Támogató ajánlások vastól, gyémántig. Kit érdemes választani az adott ligában?

Szeretnél támogatóként nagyobb hatással lenni a meccsidre? Tudd meg kit érdemes választanod!

Nagy valószínűséggel mindegyikünk szokott rankedezni, valaki ritkábban, van aki gyakrabban, és van az a réteg, aki csak ebben a játékmódban hajlandó betenni a lábát az Idézők Szurdokába. A motivációt embere válogatja, hiszen a rangsorolt rendszer egyaránt okozhat felemelő, és mélybe taszító érzéseket is. Győzni mindenki szeret, a vereséget elfogadni már kevésbé tudjuk. Egyes idézők azért püfölik a rangsorolt meccseket, hogy a játékban megszerzett tudásukról bizonyosságot nyerjenek. Erre szolgálnak a ligapontok, amely rendszerét sokunk alkalmanként igazságtalannak érzi, de mégis akkora jelentőséggel bír, hiszen ez alapján sorolnak be minket a megfelelő divízióba. Viták mindig zajlanak, hogy melyik ösvény a legalkalmasabb a csapatunk győzelemre vezetéséhez, ezért most a pálya legaljáról indulva, összegyűjtöttük nektek, hogy melyik divízióba, milyen támogató karaktert a leghasznosabb választani. Kezdjük is!

Vas

Bár az emlékek hajlamosak megszépíteni a múltat, de biztosan emlékszünk, hogy amikor elkezdtük a játékot, esetenként fogalmunk sem volt, hogy mi történik, vagy mit is kéne csinálni. Azoknak, akiknek problémát okoz a feljebbjutás szedjük össze, mi is jellemez egy meccset ezen a lépcsőfokon. Természetesen rengeteg tömegirányító képesség, böszme nagy tankok, és a játék késői szakaszába való eljutás. Az a támogató, aki helytálló a leírás szerint, nem más, mint Swain. A Noxusi hódító állam uralkodója nem csak saját életerő maximumát növeli a játék menete alatt, de hatalmas sebzést is képes kiosztani, mindezek mellett még “ E “ képességével mozgásképtelenné tudja tenni ellenfeleit.


Bronz

Miként haladunk felfelé a létrán, észrevesszük, hogy riválisaink már kevesebbet hibáznak, de azért még nem profik. Kezünkbe kell venni kicsit a csapat sorsát, mert ami itt vízválasztó lesz, az nem más mint a sebzés, és a területi hatású sebzés.(AOE) Mivel a mérkőzések itt még mindig hajlamosak elnyúlni, a játékosok már teljesen felszerelve mennek neki a csapatharcoknak, ahol sorsdöntő lesz az erős területi sebzés. Erre a posztra a legalkalmasabb Brand, hiszen három képessége is képes területi sebzést biztosítani, a passzív képességével kombinálva. Ha egy másik támogató hős szeretne ringbe szállni ellene a nagyobb sebzésért, hát, annak sok sikert!


Ezüst

A létra alsó részét tekintjük még, de a játékosoknak már van bizonyos rálátása a dolgokra. Sokszor futhatunk bele olyan meccsekbe, ahol a játékos nem hajlandó a farmolási szakasz alatt életerőt feláldozni a minionjaiért cserébe, így hátrányba kerülhet. Az ellenfél lövészének folyamatos haza kényszerítése, hatalmas előnyt jelent az ösvény, és az egész játék megnyerésében, így elő kell vennünk a legtávolabbról is folyamatosan sebzést kiosztó hőst!
Van, aki még Luxot is kenterbe veri távolsággal, ez a hős Xerath! A Q, és W képessége is biztos távolságból képes piszkálni ellenfeleit, így érdemes megtalálni azt a helyzetet, ahonnan mi magunk sebzés elszenvedése nélkül tudjuk dominálni az ösvényt.


Arany

Felléptünk a létre középső fokára, ahol a játékosok már egyre jobban megértik a játékmenetet. Érzik a más ösvényeken való segítségek, a sárkányok, tornyok, és rotálások fontosságát.(macro play) Itt jön a kérdés: Hogyan tudnám én ezt a leginkább megakadályozni, és közben segíteni a csapatomat? Az itteni játékosok, nem ide oda szeretnék lövöldözni képességeiket. Arra koncentrálnak, hogy minél nagyobb előnyre tegyenek szert, majd ezt kihasználva porrá zúzzák ellenfeleiket. Mi történik akkor, ha nem képesek ezt az előnyt alkalmazni, mert a csapatharcok közben nem látnak mást, csak káoszt? Nem lesz “B” terv. Itt jön képbe a kertészek kedvence, Zyra! Növényei nem csak zavarják ellenfeleit, de hatalmas folyamatos sebzést képesek kiosztani, emelett a hős lefogása is több emberre hathat. Azoknak az idézőknek, akik képesek Zyra erősségeire játszani, ideális választást nyújt ebben az ELO-ban.


Platina

Egy hely, ahol az idézők olyan karakter, és játék ismerettel rendelkeznek, hogy egy-két szép kijátszást is láthatunk. Ezek képesek lehetnek önmagukban megváltoztatni a játék menetét, dinamikáját, végkimenetelét. Nem is cifrázzuk túl a dolgot, így magát az ajánlott hőst sem. Egy könnyű irányítású dühödt ent, vegyük kézbe Maokait!
Maokai több szempontból is tökéletes hős nekünk a támogatói pozícióra. Tank szerepet tölt be, rengeteg CC-je van, facsemetéi őrszemként szolgálhatnak a rajtaütések ellen, ami még lassít, és sebez is, de ami a legnagyobb előnye, hogy borzasztó könnyű! A “W” képességét csak rá kell nyomnunk az ellenségre, és ott is vagyunk az arcába. Elhibázni nem nagyon lehet vele semmit, épp ezért az ügyeskedő játékosok ellen tökéletes. Végső képessége ráadásul egy messziről is alkalmazható területi lefogás, amely támadásnál, és menekülésnél is borzasztó hasznos. Vigyázzunk a földre, ültessünk egy fát!


Gyémánt

A létra tetejéhez, de még nem a csúcsához érkezvén, nézzünk körül a gyémánt rangsorolású játékosok meccsei között. Akár látjuk, akár nem, hogy ki ellen választunk hőst, egy valami nagyon fontos itt, és az a sokoldalúság. Az itt lévő idézők tisztában vannak azzal, hogy bizonyos képességek körül, hogyan tudnak a leghatékonyabban játszani. Játékismeretük micro, és macro szinten is jól működik, ezért a csapat tényleges segítsége nagyobb szerepet kap, mint a sebzés kiosztása. A csillagok közül érkező Bard kétségkívül erre született. Miközben ellenfelét elkábítja, képes gyógyítani, varázsút képességével pedig az egész csapatot mobilizálni. Ne felejtsük el végső képességét sem, ami tornyok ideiglenes blokkolására is képes, de rendkívül sokoldalúan lehet használni különböző szituációkban is. Bard a játék minden fázisában hasznosnak bizonyul.

Kövess Minket!