Megérkezett az első negyedévi jelentés: továbbra is a legnépszerűbb címek között a LOL, a CS:GO és a Fortnite

Megérkezett az első negyedévi jelentés: továbbra is a legnépszerűbb címek között a LOL, a CS:GO és a Fortnite

A koronavírus-világjárvány azonban továbbra is döntően befolyásolja a rangsort.

Régóta közzé szokta tenni a The Esports Observer, hogy az adott naptári évben, illetve az előző negyedévben mely címek voltak a legnépszerűbbek a világon. 2021 első három hónapjában is magabiztosan tartotta első helyét a Riot Games játéka, a League of Legends, a virtuális dobogóra pedig csatlakozott mellé a Valve a Counter-Strike: Global Offensive-vel, valamint az Epic Games BR-játéka, a Fortnite is.

A COVID19-pandémia, illetve a különböző országok védelmi intézkedései a 2020-as évhez hasonlóan az idei év elején is megmutatkoztak az e-sport versenyek minőségében. Többek között a Rainbow Six Siege és a Rocket League lett ennek a legnagyobb vesztese, még úgy is, hogy a naptári évek első negyede szokta adni a legkevesebb e-sport eseményt. Mindezt szem előtt tartva készítette el végül a TEO az úgynevezett Játékismertségi Indexet (PC Games Impact Index), amely alapján így áll a top15-ös lista:


(A kép forrása: The Esports Observer)

A dobogósok helyzete

A League of Legends dominanciájának nagy részét annak köszönheti, hogy a különböző regionális ligák január közepén kezdődtek és ezek stabil nézettséget is hoztak a negyedévben. A Riot Games jelentései alapján ráadásul a League of Legends Championship Series (LCS) mérkőzéseit a megtekintett órákat tekintve 30%-kal többen nézték az előző évhez képest, míg a berlini LEC-döntőnél ez már 40%-os emelkedést mutatott.
A CS:GO is korán kezdte az idei naptári évet, ennek köszönhetően tartotta meg 2. helyét a táblázaton. A teljes negyedév alatt több, mint 80 verseny került megrendezésre, ezek során pedig több, mint 3.6 millió dollárnyi nyeremény került szétosztásra a csapatok között. A naptári év az 1 millió dollár összdíjazású BLAST Premier döntőjével indult (amelyet végül a Natus Vincere nyert meg), ezt követte a Gambit végső sikerével zárult Intel Extreme Masters XV februárban, amelyen szintén 1 millió dollárt osztottak szét a csapatok között.
Bár a Fortnite kompetitív élete nem volt azon a szinten tavaly, mint a legtöbb e-sport játéké szokott lenni, a régiókra felosztott Fortnite Champion Series: Chapter 2 Season 5 döntője, amelyet az Epic Games szervezett és több, mint három millió dolláros nyereményalappal támogatott, végül a 3. helyre hozta fel a játékot a sorban, valamint a negyedévben is a harmadik legnagyobb összdíjazás lett végül – még ha a koronavírus-járvány miatt sokkal kevesebb e-sport verseny van a játékban.

Növekvő tendenciát mutatva

Bár a Call of Duty League (CDL) rájátszása során még dobogós helyen volt és komoly nézettséget, valamint a harmadik legnagyobb játékosbázist hozta, a Call of Duty: Modern Warfare éppen csak lemaradt a top3-ról. Hozzá kell tenni, hogy amióta a CDL 2021-es szezonjában a COD: Black Ops Cold War is szerepel, a játék e-sportvilágában soha nem lépte át egyik verseny nyereményalapja sem az 1 millió dollárt.
Szintén a magas Twitch-nézettség és a 7,1 millió dolláros PUBG Global Invitational 2021 segített megőrizni az 5. helyet a PlayerUnknown’s Battlegrounds számára. A PUBG Global Invitational volt az első offline döntő 2021-ben, a koreai Incheonban. A versenyen Kína, Japán, Taiwan, Hong Kong és Macau nem is a helyszínen, hanem a saját országában, de szintén egy-egy LAN keretein belül vett részt, míg a többi részt vevő ország a 6 hetes ligát megelőzően kéthetes karanténba kellett, hogy vonuljon.
A Riot Games a LOL mellett a VALORANT-tal is „képviselteti magát” a listán. 2020 nyarán erős számokkal indított a Riot shootere, és bár a nézettsége hasonló volt, mint a CS:GO-nak, ez a játékosok számában már nem mutatkozott meg: többek között a CS-nek, a COD: MW-nek és a Fortnite-nak is magasabbak voltak a számai.

