Nem minden arany ami fénylik, még az Astralis számára sem.
Az e-sport nem olcsó, ez tény. Játékosként már a legelső, amatőr szinttől is pénzt követel a fejlődés maga a játék is, a legnagyobbak között pedig több tízmilliónyi dollár forog kockán minden egyes évben. Nyilván egy sikeres e-sport brand hosszútávra tervez, így a rövidtávú pénzügyei nem feltétlen mindig pozitívak.
Az Astralis tökéletes példa a hosszútávú befektetésre. Ahogy a 2019-es, úgy a 2020-as évükről is publikálták a pénzügyi adatokat, amelyek sokak számára riasztók lehetnek. Főleg, hogy az Astralis CS:GO-ban abszolút csúcstartó már hosszú évek óta, de League of Legends és FIFA csapatuk is a legjobbak között versenyeznek.
Mégis, a legfrissebb adatok szerint tavaly 8,5 millió dolláros veszteséget könyvelt el az Astralis Group, a csapatokat összefogó anyacég. Ez jelenlegi árfolyamon körülbelül 2,5 milliárd forint. Óriási összeg, amit hiába a sok szép győzelem és a tény, hogy az Astralis korunk egyik legnépszerűbb e-sport szervezete, egyszerűen nem tudott kitermelni a csoport.
Ebben nyilván nagy szerepe van például annak, hogy a legtöbb ligában bizony fizetnie kell a csapatoknak. CS:GO-ban ott van a BLAST és az EPL, ahol fizetős partnercsapatként van jelen az Astralis, de ugyanilyen a LEC a LoL csapatnak. Ezek a spotok nem egyetlen egy évre szólnak, ezek is csak a hosszútávú befektetések részei, hiszen ha partner csapat vagy, akkor mindenképpen játszhatsz a versenyen, míg a nem partnercsapatoknak sok esetben selejtezőkön kell részt venniük, ahonnan azt ki tudja, hogy továbbjutnak-e.
Érdekes egyébként az is, hogy az Astralis bevételei miből állnak össze. Azt hinnénk, hogy a sok százezer, esetenként 1 millió dolláros versenyek adják a szervezet pénzének legnagyobb részét, pedig ezek az összegek meglehetősen elenyészőek. A bevételeik 66%-át a szponzorok adják, a versenyek csak 27%-ban veszik ki részüket a nyereségtermelésből, míg az olyan dolgok mint a merchandise termékek eladásai és a jogdíjak csak 2-2-%-ot adnak a közösbe.
"In the context of a global crisis and unprecedented challenges, I am extremely proud of what has been accomplished by our organization and the current development of our business."
— Astralis Group (@astralisgroup) March 15, 2021
CEO Anders Hørsholt on the Annual Report for 2020.https://t.co/iKf6NGuTjf
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!