A gránátok eldobhatósága teljesen felborítja majd azt, amit eddig Counter-Strike-nak neveztünk.
Az Operation Riptide-ban megjelent gránátfrissítés szinte biztosan felborítja az eddig ismert metát. Nem gondolnám, hogy egy nappal az update után érdemes abszolút következtetéseket levonni az eddig látottakból - melyekből alább prezentálunk majd pár esetet -, de a profik közül néhányan máris arra kérik a Valve-et, hogy a gránátokat csak a körök előtti freeze time alatt lehessen eldobni.
De miért? - kérdezné Ábel. Nos, a gránátdobás két új lehetőséget hozott be a játékba: a fake dobást és a gránát stackelést. Előbbi annyit tesz, hogy például egy flasht röviddobás helyett az eszköztárból dobunk ki, és úgy tűnhet, mint egy popflash, ami elől az ellenfél el fog fordulni, de aztán visszavehetjük és eldobhatjuk rendesen is - ezzel meglepve ellenfelünket. A gránát stackelés pedig nem más, mint egy játékos elé odadobni a csapat összes flashét, smoke-ját, hogy tereljen velük.
A fake dobás még elég elfogadhatónak tűnik a profik számára, viszont a stackelésre valamilyen limitációt szeretnének, mert ugyan vannak olyan setupok, melyek egyértelműek, vannak olyanok is, amiket lehetetlen olvasni. Vagy a jövőben olyan dolgokra is fókuszálni kell majd, mint a "molózzuk ki azt a helyet, ahol gyűjteni szokták a gránátokat az Inferno B-védők"? A freeze time-os korlátozás feloldaná a legtöbb "problémát", hiszen így csak arra lehetne használni a gránátok eldobhatóságát, hogy force körökben a rosszabb felszereléssel bíró játékosok hasznosabbá váljanak.
Természetesen számtalan egyszerű helyzetben lehet haszna a gránátok eldobhatóságának. Kell egy olyan füstöt dobni, amit csak egy valaki tud jól? Sima ügy. Kellene egy játékos gránátkészlete, de nem akarjátok teljesen átforgatni a védelmet azért, hogy a támadáskor legyenek megint eszközök? Megoldható. A Valve szándéka több, mint valószínű, hogy az ilyen és ezekhez hasonló esetek feloldása volt. De nehéz lenne elmenni amellett, hogy bizonyos esetekben nézői szemmel nevetséges jeleneteket hozott ez a frissítés. Ráadásul az eszközök követése is megnehezedik, hiszen lesznek mostantól olyan gránátok is, mely a csapatnál van, csak nincs játékosnál.
Rengeteg kérdés van a meta körül, de ahogyan annak idején is évekbe telt, hogy az Astralis forradalmasítsa a gránátok használatát, és létrejöjjön ezek körül az eddigi meta, úgy valószínűleg nem az első nap felmerült ötletek és kérdések lesznek azok, melyek ténylegesen meghatározzák majd a játékot néhány év múlva. A gránátok eldobhatósága drasztikusan megváltoztatja a játékot, és amíg nem forr ki a meta, addig lesznek problémák, rossz döntések.
A magasabb szinteken mindenki arra törekszik, hogy az optimális játékot játssza, szóval nem fognak állandóan az alábbi videón látható fakeléseket csinálni, mert ez egy újszülött számára is egyértelmű:
Here we go!@apeksgg tries the new update in CS:GO ft. A fake
— Elisa Esports (@ElisaEsports) September 22, 2021
????????: https://t.co/BsT1zD8NBd
#ElisaCSGO #ElisaInvitational pic.twitter.com/lzVclYJSVE
Viszont a fake dobás gyorsan népszerű lesz a jelenlegi körülmények között még a magasabb szinteken is, hiszen a profik évek óta kondícionálják magukat a popflashek ellen, mostantól pedig korlátlanul lehet blöffölni majd, amivel könnyen lehet hibákat kikényszeríteni a legjobb játékosokból is. Ami már egy fokkal érdekesebb és problémásabb lehet ekapcsán, ha egy flashsel próbáljuk letisztázni az egész pályát.
A legtöbb néző valószínűleg már a haját tépné, ha azt kellene néznie egy órán át, ahogyan öt T végigdobál minden sarkot majd visszaveszi a flasht, hogyha majd tényleg vakítani kell vele, akkor legyen. Ebben a formában már lehet jobb lenne, ha inkább növelték volna a vásárolható gránátok limitjét. Ez a videó elég jól illusztrálja, hogy miért nevetséges ez a végtelen fake flash lehetőség:
use 1 flash to clear multiple angles is new meta pic.twitter.com/Kkrz2Gt0iD
— JoJo (@JosiahCSGO) September 22, 2021
Már csak az a kérdés, hogy visszatáncol-e a Valve? Nos, nem, nem fog. Ők nem a Twitteren látott reakciók alapján szokott döntéseket hozni, hanem a számokat nézik bőszen. Ha azt látják, hogy a játékosok átlagosan 12 000 alkalommal nyomják le a G-gombot vakítógránáttal a kezükben, akkor majd kitalálnák rá valamit megint - feltehetően majd akkor, amikor már mindenki megszokta az új metát. Ha pedig úgy látják, hogy a gránát stackelés nagyon felborítja a CT és T-oldal közti egyensúlyt, akkor abból is lehet levonni következtetéseket, és majd belenyúlnak valami olyanba, amiről senki sem gondolta volna, hogy képes azt a ballanszot befolyásolni.
A legjobb, amit jelenleg a közösség tehet, hogy megkeressük ennek az új metának a korlátait, és nem élből elutasítjuk az egészet, hanem olyan részleteket próbálunk bírálni, amelyek ténylegesen elrontják a játékélményt. Ami pedig a játék követhetőségét illeti, erre biztosan ki kell találnia valamit vagy a Valve-nek, vagy a TO-knak, mert egyszerűen nem várható el a nézőktől, hogy például fejben tartsák a földön stackelt gránátokat.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!