A profik szerint így kellene változtatni Ancienten

A profik szerint így kellene változtatni Ancienten

OP CT-pozícióktól egészen a gránátokig minden felmerült néhány profi játékos HLTV-vel közös beszélgetésében, ahol a kérdés Ancient állapota volt.

Eltelt pár hónap, mióta Ancient leváltotta Traint a map poolban - több, mint 200 profi meccset játszottak már rajta. Miután LAN-on is tesztelték a csapatok a pályát az IEM Köln során, a HLTV úgy döntött, megkérdez pár játékost (nafany, cadiaN, hampus, MiGHTYMAX) és egy edzőt (B1ad3) a tapasztalataikról, illetve a pálya állapotáról, mely kapott már némi ráncfelvarrást az első megjelenése óta, de még közel sem tökéletes.

A meta jelenleg erősen B körül forog Ancienten, melyet a HLTV alábbi hőtérképe is bizonyít. MiGHTYMAX szerint elég stabil a meta jelenleg, a csapatok már inkább csak egymástól vesznek át ötleteket, mintsem teljesen új dolgokkal állnának elő. B1ad3 szerint bőven lehet még kísérletezni, "70% körül" lehet a map potenciáljának kihasználtsága. Viszont a jövőben a Valve még biztosan változtatni fog a pályán, ezért lehet teljesen újra kell gondolni az eddigieket.

Hampus korábban azt állította, hogy csak B-re támaszkodni teljesen jó taktika, de azóta változtatott véleményén. Ennek az az oka, hogy szerinte a csapatok rájöttek, hogyan lehet eredményesebben védekezni, Kölnben meccs közben kellett új dolgokat kitalálnia. Nafany szerint arra kell számítani, ami Vertigonál is történt, tehát pár hónapot adni kell még a pályának ahhoz, hogy elérje a potenciálját. CadiaN szerint még sok lehetőség van a pályában, ami felfedezésre vár, egyelőre nagyon különböző megközelítések vannak, de nem mindegyikkel ért egyet.

A pálya legnagyobb hibája a konszenzus és a statisztikák szerint is A-lerakó, ami jelenleg a leginkább CT-oldalúvá teszi Ancientet a map poolban. CadiaN szerint a map controlhoz szükséges gránátok száma problémás T oldalon, CT-ként pedig könnyű lezárni midet és B-t: "Ha gyorsan próbálsz irányítást szerezni azon területek felett, az sok utility damagedzsel jár. Nem tudom hogyan lehetne ezt megkerülni, de úgy tűnik, ha egy rendes defaultot akarsz játszani, akkor nem veszíthetsz el embereket a kör késői szakaszáig."

Nafany is a gránáthasználat felől közelíti meg a problémát, de nem tudna jó megoldást. Viszont tetszett neki, amit a Valve Vertigoval csinált, szóval bízik benne, hogy hasonlóan járnak el Ancient esetében is. MiGHTYMAX szerint ezen felül a háttérzajok, a skyboxok és az op CT-pozíciók is megoldásra várnak. "T-oldalon a szükséges map control megszerzése túl rizikós, magas a utility-igény. Ha ehhez hozzáadod a lineáris map controlszerzést a skyboxokkal és az op CT-pozíciókkal, akkor elég frusztráló tud lenni." - tette hozzá.

Hampus és B1ad3 szerint az A-lerakó nyitottságával kell kezdeni valamit. Szerintük a pálya túl nagy, nincsenek jó fedezékek. B1ad3 Overpasshoz hasonlította a mapet a méretek miatt, úgy gondolja túl sok rizikót kell vállalni a döntéseknél, nehézkesek a forgatások T-oldalon.

A HLTV megkérdezte a játékosokat a szerepekről is, főként az AWP és az entry feladatok kihívásaira voltak kíváncsiak. Erről cadiaN azt mondta, hogy "vannak erősebb helyek, ahol lehet használni az AWP-t, és a dinamikus AWP-zés is működik bármilyen pozícióban". A passzivitás nem jó ezzel a fegyverrel, "mert az taktikusabb csapatok keményen blokkolni fognak" - tette hozzá. Nafany szerint a lurker játék nagyon fontos, ilyen értelemben Mirage-hoz hasonlította a pályát.

Felmerült az is, hogy lehetne esetleg 7 helyett 9 pálya a poolban, hogy nagyobb változatosság legyen. Mindannyian Cachet és/vagy Tuscant hozták fel mint potenciális új pályákat, mert érdekesnek tartják őket, de nem vennének ki miattuk egy jelenlegi mapet sem, ami érthető. Hampus bedobta Cobblestonet is a beszélgetésük során, amit szerinte Dust2 helyére kellene behozni, azonban erre cadiaN azt mondta, hogy a játékosok gyakran olyan mapeket akarnak kivenni, amin rosszul teljesítenek, ezért nincs értelme erről beszélniük. Szerinte inkább gyakrabban kelleni változtatni a poolt, mert minden pályának vannak hibái és erősségei is, majd kijelentette, hogy "gyakorlatilag bármilyen pálya működhetne", ebből viszont azonnal vissza is táncolt: "Ne őrülj meg nagyon, Valve, - és kérlek értesíts minket is!"

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!