Hirdetés

Ezért nem egy AI dönti el, hogy kikből lenne jó álomcsapat

A GGPredict mesterséges intelligenciával elemezte az IEM Köln meccseit, hogy egy álomcsapatot alakítsanak ki, de igencsak félrement a kísérlet.

Hirdetés

Nincsen semmi különös abban, ha egy, a közösség számára fontos versenyt követően megnő az érdeklődés a statisztikák iránt. Rendszerint mindenki megpróbál valamilyen következtetést levonni a jövőre nézve (beleértve minket is – a szerk.), és az sem újdonság, ha esetleg játékosok szerepéről nyílnak viták internetszerte egy-egy csapat sikere/sikertelensége után.

Az emberek általában követnek valamilyen módszert az értékelésükben, és a statisztikákat – ha nem is hibátlanul – képesek kiegészíteni és súlyozni kontextussal, mint a meccsen látható, de számmal nem leírható dolgok, a meccsen kívüli körülmények stb. A GGPredict mesterséges intelligenciája, vagy a gép által kiadott értékek emberi elemzése viszont nélkülözte ezeket, és így végül megszületett az alábbi grafika az IEM Köln-álomcsapatáról:
Egy álomcsapatnak kevés szabályt kell követnie, ugyanis a kommunikáció kérdésköre vagy a „tuti nem játszanának egymással” kikerül a kontextusból, és előtérbe kerülnek az egyéni teljesítmények. Tegyük hozzá, a kommunikáció annyira szerves részét képezi a CS:GO-nak, hogy rögtön bűzleni kezd a kihagyásától az egész ötlet, de a valódi problémát mégsem ez jelenti a diskurzusban (hiszen nem mérhető és publikus), hanem a szerepek.

Évekkel ezelőtt több szakértő is próbált kísérletezni azzal a közvetítések során, hogy különböző játékosokat könnyen értelmezhető (és ezért szűk) kategóriákba soroljon a játékban elvileg betöltött pozíciója alapján. Ez a mai napig létezik, de már inkább alkalmi funkciókról van szó ebben a diskurzusban, ezért az elemzők rendszerint nem önmagában futkorászó és lövöldöző riflerekről beszélnek – spotok és taktikák vannak, akár körönként változó mikrofeladatokkal.

A statisztikák remek kiindulópontot biztosítanak, például egy sok nyitó fraget szerző játékosnak valószínűleg az a feladata, hogy kerüljön rizikós 1vX helyzetekbe a támadás megkezdése előtt, és utána például elemezhetővé válik, hogy egy adott kísérlete milyen hatást váltott ki a csapatokból, forognak-e emberek. Ennek a hatékonyságát bizonyára össze lehet hasonlítani különböző játékosok vagy csapatok esetében, ha van valamilyen közös nevező (pálya, ellenfél). Az IGL szerepe talán a legtisztább, de egyben a számokkal legkevésbé alátámasztható is, ezért a GGPredict nem is próbálta kiértékelni, hogy ki lenne az álomcsapat irányítója.

Hirdetés
Hirdetés