

A Steam adatbázisa szerint 1,7 millió új VR felhasználó jelent meg tavaly, akik 30%-kal több időt töltöttek VR játékokkal, mint előtte egy évvel. A statisztikák ugyanakkor rámutatnak egy nagy hibára is, a kényelemre. Hiába öli VR technológiába a pénzt a Facebook, a Sony és a Valve is, a headsetek hosszútávon még mindig sokaknak kényelmetlenek, ezt mutatja az is, hogy tavaly átlagosan 32 percet töltöttek VR-ban a játékosok.

De vajon mit tartogat a jövő a VR gaming számára? Több, mint valószínű, hogy a nagy áttörésre még mindig várnunk kell. Valószínűleg nem 1-2 éven belül fog átalakulni a VR technológia, a komfort, a felépítés, az ár. Lassú folyamatról beszélünk, ahogy lassú fejlődésen ment át a VR az elmúlt évek során is. Játékok terén pedig egyelőre nem tudunk semmilyen nagy dobásról. Lesznek persze érdekes megjelenések, mint amilyen a Sniper Elit VR vagy a Sam & Max VR, de a következő Half-Life: Alyxre minden bizonnyal még ugyancsak éveket kell várnunk.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!