Akiket komolyan érintett a járvány

A Rocket League Championship Series (RLCS) 10. szezonjának magasabb nézettsége és összesített nyereményalapja segített végül a Rocket League számára elérni a 7. helyet. A teljes egészében regionalizált verseny bizonyos szakaszaiban akár a 100.000 dollárt is elérte a nyereményalap, ellenben a játék már régóta nem tud nemzetközi offline versenyt felmutatni.
Hasonlóan komolyan érinti a Dota 2-t is a járvány. A szintén csak regionális versenyekkel operálni tudó szcénában a Dota Pro Circuit Season 1 igyekezett javítani a játék hírnevén és nézettségén, ezáltal végül a 8. helyen zárt.
Az Electronic Arts Battle Royal játéka, az Apex Legends a hatodik legnézettebb játék volt a Twitchen, valamint a hetedik legnagyobb játékosállománnyal rendelkezett (ha csak a cikkben felsorolt játékokra szűkítjük le a listát). A játék ugyanúgy híján van a főbb e-sport eseményeknek, ezeket szintén a regionális tornákkal igyekszik átvészelni, többek között a Global Series Winter Circuittal, amellyel végül a játék nem túl nagy e-sportja a 9. helyre futott be.

A középmezőny

A Blizzard már-már kultuszjátéknak minősülő címe, a World of Warcaft azon kevés játékok közé tartozik, amely a pandémia során is egész jól elboldogul. A WoW a sikerét elsősorban a nézettségének, illetve a márciusban rajtolt Arena World Championshipnek is köszönheti.
Ez a boldogulás már egyáltalán nem mondható el a Rainbow Six Siege-ről, amely a COVID19-járvány egyik legnagyobb vesztese. A 2020 első negyedévében még dobogós játék 2021 elején éppen kicsúszott a top 10-ből, amelyben közrejátszik, hogy szintén alig vannak komolyabb e-sport versenyek.
Azáltal, hogy az Overwatch League szüneten volt, az Overwatch nézettsége is jelentősen lecsökkent. Ráadásul ez a teljes e-sport életre is igaz volt, ugyanis csak kisebb, legfeljebb nemzeti bajnokságok voltak megtartva, így a sorrend alapján is szerényebb helyen zárt a játék, pontosan ugyanúgy, mint a tavalyi év ugyanezen szakaszában.
Az EA világhírű játéka, a FIFA 21 a 13. helyet szerezte meg. A játék e-sportja a játék népszerűségére is nagy hatással van, a FIFA 21 sikere pedig az e-sport sikerétől függ. Egyik legnagyobb fő szószólója, a FIFA 21 Global Series az idei évben vette kezdetét.

Az éppen beférők

A Hearthstone lassan hosszú ideje nem tudja felvenni a versenyt az év első hónapjaiban riválisaival, de a 14. hellyel még éppen felfértek a listára. Ezt javarészt az aktív játékosállománynak és a népszerűbb Twitch-streamerek magas nézettségének köszönheti a játék.
Az utolsó helyet pedig a Smite szerezte meg, amely így a top15-ös lista 15. helyére ért oda. A külső nézetes MOBA, amely ezzel 2020 harmadik negyedéve után ismét rajta lehet a listán, szolid nézettséget hozott, viszont az e-sport versenyek tekintetében már jobb volt a helyzetük, mint korábban.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések