Hirdetés

Te ismered a CS:GO pályáinak történetét?

Vajon miért akarnak a T-k minden áron felrobbantani egy szökőkutat Infernon?

Hirdetés

Az, hogy a League of Legends világa mögött egy aprólékosan kidolgozott sztori áll természetesen. Sokan szeretnék tudni ismerni a játék loreját, ahogy a karakterek háttérsztorija is rendkívül érdekes lehet. De mi a helyzet az FPS címekkel? Online FPS játékoknál nem megszokott a lore, az utóbbi években pedig kicsit erőltetett volt, hogy a PUBG és az R6S is foggal-körömmel ragaszkodott a talán felesleges lore kiépítéséhez.

Pedig az az igazság, hogy a Counter-Strike-nak is megvan a maga sztorija, csak éppen az évek alatt mindenki elfeledkezett róla, még a széria aktuális darabja a CS:GO is. Pedig korábban, a CS: Source-ban például minden egyes pálya betöltésekor megkaptuk a rövid sztorit, hogy az öt tagú T csapat mit is keres ott, miért akarja felrobbantani Inferno szökőkútját vagy Train egyik vágányát.

Nem kell persze nagy dolgokra gondolni, sőt, némelyik pálya leírása meglehetősen unalmas. Infernon például a hivatalos leírás szerint csak azért megy a játék, hogy a T-k felrobbantsák a C4-es bombát, a CT-k pedig megakadályozzák ezt. Nuke leírása már sokkal izgalmasabb, ráadásul ha szétnézünk T kezdő mögött, akkor azt is láthatjuk, hogy miként jutottak a terroristák az erőmű területére.

"Riasztást kaptunk az erőmű területéről. A terület hátsó része felől közelítünk, célunk pedig az erőmű biztosítása." - áll a CT-k munkaköri leírásában Nuke-on.

"Célpontunk egy nemrég kikapcsolt atomerőmű, ahol még mindig vannak fűtőelemek. A bezárás óta az őrség száma minimális, a fűtőelemeket pedig a jövőhéten szállítanák át. A C4-es bombát közvetlenül az fűtőelemekhez kell telepítenünk, vagy egy helyiséggel azok fölé, hogy elpusztítsuk azok hűtősét." - ez pedig már a terroristáknak szóló leírás.

Cache-en Csernobil közeli fegyverraktárakat kell felrobbantanunk vagy éppen megvédenünk, Cobblestone-on egy magas beosztású kormányzati vezető területét kell megtámadnunk, Dust2-n pedig valamilyen vegyi fegyverre fáj a T-k foga. Nincsenek tehát túlbonyolítva a pályák leírásai, sőt, mivel ezek az 1.6-os és a CS:Source-os időkből származnak, sokszor pontatlanok is. Nuke-on például MAC volt az erőmű neve, a leírásban is erre hivatkoznak, CS:GO-ban viszont már a Cedar Creek nevet viseli az üzem.
Egyes pályákon pedig hiába vannak elszórva érdekes eastereggek, esetleges utalások egy nagyobb mögöttes sztorira, a fejlesztők ezeket sosem dolgozták ki igazán. Train egyik irodájában például felettébb érdekes tervrajzok vannak a falon, kár, hogy ennek igazából semmi köze jelenleg a pályához és a T-k, illetve a CT-k feladatához.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés