Hat fontos dolog amire nem tanít meg a LoL kezdőként

Hat fontos dolog amire nem tanít meg a LoL kezdőként

Van, amire nem készít fel a Riot.

Ha valaki belekezd egy új játékba, akkor a legtöbb esetben számítani lehet, hogy valamilyen tutorial fogad minket, ami elmagyarázza a játék mechanikáit. Van olyan, hogy ez elég részletes és mindent megtudunk, de van olyan is, amikor magunknak kell rájönni különböző aspektusokra. Ha lehet azt mondani, a LoL az utóbbi kategóriába tartozik. Hiszen bőven van olyan, amire nem készítettek fel minket.

A meta szolgálatában

Amikor 150-nél is több karakter van egy játékban, akkor elkerülhetetlen, hogy kialakuljon egy erő sorrend. Ez megjelenik a sima rankeden és persze még fontosabb, hogy a profi játékokban is. A világ minden táján van már Riot Liga, ahol a legjobbak játszanaak egymás ellen hétről-hétre. Ha valaki követi ezeket, akkor sokszor látja, hogy nincsen igazán nagy diverzitás. Általában van egy szűk karakter csoport minden szerepre, akit érdemes hozni és attól csak különleges esetben térnek el. Ezt nevezzük profi metának. Persze, ha valaki évek óta játszik, annak ezzel nem mondtunk újat, de amikor kezdd valaki, akkor erről még nem tud.

Az ezerarcú CC

Arról ugyan kapunk infót, hogy mi az amikor arcba kapunk egy Ashe ultit, de igazán nem tudjuk, hogy a CC vagy Crowd Control nem csak egyfajta lehet. Sőt az évek során a Riot folyamatosan bővítette a listát, hogy milyen debuff hatások érhetnek minket. Lehetünk a levegőben, kábítás alatt, felbőszítve és még sokáig lehetne sorolni a aa CC típusokat. Ezzel kapcsolatban a következő oldalon találtok infót. Az egyszer tuti, hogy sok képesség van a játékban és pontosan tudni, hogy mi mit csinál az nem könnyű. Talán ezért nem került az oktató részbe, hiszen így akár órákat is ott töltöttünk volna.

Szakítsd és töltsd

Ez már a játék magasiskolája, sokan erre a szintre nem is jutnak el, pedig a legmagasabb szinten ezeken bizony van hatása. Kezdésnek ott van az animáció megszakítás. Mikor eltolunk valamilyen képességet, akkor a karakterünk lenyom egy animációt. Viszont ez idő és egy-egy párbaj során ez lehet az életünkbe kerül. Ezért ezeket meg lehet szakítani, akár egy másik animációval vagy képességgel. Ilyenkor gyorsabban tudjuk eltolni a kombót és akár gyorsabban tudjuk osztani a sebzést. Ezen a gondolaton tovább ott van a buffering hatás is. Ez annyit tesz, ha bizonyos sorrendben de nagyon gyorsan elnyomunk bizonyos képességeket, lehet a karakterünknek idő kell mire utoléri magát. Ilyenkor vannak olyan, amikor valamit el találunk, miközben már rég nincs hatótávon belül. Mivel az input már beesett ezért végbemegy az akció.

A karakterek nem csak szerepekre kasztokra oszlanak

Az egy dolog, hogy ismerjük a szerepeket. A mid, top, adc, jungle és support ötöst gyorsan megismerjük, de a játék még ezen belül is kasztokra osztja a hőseinket. A kaszt pedig attól függ, hogy mire is való egy-egy kartakter. Ott van a Catcher kaszt, akik olyan képességeket kaptak, amivel elkapják és meg is állítják az ellenfelet (Blitzcrank, Zyra). Vagy másik példának ott van a Burst Mage, akinek az egyetlen feladat, hogy pillanatok alatt felrobbantson egy ellenséges hőst és a 'varázslatai is ennek a szolgálatában állnak (Leblanc, Annie). A teljes listát ezzel kapcsolatban lent találjátok.

A ranked nem csak az LP

Ha valakinek kicsit több kell, mint a normal meccske izgalma, annak ott van a ranked vagy Solo Queu. Az itteni ELO vagy divízó rendszer alapvetően könnyen átlátható, az LP alapján megyünk feljebb vagy lejjebb. Viszont ott van az MMR rendszer, ami már nem ismert és nem tudjuk követni az alakulását. gyakorlatilag ez felelős azért, hogy megfelelő ellenfeleket kapunk. Persze ez a rendszer befolyásolható, haa valaki még a lobbiban kilép, akkor  ugyan kap LP levonást, de nem akkorát mint amikor elvesztene egy meccset. Ha ezt sokszor megcsinálja, akkor az ELO és az MMR szétválik és így lehet, hogy DIA ELO-ban van valaki, de az MMR plat játéksokat pakol mellé és ellene. 

Sokszor a meccs határozza meg milyen item kell, nem a leírás

Mindenki volt már olyan oldalalkon, mint a mobalytics vagy az OP.GG. Itt meg lehet találni, hogy egy-egy karakterre mit érdemes pakolni tárgyak szempontjából. De ez nem mindig pontos, hiszen az itteni adatok aggregátumok, azaz ezer meg ezer meccs alapján adják. Miközben a tárgyakat sokszor érdemes a játék képéhez igazítani. Lehet egy meccs azt ondja, hogy 3. tárgynak vegyünk Homokórát, de az ellenfélben mindenki AD sebzést okoz, akkor lehet elsőnek kéne azt hozni. Vagy a másik oldal szinte csak varázshasználó, akkor lehet egy Hexdrinker jó választás lehet. Nem szabad ragaszkodni görcsösen a leírásokhoz, mindig az alapján érdemes építeni a karaktert, hogy mit mutat az ellenfél.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!