Phasmophobia: Számtalan hibajavítás és újdonság mellett most már a szellemek is nagyobb kihívást adnak

Phasmophobia: Számtalan hibajavítás és újdonság mellett most már a szellemek is nagyobb kihívást adnak

Már nem fogunk tudni csak úgy elszaladni előlük, mint eddig.

Bár az eredeti tervek szerint már 2020-ban elnyerte volna végleges formáját 2020 egyik meglepetésjátéka, a Phasmophobia, a nagy érdeklődés miatt a fejlesztőgárda úgy döntött, hogy továbbra is marad early access státuszban, és inkább a lehető legtöbbet hozzák ki a játékból, illetve biztosra mennek a hibajavítások terén. Egy másik pozitívuma ráadásul az volt a játéknak, hogy bár az úgynevezett „beta branchen”, de naponta-kétnaponta érkeztek hozzá a frissítések, amelyek olykor csak egy-két apró hibajavítást tartalmaztak, de időnként sok új tartalommal egészült ki az így is sok mindennel telepakolt játékot.

A legutóbbi frissítés óta azonban nem kevés idő telt el, a várakozás viszont kis túlzással megérte, ugyanis elképesztően sok minden érkezett a legfrissebb patchben. Az egyik legfontosabb újítás benne, hogy számottevően változott a szellemek viselkedése. Korábban sokak által jelzett probléma volt, hogy ha nem egy revenanttal kell farkasszemet nézni, akkor nagyobb pályákon, például az iskolában, vagy a börtönben elég csak futni, mert a szellem úgyse tud utolérni. Ez mostantól megváltozik, ugyanis a revenantot leszámítva minden szellemnek fokozatosan növekszik a sebessége, ha egy játékost kerget. Ez értelemszerűen csak akkor van így, ha végig lát téged a szellem, de ha sikerült kikerülnöd a látómezőjéből, és az utolsó, általa ismert pozíciódra érve sem talál, vagy ha csak véletlenszerűen kóborol, akkor az alapértelmezett tempójában halad.

Akkor se érezheted magad viszont most már teljes biztonságban, ha sikerült elbújnod egy szobában, vagy egy szekrényben. A szellem ugyanis nemcsak ki fogja tudni nyitni a kétajtós szekrények mindkét ajtaját egyszerre, hanem most már erősen ajánlott nesztelennek is maradni, mert ha a szellem meghallja, hogy beszélgettek, akkor ez esetben akkor is ki fogja tudni nyitni az ajtót, ha valamelyikőtök azt tartja.

Egy kis könnyítés is érkezik azonban, már ami a vadászatokat illeti. A szellem a huntolások első 5 másodpercében mozdulatlan marad és csak ezt követően indul a játékosok felkutatására. Ezenkívül nemcsak a falak és az ajtók révén fogsz tudni kikerülni (akár csak ideiglenesen is) a szellem látómezejéből, hanem a különböző berendezési tárgyak is segíthetnek már ebben.

A patch már éles, és a Steamen a beta branchet kijelölve már le is tölthető. Azonban nem csak ezeket tartalmazza a frissítés, számtalan hibajavítás és apróbb változás is érkezett, amelyek felsorolásszerűen alább olvashatók:

Javítások

  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt az Oni nem dobálta a dolgokat gyorsabban, mint más szellemek, a Poltergeistet is beleértve.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt a "vadászatok darabszáma" számláló lenullázódott, ha kilépett a szervergazda.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt akkor is hallottad a szívverésed, ha meghaltál.
  • Most már nem hallod a szellem lépteit, ha nagyon messze van tőled. Ha 20 méteren belül vagy a szellemhez képest, akkor már fogod hallani.
  • Iskola: Most már nem fog véletlenszerű helyeken a falba ragadni a szellem.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt Professional nehézségi szinten nem mindig volt hideg szoba a játék elején.
  • Most már nem fog teljesülni az „Érzékelj paranormális eseményeket EMF olvasóval” feladat, ha a legelső vadászatig nem teljesült és be volt kapcsolva az EMF.
  • Most már nem fog az egész fa világítani a farmházas pályákon (Grafton, Bleasdale), ha csak egy részét világítod meg (pl. zseblámpával)
  • Javítva lett, ahogy a felszerelés, kulcsok és a csont megjelenik a pályán. Sok játékos panaszkodott a játék összeomlására betöltés közben és ezen javítás ezt előzheti meg.
  • Potenciális javítás a kiválasztott pályákat illetően, amely néha önmagától változott meg a főmenüben.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt a felszerelés nem töltött be, ha a szervergazda játéka összeomlott betöltés közen.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt a különböző lámpák nem világítottak meg mindent
  • LIV: Potenciális javítás, ahol a LIV-es nézők nem látták a többi játékost.
  • Ki lett javítva egy hiba, ami miatt nem töltött be a főmenü, ha az összes játékos kiglitchelte magát a teherautóból, miközben az ajtaja épp becsukódott.
  • Ki lett javítva a hiba, ami miatt a szellem akkor is kergetett téged, ha a Smudge Sticket használtad vele szemben vadászat közben és kikerültél a látómezejéből is.
  • Ki lett javítva a hiba, ami miatt a teherautóban lévő kameramonitor lefagyott, ha egy olyan fejkamerát tettél vissza az eredeti helyére, amelynek a képét épp nézted a monitoron.
  • Ki lett javítva a hiba, ami miatt minden játékos kickelve lett a szerverről, ha nem pont négyen voltak előtte játékban.
  • Ki lett javítva a hiba, ami miatt csak a szervergazda tudta kinyitni az ajtókat.

Újdonságok

  • Asylum: A teherautóban lévő minitérképen nagyobbak lettek a játékosok ikonjai.
  • Börtön és iskola: Optimalizálva lettek ezek a pályák, amelyektől gyorsabb lehet a betöltés és több lehet az FPS.
  • Most már nem tudsz semmilyen gombot megnyomni a főmenüben, ha elkezdtél csatlakozni egy szerverre.
  • Ha a kereszt működött, akkor a soron következő vadászat 5 másodperccel később veszi kezdetét.
  • A garázs és alagsor kulcsok ki lettek véve a játékból, mert semmi hasznuk nem volt.
  • Bleasdale: Néhány apróbb megvilágításbeli változás, a játék teljesítményének javítása érdekében.
  • Most már a kezedben lévő item is meg lesz világítva, ha olyan helyre értél, ahol fel van kapcsolva a lámpa, vagy valaki feléd irányítja a zseblámpáját.
  • bHaptics: A footstep effekt ki lett véve.
  • Tanglewood: Kicsit meg lett változtatva a garázs, elkerülve néhány exploitot.

Változások

  • Most már a pályaválasztó főmenüben is be tudod állítani a játékosok hangerejét, amely beállítás a pályán is megmarad.
  • Több rejtekhely van már Grafton és Bleasdale mapokon.
  • Ha ki van kapcsolva a VSync, akkor 240 a legnagyobb FPS, amit el tudsz érni.

Töltsd ki az éves magyar e-sportkutatást és nyerj értékes ajándékot! 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!