Itt az ellenszer a rengeteg gyógyítással rendelkező hősök legyőzésére!

Itt az ellenszer a rengeteg gyógyítással rendelkező hősök legyőzésére!

Sokat szenvedsz, mert az ellenfél ösvényese megállás nélkül visszatölti az életét? Nem vagy vele egyedül... Itt a megoldás!

Bárki akivel beszéltem mostanába a League of Legends-ről, mindenki ugyanazt a problémát említette meg: Nem tudnak annyi sebzést kiosztani, amennyi gyógyítást kap az ellenfél, és az őrületbe kergeti őket. Nagyon frusztráló dolog, hogy mindent helyesen kivitelezel, csinálod a dolgod, de mivel a meta nem neked kedvez, ezért veszítesz. Ebben a cikkben megtanítom mit lehet kezdeni az óriási gyógyítás ellen, amely sok hős birtokában van jelenleg, szóval nem kell többé, hogy fájjon a fejetek azon hősök miatt, akik egy képességgel visszatöltik az összes hiányzó életerejüket.


Ha egy kemény “sustain-es” hőst választ az ellenfél, akkor a játék késői szakaszában biztosan ki fogja tudni heal-elni (gyógyítani) magát ellenünk, hacsak nem a metának játszunk. Az egyetlen probléma ezzel, hogy nyilván nem olyan szórakoztató a LoL, ha nem játszhatjuk azt a hőst, amit szeretnénk, hanem szinte rá vagyunk kényszerítve egy adott valakire. Akkor lesz szórakoztató, ha olyan karaktert kezelhetünk, akihez kedvünk is van, és erősnek érezzük magunkat vele. A kemény sustain-nel rendelkező kompozíció ellen olyan hőst, vagy csapatot kell hozni, amely a játék korai szakaszában a legerősebb. Több okból is. A legtöbb hős, hatalmas gyógyítására nem tesz szert még a játék korai szakaszában, a középszakasz végén, de inkább a későiben éri el az abszurd gyógyulást. Szinte adott a válasz, hogy nem szabad elhúzni a meccset, és olyan hősöket kell választani, akik képesek dominálni a kezdetekben, “snowball-ozni”. Ha ezt tesszük , be tudjuk fejezni a játékok igen rövid időn belül, de fontos a tudatosság, hiszen ha nem az objective-ekre, hanem a gyilkosságokra fókuszálunk, biztos ,hogy az ellenfél csapata visszajön farmba, és outscale-elnek minket.

Gyógyulást gátló tárgyak

Ha az ellenfél első tárgyának életlopást/életvarázst vásárol, mindenképp kezdjünk egy Hóhér hangjával (800g), ha közelharcos hősök vagyunk, lövészek, vagy orgyilkosok. Ez nem csak 40%-al csökkenti a gyógyítás mértékét, de extra sebzéssel is szolgál. Tudom, nem hangzik soknak a 40%, de egy fej-fej melletti küzdelemben a különbség szinte ordítani fog a korai küzdelmekkor.

Akkor, ha varázslót játszunk, vagy bármilyen varázserő centrikus hőst, Feledés gömbjébe kell fektetnünk. Sokszor azt gondolják, hogy a varázslók gyógyítása elenyésző, és nem is számít, na hát most ez egészen a késői fázisokig lehet így, ahol egy kész mágus olyan értékekkel, és sebzéssel rendelkezik, hogy leszakad a gatya. Azt ajánlom, hogy építsétek ki első körben a Tier 2-es cipőt, vagy bármilyen tárgyat amit szeretnétek, és másodjára vegyétek a gömböt.

Ha szerettek tankokat játszani, vegyetek Bokormellényt. Ez a tárgy akkor aktiválódik, ha megsebeznek minket, és a Súlyos seb hatást aktiválja, ami szintén 40%-os gyógyítás csökkenést okoz. Bárhogyan is, de ez a tárgy nem csak tankoknak való! Sok közelharcos hősön jól áll, például Bruisereken (Zúzók), vagy Skrimisher-ek( Csatározók) is építhetik speciális esetekben, mondjuk Yasuo, ha egy full AD csapat ellen találja szembe magát. Amikor a felső ösvényen egy Fiora, vagy Irelia az ellenfél, tudjuk, hogy a Vámpír jogar lesz az a tárgy, amely hatalmasat dob majd a küzdelmükön. Ez ellen, a Bokormellény megvétele igazán jó válasz, és pariban maradhatunk a harc során.

Sokszor az is közrejátszik, hogy ezek az erős, harc potenciálú hősök, könnyedén megverhetnek minket alacsony szinten, vagy akár egy rajtaütéssel átveszik a dominanciát az ösvényen. Amennyiben ez így történik, onnantól kezdve igazán nehéz lesz visszakapaszkodni, és fixen elveszítjük a saját ösvényünket, illetve olyan előny birtokába jut az ellenfél ösvényese, ami az egész csapatunk kárára válik.

Épp ezért fontos már a kezdetekben is a megfelelő őrszem használat, a jól megfontolt játék, és nem feltétlenül belemenni nagy kockázatú harcokba. Ha a dzsungelesünkel meg tudjuk beszélni, hogy a befagyasztott felső ösvényre kettes, vagy hármas szinten, egy piros erősítéssel segítsen meg minket, könnyen elkapható az ellenfél. Lehet nem lesz gyilkosság a vége, de ha a villanását elégeti, már sokkal kevesebb dominanciája lesz, és kisebb a valószínűsége, hogy támadást kezdeményez, és a tornya alá kényszeríthetjük, ahol sok miniont is fog veszíteni.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések